Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxynorm VS oxycontin

Oxynorm VS oxycontin

47 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Ja er zijn genoeg mensen die na de 1e paar keer heroïne meteen verslaafd waren..je hebt zelf met basecoke ervaren hoe heftig je cravings waren na 1 keer gebruik.

Heroïne is een van de meest verslavende drugs.
Niemand zet voor zijn lol een injectie heroine..het is niet alleen psychisch heel verslavend, je Word echt dood en doodziek als je ineens stopt. Dan heb je alles ervoor over om je wat beter te voelen, zelfs al moet je voor de 1e keer een shot zetten.

In klinieken word afgebouwd met methadon..dat is een vervanger met wat minder de roes. En ook die krijgen de verslaafden vaak niet afgebouwd.

Ik begrijp dat je een paar keer oxycodon hebt ervaren, en dat je die ervaring nog een paar keer wil.

Maar waarom Heroïne? Dit is geen drugs om een keer uit te proberen, dus mijn vraag bedoel ik niet verwijtend maar oprecht.
Waarom?
Klik om te vergroten...
Als ik het goed heb(nog nooit basecoke gebruikt) krijg je na 1x gebruik heftigere cravings van basecoke dan van heroine. Dit is niet in elk geval hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen wel. En de reden dat mensen niet van methadon afkomen komt doordat methadon heftigere afkick verschijnselen geeft dan heroïne. De ontwenning van methadon houdt ook langer aan dan de ontwenning van heroine. Nou probeer ik het uitproberen van heroine niet aan te praten!! Mrlovedj heeft wel gelijk je kan het beter links laten liggen!!!
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Ja er zijn genoeg mensen die na de 1e paar keer heroïne meteen verslaafd waren..je hebt zelf met basecoke ervaren hoe heftig je cravings waren na 1 keer gebruik.

Heroïne is een van de meest verslavende drugs.
Niemand zet voor zijn lol een injectie heroine..het is niet alleen psychisch heel verslavend, je Word echt dood en doodziek als je ineens stopt. Dan heb je alles ervoor over om je wat beter te voelen, zelfs al moet je voor de 1e keer een shot zetten.

In klinieken word afgebouwd met methadon..dat is een vervanger met wat minder de roes. En ook die krijgen de verslaafden vaak niet afgebouwd.

Ik begrijp dat je een paar keer oxycodon hebt ervaren, en dat je die ervaring nog een paar keer wil.

Maar waarom Heroïne? Dit is geen drugs om een keer uit te proberen, dus mijn vraag bedoel ik niet verwijtend maar oprecht.
Waarom?
Klik om te vergroten...
Allereerst bedankt voor al je behulpzame reacties! Ben allang blij dat ik mijn vragen hier kan stellen.

Mijn hele leven ben ik al omgeven door mensen met drank en drugsmisbruik. Voor mezelf ben ik nooit echt verslaafd geweest aan een bepaald middel maar heb altijd de behoefte om meer te weten te komen over drugs. Het is niet dat ik heroïne wil gebruiken maar wil voornamelijk weten wat dit dan zo anders maakt dan alle andere opiaten.

Drugs fascineren mij. Dat heeft het altijd al gedaan. Ik heb ook opgenomen gezeten in een jongeren kliniek (Yes We Can Clinics) en daarna in een safe House. Hier heb ik zoveel mensen leren kennen die verslaafd waren aan allerlei verschillende middelen, hetgeen mij eigenlijk alleen maar meer heeft getriggerd erachter te komen waarom dit allemaal zo werkt.

Spuiten van welke drugs dan ook is dan ook echt het enige wat ik nooit zou doen, ben doodsbang voor naalden. (Toevallig voor de operatie laatst moest ik een ruggenprik krijgen en heb toen ook expliciet gevraagd om mij eerst onder rouge te brengen omdat ik daar doodsbang voor ben).

Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen heroïne en bijvoorbeeld oxycodon. Zo lang ik daar geen duidelijk antwoord op heb blijf ik met die vraag rondlopen.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, ik snap je en je hebt helemaal gelijk. Ik ben zeker verslavingsgevoelig. Het is bij mij altijd in fases.... Heb 10 jaar lang geblowd, vandaag precies 1 maand nuchter. Heb altijd middelen misbruikt, deed het stiekem maar de lol ging er ook weer snel van af.

Ik heb vele soorten drugs gebruikt, de meest verslavende daarvan zijn Meth en basecoke. Het gekke is dat ik er altijd wel weer mee kan stoppen, vaak ben ik er ineens klaar mee. Hetgeen voor mij alleen echt als duidelijk de zwaarste verslaving is: gokken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
jan020 zei:
Allereerst bedankt voor al je behulpzame reacties! Ben allang blij dat ik mijn vragen hier kan stellen.

