Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium

Opium

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een keer opium geslikt op een festival samen met 6 vrienden.

Bijna allemaal werden we misselijk, de meesten van ons moesten kotsen. Ik voelde een lange tijd niks, totdat ik een joint rookte. Ik werd helemaal wazig op een onprettige manier. Een beetje alsof ik koorts had.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeft iemand hier ervaring met ongeëxtraheerde opium roken/injecteren/slikken? Zo ja, hoe heb je dat ervaren?
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Salvia zei:
Heeft iemand hier ervaring met ongeëxtraheerde opium roken/injecteren/slikken? Zo ja, hoe heb je dat ervaren?
Klik om te vergroten...
In de jaren 80 opium gerookt op de pijp, het zg "schuiven", ik vond het lekkerder als heroïne Chinezen, René Stoute (schrijver, ex junk) beschreef op een duidelijke manier het verschil tussen het opium roken en het (latere) heroïne Chinezen, opium roken is als in een restaurant een uitgebreid menu nuttigen en daar van genieten, heroïne Chinezen is als de MacDonalds, snelle hap in een koude kille omgeving wegwerken om zsm een kick te verkrijgen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
hansje1963 zei:
In de jaren 80 opium gerookt op de pijp, het zg "schuiven", ik vond het lekkerder als heroïne Chinezen, René Stoute (schrijver, ex junk) beschreef op een duidelijke manier het verschil tussen het opium roken en het (latere) heroïne Chinezen, opium roken is als in een restaurant een uitgebreid menu nuttigen en daar van genieten, heroïne Chinezen is als de MacDonalds, snelle hap in een koude kille omgeving wegwerken om zsm een kick te verkrijgen.
Klik om te vergroten...
Oh wauw, enig idee waarom opium dan veel minder populair is dan heroïne? Althans, die indruk heb ik, aangezien ik eigenlijk nooit mensen hoor over opiumgebruik als het bijvoorbeeld gaat over zware en verslavende drugs. 't Zijn dan altijd drugs zoals heroïne, methamfetamine, cocaïne etc.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik heb een keer opium geslikt op een festival samen met 6 vrienden.

Bijna allemaal werden we misselijk, de meesten van ons moesten kotsen. Ik voelde een lange tijd niks, totdat ik een joint rookte. Ik werd helemaal wazig op een onprettige manier. Een beetje alsof ik koorts had.
Klik om te vergroten...
Gewoon van die bruine brokken naar binnen gewerkt? Wist niet dat het ook gewoon gegeten wordt (al lijkt me dat dus ook wel logisch omwille van het effect dat je beschrijft).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Salvia zei:
Gewoon van die bruine brokken naar binnen gewerkt? Wist niet dat het ook gewoon gegeten wordt (al lijkt me dat dus ook wel logisch omwille van het effect dat je beschrijft).
Klik om te vergroten...
Je kan opium slikken, snuiven, roken of pluggen. Snuiven is een beetje lastig omdat opium niet echt een poeder is maar meer een hars zoals hasj dus dat is wat te plakkerig.

Opium wordt traditioneel vaker gerookt dan geslikt, maar roken is ook wat verslavender dan slikken. Omdat bij orale inname van opium je gebruik maakt van het first-pass metabolism hadden we destijds ingeschat dat oraal innemen veiliger zou zijn.

De bio-availbility van opium is wel redelijk laag als je het slikt dus je krijgt wat minder effect voor hetzelfde geld.

Misselijkheid is wel een algemeen voorkomend effect bij opium en andere opioïden. Zoals de meeste heroïneverslaafden zeggen die ik heb gesproken: 'de eerste paar keren moet je kotsen, en als je niet meer misselijk wordt dan ben je verslaafd.'

Die misselijkheid speelt vooral op als de gebruiker gaat lopen. Daarom werd opium traditioneel liggend gerookt met een lange pijp, zodat je na het innemsn niet meer hoeft te bewegen.

