Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik dan echt de enige?

Ben ik dan echt de enige?

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie heeft er nog iets gehoord over de TS,
Gandahave? en:
Straatpiraat?
Ik ben toch zeer benieuwd hoe het met hen gaat....
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tjeemig ik ben al jaren aan 25mg meet verslaafd en elke morgen denk ik ik: zit ik nu nog aan die rommel; maar die laatste beetjes van 20 naar 0 dat lukt me gewoon niet, ben een keer of 10 afgekickt en altijd door een heftig verleden teruggekeerd, mijn arts weet niet dat ik maar 25 gebruik want ik krijg 60mg voorgeschreven, maar ik moet er niet aan denken dat ik zonder zou zitten, nu heb ik een voorraadje die me wat zekerheid geeft, ja er zal maar een overstroming komen of nog erger heb ik wel eens gedacht dan gaan de apothekers op slot en ga ik kapot een maand lang, zelfs van 25mg, ik ben ooit een begonnen met 80mg en vond dat ik wel wat minderen kon, ik ben eens 5 jaar clean geweest en daarom voel ik me ook wat schuldig en ga zo laag mogelijk zitten
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Qua methadon weet ik niets maar tot januari 2021 gebruikte ik rond de 500mg Oxycodon per dag met nog 600mg tramadol erbij. 20 januari 2021 met de Oxycodon gestopt en tramadol gaan afbouwen wat uiteindelijk tot 100mg tramadol per dag is gelukt. En nu half december 1 oxy 5MG op en nu alweer op 2x 10mg langwerkende oxy en 4a5 5MG oxy kortwerkend dus ben weer lekker bezig maar niet heus. Artsen hebben meestal geen idee hoeveel mensen nou echt slikken dus wil aangeven dat je ECHT de enige niet bent. Helaas heb ik geen advies voor je behalve rustig aan afbouwen of een minder sterke opiaat gebruiken zoals tramadol en dan alleen voldoende zodat je niet ziek wordt en dat dan weer afbouwen. Toen ik stopte met de Oxycodon maar wel verder bleef aan de tramadol heb ik nauwelijks afkickverschijnselen gehad, pas toen ik had afgebouwd tot 100mg tramadol per dag en zonder kwam te zitten werd ik echt ziek, zo ziek dat ik binnen 3 dagen weer een adresje had gevonden.
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Ja idd. De laatste jaren raken er meer een meer mensen verslaafd aan de opiaten. Ze maken altijd een schatting van de mensen die gebruiken maar ik denk dat er nog veel meer zijn dan dat ze denken.
Klik om te vergroten...
Dat zeker ja. Een dierbare van mij heeft een aandoening waarbij hij lichte pijn heeft en toe kan met diclofenac en zulk soort middelen. Maar omdat andere patiënten met dezelfde aandoening meer pijn aangeven kreeg hij direct 320 pillen 5MG oxy mee en 120 10MG langwerkende oxy. En dat is dan een maandvoorraad hè. Mijn buurvrouw smeekt d huisarts om diazepam en met erg veel moeite kreeg ze er 6 mee van 10mg. 6 pillen bedoel ik dan hè geen 6 strips. Ik heb dezelrd huisarts en kreeg zonder problemen ( vroeg er zelfs niet om) 120 stuks diazepam mee. Dat zijn bizarre voorraden.
G
GahandaveLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo allemaal.

Na al een tijdje artikelen hier te hebben gelezen heb ik besloten om me deze morgen te registreren en een stukje te schrijven in hopenlijk het juiste forum, zo niet excuus.

De titel zegt eigenlijk alles. De reden dat ik dit schrijf is hoop op enige herkenning maar als je dit leest en iets wil vragen of een mening of advies hebt is dat ook goed natuurlijk.

Laat ik beginnen om te zeggen dat ik amper andere gebruikers ken, ik begin hiermee omdat het relevant is. Tot mijn 38e was paracetamol het enige medicijn dat ik kende, ik ben nu 52 en mijn god, wat is er een hoop veranderd.

Ik heb op mijn 38e een grote operatie aan mijn pancreas gehad, lang op de IC gelegen, op het randje maar uiteindelijk het overleefd. Dit was echter de periode waar ik in aanraking kwam met morfine vanwege de hevige pijnen. Even voor alle duidelijkheid, ik heb tot op de dag van vandaag nog nooit een druppel alcohol gehad, tot mijn 38e dus geen enkele vorm van drugs behalve op mijn 14e een paar keer trekjes van een joint gehad. Lag ik de hele nacht in bed te draaien.

Laat ik tot de kern komen die overigens met zeer veel schaamte gepaard gaat maar dat is gelukkig niet te zien.

Ik ben aan de morfine blijven hangen en om het te verduidelijken, oxycodon. Ooit begonnen met 20 of 30 mg per dag waar ik me heerlijk bij voelde want ik merkte namelijk dat ik twee trauma's uit mijn leven veel gemakkelijker aankan.

Welnu, dit is volledig uit de hand gelopen. Ik krijg het uiteraard niet meer van de huisarts, twee keer succesvol afgekickt in kliniek maar toch weer terug gevallen. Wat in 2015 30 mg was is in 2020 opgelopen naar 400 mg die ik binnen de 24 uur weg slik....Het kan niet anders dan dat ik een enorme tolerantie heb opgebouwd. Maar dat prettige gevoel dat ik ooit bij 30 mg kreeg krijg ik bij 400 niet eens meer. Ik slik dat om niet ziek te worden en omdat ik uiteraard verslaafd ben. Ik neem de oxy over van iemand die ze van de huisarts krijgt.

