Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRc opiaten

Rc opiaten

72 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verglijk van Tramadol en ODSMT.

Tramadol is een SNRI.
Tramadol hoort in eerste instantie de pijn prikkel te blokkeren, en daarnaast heeft het ook een opiaat verdovend effect.
ODSMT ervaar ik zelf als het tegenovergestelde, in mindere maat blokkerend en in overmaat het opiaat effect.
Dit lees ik ook terug in artikelen op het internet.

Wat veel mensen vergeten is dat dat Tramadol een SNRI is, ofwel het zelfde als een SSRI.
Met dit middel in je systeem is het best riskant om andere soorten drugs zoals xtc te gebruiken.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Schurk zei:
Verglijk van Tramadol en ODSMT.

Tramadol is een SNRI.
Tramadol hoort in eerste instantie de pijn prikkel te blokkeren, en daarnaast heeft het ook een opiaat verdovend effect.
ODSMT ervaar ik zelf als het tegenovergestelde, in mindere maat blokkerend en in overmaat het opiaat effect.
Dit lees ik ook terug in artikelen op het internet.

Wat veel mensen vergeten is dat dat Tramadol een SNRI is, ofwel het zelfde als een SSRI.
Met dit middel in je systeem is het best riskant om andere soorten drugs zoals xtc te gebruiken.
Klik om te vergroten...
o-dsmt is een van de metabolieten van tramadol die geen SNRI of SSRI werking heeft en gewoon alles weg heeft van een klassiek opiaat.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geelzuchter zei:
Weet iemand hoe zwaar de afkick van O-DSMT is vergeleken bv oxy? Na hoeveel dagen dagelijks gebruik ontstaan er afkickverschijnselen en is dat dan fysiek ongemak of angst en onrust?
Klik om te vergroten...
Want> ? dan schakel je over op of kan je bedenken of het het waard is of is het dat je het al lang gebruikt en schrikt?

o-dsmt geeft afkick net als andere opioid agonisten.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
o-dsmt is een van de metabolieten van tramadol die geen SNRI of SSRI werking heeft en gewoon alles weg heeft van een klassiek opiaat.
Klik om te vergroten...
Ik ben geen arts of wetenschapper dus kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Maar volgens meerdere bronnen heeft ODSMT wel degelijk een SNRI effect en blokkeert het (met veel mindere mate zoals Tramadol) Serotonine en noradrenaline.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Schurk zei:
Ik ben geen arts of wetenschapper dus kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Maar volgens meerdere bronnen heeft ODSMT wel degelijk een SNRI effect en blokkeert het (met veel mindere mate zoals Tramadol) Serotonine en noradrenaline.
Klik om te vergroten...
''the two enantiomers of O-DSMT show quite distinct pharmacological profiles;[5] both (+) and (−)-O-DSMT are inactive as serotonin reuptake inhibitors''

Bron: https://psychonautwiki.org/wiki/O-Desmethyltramadol

Noradrenaline wel in mate maar geen serotonine dat is foutief.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
''the two enantiomers of O-DSMT show quite distinct pharmacological profiles;[5] both (+) and (−)-O-DSMT are inactive as serotonin reuptake inhibitors''

Bron: https://psychonautwiki.org/wiki/O-Desmethyltramadol

Noradrenaline wel in mate maar geen serotonine dat is foutief.
Klik om te vergroten...
Ja ik ken de website Psychonaut wiki.
Vind het een beetje moeilijk lezen alleen.

Ik las ook op andere sites dat het SNRI effect gewoon in stand bleef.

En als volgens jouw ODSMT geen SNRI is, waarom wordt het dan afgeraden om dit te combineren met Serotonin releasers of 5HTP (serotonine). en bij bijvoorbeeld een klassieke opiaat zoals morfine niet?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
o-dsmt is een van de metabolieten van tramadol die geen SNRI of SSRI werking heeft en gewoon alles weg heeft van een klassiek opiaat.
Klik om te vergroten...
Ah, wist zelf niet dat O-Dsmt één van de metabolieten was van Tramadol. Dus O-Dsmt zou dan eigenlijk beter of sterker werken dan Tramadol zelf als ik het zo zie.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Schurk zei:
Ja ik ken de website Psychonaut wiki.
Vind het een beetje moeilijk lezen alleen.