Mijn hele leven ben ik al omgeven door mensen met drank en drugsmisbruik. Voor mezelf ben ik nooit echt verslaafd geweest aan een bepaald middel maar heb altijd de behoefte om meer te weten te komen over drugs. Het is niet dat ik heroïne wil gebruiken maar wil voornamelijk weten wat dit dan zo anders maakt dan alle andere opiaten.

Drugs fascineren mij. Dat heeft het altijd al gedaan. Ik heb ook opgenomen gezeten in een jongeren kliniek (Yes We Can Clinics) en daarna in een safe House. Hier heb ik zoveel mensen leren kennen die verslaafd waren aan allerlei verschillende middelen, hetgeen mij eigenlijk alleen maar meer heeft getriggerd erachter te komen waarom dit allemaal zo werkt.

Spuiten van welke drugs dan ook is dan ook echt het enige wat ik nooit zou doen, ben doodsbang voor naalden. (Toevallig voor de operatie laatst moest ik een ruggenprik krijgen en heb toen ook expliciet gevraagd om mij eerst onder rouge te brengen omdat ik daar doodsbang voor ben).

Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen heroïne en bijvoorbeeld oxycodon. Zo lang ik daar geen duidelijk antwoord op heb blijf ik met die vraag rondlopen.
Klik om te vergroten...
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu noeg van weet :)

Edit: opiaten zijn morfine, codeine, heroïne (komt uit opium)

Semi opiaten zijn: stoffen die als grondstof een stof uit opium hebben

Opöiden zijn stoffen die niks met opium te maken hebben maar op dezelfde manier op je lichaam werken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.

Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.

Los daarvan vermindert steeds meer je bioritme..
Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.

Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.


Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.

Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.
Google: heroïne before and after

Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#7
MrJunkieXL zei:
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu genoeg van weet :)
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt man! Ik kijk wel uit, voor mij geen heroïne. Het is niet dat ik oxycodon zo even bij mijn moeder kan halen voor recreatief gebruik hoor. Ik ben voornamelijk zo gefascineerd geraakt door opium doordat mijn ex schoonvader een beenamputatie heeft gehad en daarvoor dus ook oxycontin heeft gekregen van de huisarts. Hij was altijd al verslaafd aan voornamelijk snuifcoke in combinatie met downers (alcohol, GHB Ed.) Maar zodra hij aan de oxycontin begon met verlengde afgifte ging het in rap tempo flink mis. Op een gegeven moment zette hij mij zo onder druk dat ik bij mijn moeder moest vragen om haar oxycontin omdat hij zonder zat. Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is de bitch van tolerantie..na een lange periode kan je enorm hoge doseringen hebben, als je die als eerst zou nemen, zou je een overdosis hebben gehad.

Maar ook tolerantie voorkomt een overdosis niet, verslaafden worden ineens te gretig en overschatten zichzelf. Vooral met afkickpogingen..Dan nemen ze in één keer een enorme dosis om zich goed te voelen..en zo heb je dus in Amerika al die mensen die eraan overlijden.

Overdoseren hoeft niet in 1 keer. Ook al bouw je het geleidelijk op. Het houdt een keer op...
jan020 zei:
Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.
Klik om te vergroten...
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Het grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.

Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.

Los daarvan vermindert steeds meer je bioritme..
Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.

Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.


Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.

Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.
Google: heroïne before and after

Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.
Klik om te vergroten...
Ik snap je, mijn moeder heeft vasculaire Ehlers Danlos. Heeft de oxycodon, oxycontin en de fentanyl echt nodig vanwege haar pijn. Zij is ook niet verslaafd aan de medicatie in dusdanige zin dat ze het nodig heeft voor cravings ondanks dat ze dit al tientallen jaren slikt. Die ex schoonvader van mij is er echter binnen een paar maanden compleet afhankelijk van geworden
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.

Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.

Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.
Klik om te vergroten...
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
MrJunkieXL zei:
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
transformated zei:
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.
Klik om te vergroten...
Had het meer over de heroine haha
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Als ik het goed heb(nog nooit basecoke gebruikt) krijg je na 1x gebruik heftigere cravings van basecoke dan van heroine. Dit is niet in elk geval hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen wel. En de reden dat mensen niet van methadon afkomen komt doordat methadon heftigere afkick verschijnselen geeft dan heroïne. De ontwenning van methadon houdt ook langer aan dan de ontwenning van heroine. Nou probeer ik het uitproberen van heroine niet aan te praten!! Mrlovedj heeft wel gelijk je kan het beter links laten liggen!!!
Klik om te vergroten...
Klopt ik merk wel dat mensen die (base )coke verslaving hebben de lust wegtrekt door wiet te gebruiken. Ken 2 mensen bij die dit werkt.

Het klinkt gek maar het schijnt ook met heroïne te werken. Methadon kan ook maar is een stuk verslavender.