Maar nu komt het. Bij de instelling waar ik cliënt geweest ben hebben ze me uiteindelijk op methadon gezet. Begonnen met 35 mg en opgebouwd naar 50 mg.

Vandaag de dag krijg ik het van de huisarts en zit ik inmiddels op 100 mg per dag, althans zo is het voorgeschreven.

Dit is hoe het nu gaat. Om de twee weken op dinsdag haal ik mijn medicatie op bij de apotheek, waaronder de methadon. Dertien zakjes van 100 mg, 5 tabletten van 20 mg. Meestal is dit zondag op......... En dit gaat al heel lang zo dus ik slik 1300 mg gedeeld door vijf dagen 260 mg per dag. Niet dat ik dat exact zo doe maar dit lijkt me dan een juiste berekening.

Als ik de methadon heb, is dat ook het enige dat ik gebruik. Wel twee keer geloof ik gebeurd dat ik ook nog 150 mg of zoiets aan oxy erbij genomen hebt maar dat was twee keer. Als de methadon op is dan ga ik naar de kennis om de oxy te nemen, omdat ik niet aan methadon kan komen maar ik wordt in ieder geval niet ziek en kan functioneren.

Nu komt eigenlijk mijn vraag. Van mijn huisarts de volgende opmerking al gehoord, ' jij bent de patiënt in de praktijk met de hoogste dosering methadon' en dan doelt hij op de 100 mg, hij is niet op de hoogte van wat ik hier schrijf.

Van de paar mensen die van mijn gebruik weten al heel vaak gehoord, niet normaal wat jij wegslikt. Als ik op internet zoek kom ik deze doseringen helaas ook niet tegen.

Ja, ik gebruik het woord helaas. Ik gebruik en met mij vele anderen maar toch voel ik me 'alleen', of zoals de titel zegt ben ik dan echt de enige. Ik vind mijn leven op dit moment uiteraard verschrikkelijk en ik hoop dat er hier wat mensen zijn die dit wellicht herkennen, mag, kan ook van een ander middel zijn. Heb je advies, een mening, graag. Heb je een vraag dan zal ik hem beantwoorden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest over waarom ik dit schrijf. Nooit drugs gebruikt en zulke loei hoge doseringen. Zoals ik al vermelde eerder, ik moet dan denk ik wel een enorme tolerantie hebben opgebouwd. Het moge duidelijk zijn dat ik zonder totaal niet functioneren kan. Heb zondag en maandag zonder iets gezeten en dan kom ik echt in de hel terecht, zo snel en zo enorm ziek wordt ik.

Als laatste toevoeging om compleet te zijn. Drie weken geleden zat ik ook zonder en heb ik voor het eerst cocaïne gebruikt in mijn leven. Ik had de hoop dat mijn afkick verschijnselen wellicht minder zouden zijn maar nee hoor, dat helpt niks.

En toch heb ik dan de laatste drie weken heel regelmatig een halve gram gekocht en ik weet nog niet waarom. Maar goed, dat kan ik gelukkig laten voordat het te laat is.

Bij voorbaat bedankt voor het lezen en eventuele reacties.

Ik wens jullie allen een prettige dag..

- Dave
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je bent niet de enige die zulke hoeveelheden neemt. Zelf zat ik aan 600-700mg Oxycodone achter een paar jaar verslaafd geweest te zijn en dit ging icm benzo's erbij. Ik ken zelf nog iemand die meer of 1000mg nam en die werd niet meer high ervan door ze 20 jaar gebruik. Vaak vroeg ik me ook af of ik 1 van de enigste was die zulke dosis nam.
260mg Methadon per dag is ook een belachelijke hoge dosis. Je zou beter eerlijk zijn tegen je huisarts over je gebruik nu want opiaten kopen via dealers is ook niet goedkoop en zo blijf je maar gebruiken.
Ik zou nu naar je huisarts om alles uit te leggen of direct kijken voor een opname want geloof me als je zonder gaat zitten dat je naar de hel gaat en dat is op ze zachts gezegd.
Cocaïne gebruiken gaat zeker niet helpen. Dat gaat de opiaten voor geen meter opvangen, dus koop dit ook niet meer want zo te zien gebruik je regelmatig en dit met Methadon of Oxycodone is one way ticket to hell. Waarschijnlijk ben je ook al verslaafd aan de Cocaïne.
Wat ik je ook kan meedelen is dat Methadon veel maar ook veel erger is om te stoppen dan Oxycodone. Waarschijnlijk is Methadon het ergste van de opiaten om van af te kicken.
Ik zeg het je nu de weg naar een nuchter leven zal heel maar ook heel zwaar zijn voor je. Je gaat je trauma's onder ogen ook moeten zien maar als je een opname doet kijk dan van de eerste keer voor de juiste hulp en hier zal je huisarts je mee kunnen helpen.

Ga nu hulp zoeken want dit ga je niet lang volhouden.

Edit: @Legio Patria Nostra jij kan hier zeker nog een meerwaarde aan dit topic geven.
J
JariLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb het helemaal gelezen maar heb niet veel verstand van oxy! Als je niet gebruikt word je dan ziek omdat je verslaafd bent? Of omdat je lichaam het echt nodig heeft? Verder wens ik je veel succes en het beste! Hoop dat je wr hier uitkomt zijn hier veel goede en slimme mensen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."