Ik las ook op andere sites dat het SNRI effect gewoon in stand bleef.

En als volgens jouw ODSMT geen SNRI is, waarom wordt het dan afgeraden om dit te combineren met Serotonin releasers of 5HTP (serotonine). en bij bijvoorbeeld een klassieke opiaat zoals morfine niet?
Klik om te vergroten...
omdat het een RC is en daarbij raden ze alles af wat mogelijk gevaarlijk kan zijn dat is normaal in de RC wereld.

Het is moeilijk lezen omdat ze namelijk weten waar ze over praten.
psychonautwiki.org

PsychonautWiki

Practices: Breathing techniques â‹… Fasting â‹… Meditation â‹… Sensory deprivation â‹… Sleep deprivation â‹… Tulpa Tools: Meditation frequency â‹… Psychedelic art â‹… Shulgin Rating Scale â‹… Vibes (Good vibes â‹… Trippy vibes â‹… Bad vibes)
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
transformated zei:
Ah, wist zelf niet dat O-Dsmt één van de metabolieten was van Tramadol. Dus O-Dsmt zou dan eigenlijk beter of sterker werken dan Tramadol zelf als ik het zo zie.
Klik om te vergroten...
klopt! potenter maar minder breed spectrum.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#10
transformated zei:
Ah, wist zelf niet dat O-Dsmt één van de metabolieten was van Tramadol. Dus O-Dsmt zou dan eigenlijk beter of sterker werken dan Tramadol zelf als ik het zo zie.
Klik om te vergroten...

Het stofje Tramadol heeft zelf geen werking.
Je lichaam moet het eerst verwerken, ofwel metaboliseren.

Wanneer je Tramadol in neemt zet je lichaam het uit zichzelf om in O-Desmethyltramadol, de werkzame stof.
Maar dit is puur afhandelijk van de hoeveelheid van een bepaald enzyme je in je lichaam hebt.
Dit verschild per mens.

Deze werking is ongeveer hetzelfde als Codeïne, Codeïne moet ook eerst door je lichaam gemetaboliseerd worden naar morfine voordat je de werking voelt.

​

D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Schurk zei:
Het stofje Tramadol heeft zelf geen werking.
Je lichaam moet het eerst verwerken, ofwel metaboliseren.

Wanneer je Tramadol in neemt zet je lichaam het uit zichzelf om in O-Desmethyltramadol, de werkzame stof.
Maar dit is puur afhandelijk van de hoeveelheid van een bepaald enzyme je in je lichaam hebt.
Dit verschild per mens.

Deze werking is ongeveer hetzelfde als Codeïne, Codeïne moet ook eerst door je lichaam gemetaboliseerd worden naar morfine voordat je de werking voelt.

​

Klik om te vergroten...
ga je nou in je eigen woorden proberen uit te leggen wat je net gegoogeld hebt? ik zou eerst eens wat meer lezen voordat je feiten gaat spuien die mogelijk gevaarlijk of desinformatie bevatten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eigenlijk de enige rc-opioïde die ik op het forum zie die gebruikt word is O-Dsmt.
Anders heb ik maar 3 andere rc-opiaten zien passeren hier of gebruikt zijn door ik of 1 van die 3 door nog een ander lid hier maar weet die persoon ze naam niet meer hier op het forum.
Best ook dat rc-opiaten hier eigenlijk niet veel passeren of gebruikt worden want het zou echt zwaar levens verpesten of nog meer naar de ruk helpen zoals andere genre drugs zoals bv. met de gekende pyro's of gekende rc-benzo's.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
ga je nou in je eigen woorden proberen uit te leggen wat je net gegoogeld hebt? ik zou eerst eens wat meer lezen voordat je feiten gaat spuien die mogelijk gevaarlijk of desinformatie bevatten.
Klik om te vergroten...
Voor iemand die vraagt of O-Dsmt het zelfde is als Tramadol probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik zeg niets dat onwaar is......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."