Succes in ieder geval!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
Klopt ik merk wel dat mensen die (base )coke verslaving hebben de lust wegtrekt door wiet te gebruiken. Ken 2 mensen bij die dit werkt.

Het klinkt gek maar het schijnt ook met heroïne te werken. Methadon kan ook maar is een stuk verslavender.

Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Klopt maar bij heroine werkt dat alleen als je al door de ontwenning heen bent. Als je dopeziek bent maakt een blowtje het niet beter. Bij drugscravings helpt een blowtje zeker, net als een benzotje, omdat het je mind rustig maakt, helemaal zen. Al kan je van een joint ook wel paranoia worden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Klopt maar ......
Klik om te vergroten...
Dopemonster zei:
Al kan je van een joint ook wel paranoia worden.
Klik om te vergroten...
Zeg dat wel!
Soms gaat het helemaal mis met wiet.....een extra reden voor mij om ermee te stoppen!
p
parttimejunkieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bigvloei zei:
Heey mensen,

Vraagje, onlangs heb ik een operatie ondergaan waarna ik oxynorm (oxycodon) snelle werking heb gekregen Ad 5mg. Het eerste tabletje bracht me in een redelijke roes maar na 2 dagen 5mg per 4 uur merkte ik er niets meer van.

Is het normaal dat tollerantie zo snel al optreed? En hoe lang duurt het voordat 5mg me wel weer een roes zou geven?

En wat is nou sterker? De verlengde afgifte (oxycontin) of de snelwerkende (oxynorm/oxycodon)?

Is 20mg oxynorm daarnaast een dosis om is een recreatieve ervaring mee op te doen met opiaten? Ik heb namelijk 6 stuks Ad 5mg (zonder herhaalrecept) en ben ook niet van plan het verder ooit nog is te gaan gebruiken (tenzij in het ziekenhuis na een operatie bijvoorbeeld).

Mijn moeder slikt beide wegens een chronische aandoening. De verlengde afgifte 2x daags en de snelwerkende bij hoge pijnscheuten. Welke van de 2 zou voor recreatief gebruik het leukst zijn?

Ja ik weet dat opiaten gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Hoi allemaal,

Sorry voor de late join. Ik ben helaas afhankelijk van oxynorm vanwege chronische pijn. Ik lig in de clinch met mijn huisarts omdat hij me niet meer voor wil schrijven, dus zoek helaas een plekje op internet die mij af en toe door een slechte nacht heen kan halen zodat ik niet zonder zit. Weet iemand waar ik dit veilig kan bestellen? Jullie zouden me er erg mee helpen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
parttimejunkie zei:
Hoi allemaal,

Sorry voor de late join. Ik ben helaas afhankelijk van oxynorm vanwege chronische pijn. Ik lig in de clinch met mijn huisarts omdat hij me niet meer voor wil schrijven, dus zoek helaas een plekje op internet die mij af en toe door een slechte nacht heen kan halen zodat ik niet zonder zit. Weet iemand waar ik dit veilig kan bestellen? Jullie zouden me er erg mee helpen.
Klik om te vergroten...
👋
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heey mensen,

Vraagje, onlangs heb ik een operatie ondergaan waarna ik oxynorm (oxycodon) snelle werking heb gekregen Ad 5mg. Het eerste tabletje bracht me in een redelijke roes maar na 2 dagen 5mg per 4 uur merkte ik er niets meer van.

Is het normaal dat tollerantie zo snel al optreed? En hoe lang duurt het voordat 5mg me wel weer een roes zou geven?

En wat is nou sterker? De verlengde afgifte (oxycontin) of de snelwerkende (oxynorm/oxycodon)?

Is 20mg oxynorm daarnaast een dosis om is een recreatieve ervaring mee op te doen met opiaten? Ik heb namelijk 6 stuks Ad 5mg (zonder herhaalrecept) en ben ook niet van plan het verder ooit nog is te gaan gebruiken (tenzij in het ziekenhuis na een operatie bijvoorbeeld).

Mijn moeder slikt beide wegens een chronische aandoening. De verlengde afgifte 2x daags en de snelwerkende bij hoge pijnscheuten. Welke van de 2 zou voor recreatief gebruik het leukst zijn?

Ja ik weet dat opiaten gevaarlijk zijn.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor recreatief gebruik is de kortwerkende het meest geschikt om te beginnen. Binnen een uur voel je de oxy echt inslaan. Na 6 uur kan je eventueel nog een keer pakken.

Langwerkende oxy bereikt dit resultaat door gereguleerder de afgifte te regelen..je hebt dus langer effect.

Maar als je er een grafiekje van zou maken., heb je bij de kortwerkende echt een hoge maar korte piek.
De langwerkende bouwt op naar een middel stabiele lijn die 2 x zo lang aanhoud.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."