Uiteraard moet je extreem oppassen met opium want het is zeer verslavend en de ontwenningsverschijnselen zijn heel heftig als je een lichamelijke afhankelijkheid te pakken hebt. Ook kun je overlijden aan een overdosis. Als je het slikt, zorg er dan wel voor dat je het goed afweegt!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Oh wauw, enig idee waarom opium dan veel minder populair is dan heroïne? Althans, die indruk heb ik, aangezien ik eigenlijk nooit mensen hoor over opiumgebruik als het bijvoorbeeld gaat over zware en verslavende drugs. 't Zijn dan altijd drugs zoals heroïne, methamfetamine, cocaïne etc.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat in de jaren 70 de opium is overgenomen door de heroïne, die opium werd toen nog verkocht door opaatjes met witte schort en bretels, toen kwamen de hongkong Chinezen en die verkochten heroïne, was voor die tijd opgefokt, pushen etc dus na een maand of 3 was het afgelopen met de opium en heroïne had haar intrede gedaan, er is nog wel opium te krijgen denk ik.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Salvia zei:
Gewoon van die bruine brokken naar binnen gewerkt? Wist niet dat het ook gewoon gegeten wordt (al lijkt me dat dus ook wel logisch omwille van het effect dat je beschrijft).
Klik om te vergroten...
Soms werd je haast betrapt en kon je niet schuiven /shotten en dan had je dus de mogelijkheid om het in te slikken, daar wordt je idd ook goed stoned van! Dus ja, dat kan!
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelf groeien of papavers zoeken in de zomer en het oogsten kan zeker.
Je kan van maanzaad ook een thee maken die de effecten van opium geeft.
Maar ik vind persoonlijk kratom dan iets aangenamer qua effect.
O
Opium 1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb nog opium thee gedronken zeer leuke ervaring na 45 minuten begon het te werken het gevoel is gelijk cannabis maar dan wel 100 keer beter warm en gelukkig voelen van binnen sander daags wel veel minder misselijkheid.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ervaring met zelfgemaakte opium, zowel met slikken als roken. Roken duurt korter en heeft veel minder nevenwerkingen. Slikken is intenser, meer ontspannen en langdurig, maar zorgt voor een enorme moeheid de volgende dag vind ik.
C
ChilotteLid
01-01-2024, 00:00
#12
nu kun je het nergens echt vinden ne wel?
en zelf groeien en maken is dat een optier?
x
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
jam zei:
Zelf groeien of papavers zoeken in de zomer en het oogsten kan zeker.
Je kan van maanzaad ook een thee maken die de effecten van opium geeft.
Maar ik vind persoonlijk kratom dan iets aangenamer qua effect.
Klik om te vergroten...
In Nederland vind je volgensmij niet echt de juiste papaver, je hebt er verschillende en hier vind je voorral de klaproos dat is niet de juiste
Daarom komt de meeste heroïne ook uit Afghanistan en Turkije omdat ze daar veel beter groeien
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
In Nederland vind je volgensmij niet echt de juiste papaver, je hebt er verschillende en hier vind je voorral de klaproos dat is niet de juiste
Daarom komt de meeste heroïne ook uit Afghanistan en Turkije omdat ze daar veel beter groeien
Klik om te vergroten...
Ik begrijp niet waarom mensen dit steeds blijven zeggen.
Je hebt gewoon de papaver somniferum nodig die je hier ook heel gemakkelijk kan kweken.
De reden dat er in Afghanistan etc meer opium geproduceerd wordt is eerder historisch en geografisch maar de papaver groeit vrijwel overal ter wereld goed hoor.
De papaver wordt vooral in instabiele regio's gekweekt of op arme gronden omdat hij daar ook goed kan groeien en een lucratief gewas is.
Je kan hier perfect wat papaver somniferum groeien (zoek maar eens op en je vind meteen zaadjes) en hier wat opium van maken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
jam zei:
Ik begrijp niet waarom mensen dit steeds blijven zeggen.
Je hebt gewoon de papaver somniferum nodig die je hier ook heel gemakkelijk kan kweken.
De reden dat er in Afghanistan etc meer opium geproduceerd wordt is eerder historisch en geografisch maar de papaver groeit vrijwel overal ter wereld goed hoor.
De papaver wordt vooral in instabiele regio's gekweekt of op arme gronden omdat hij daar ook goed kan groeien en een lucratief gewas is.
Je kan hier perfect wat papaver somniferum groeien (zoek maar eens op en je vind meteen zaadjes) en hier wat opium van maken.
Klik om te vergroten...
Jaa ik weet wel dat het kan maar ik dacht dat het opiumgehalte hier niet hetzelfde percentage haalt als in andere regio's
In ieder geval buiten dan, maar misschien dat dit niet zo is zoals jij zegt hoor zou best kunnen dat weet ik verder niet precies. Ik heb nooit papaver somniferum gekweekt in iedergeval, wel klaproos maar daar heb ik niks mee gedaan uiteraard. Lijkt me wel tof om eens me eige papavers te kweken en dan opiumthee of gewoon rookbare opium ervan maken. Ik gebruik wel eens morfine/codeïne en gebruik heel veel heroïne dus het effect van opium zal niet bijzonder zijn voor me maar het lijkt me wel tof om net zoals bij wietplanten me eige 'plantaardige' drug te produceren
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het schijnt vooral belangrijk te zijn om onder de papaver somniferum (want er zijn nog veel variëteiten) te zoeken naar soorten die gekend zijn om veel akaloïden te bevatten. Ik heb al heel sterke thee kunnen maken van eigen planten en ze zijn nog eens heel mooi ook. Dus ik zou zeker eens een poging wagen hoor :)
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waar ik woon stonden er vroeger elke zomer aan de spoorwegovergang verschillende klaprozen in bloei. Die hebben daar jaren gestaan, tot men ze op een keer heeft kapotgespoten (denk ik). Als ik me nog goed herinner groeiden ze ook op enkele velden en aan de kant van bepaalde paadjes.

Nu zie je ze hier nergens meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."