Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKoud krijgen

Koud krijgen

17 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag lieve mede gebruikers :hearteyes:

Ik heb afgelopen zaterdag wat met mijn vriendin gebruikt. Het was voor haar de eerste keer. Ze voelde zich niet helemaal op haar gemak bij trance energy, en voelde weinig van de positieve eigenschappen van XTC. Ze werd behoorlijk moe en wilde zitten. Ze kreeg vanaf het moment dat die insloeg ook echt koude rillingen. Ik probeerde wat naar voren in de zaal met haar te gaan omdat het daar een stuk warmer is. Ze merkte hier nauwlijks wat van. We hebben toen een tijdje samen gezeten bij een podium. Ze voelde ook heel erg koud aan toen ik haar vast hield. Je kan begrijpen dat ik me flink zorgen maakte. Ik weet nu nog steeds niet hoe dit nou kan, heb er nog nooit wat over gehoord/gelezen. Iemand hier mischien ervaring mee? Of kan me er meer over vertellen?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik voel me meestal zweterig maar wel redelijk koel. Het is een raar gevoel, want je hebt het warm, maar toch ook koud lijkt het. Ik heb dat eigenlijk altijd bij speed, xtc, mdma en coke gebruik.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psycho_Chrono zei:
Ik voel me meestal zweterig maar wel redelijk koel. Het is een raar gevoel, want je hebt het warm, maar toch ook koud lijkt het. Ik heb dat eigenlijk altijd bij speed, xtc, mdma en coke gebruik.
Klik om te vergroten...

Wat je hier beschrijft heb ik zelf ook vaak. Maar dan is het meer in gedachten dat je het koel hebt, terwijl je eigenlijk staat te zweten. Maar ze was ook echt koud, haar armen en rug voelde voor mij ook koud aan.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marklar zei:
Psycho_Chrono zei:
Ik voel me meestal zweterig maar wel redelijk koel. Het is een raar gevoel, want je hebt het warm, maar toch ook koud lijkt het. Ik heb dat eigenlijk altijd bij speed, xtc, mdma en coke gebruik.
Klik om te vergroten...

Wat je hier beschrijft heb ik zelf ook vaak. Maar dan is het meer in gedachten dat je het koel hebt, terwijl je eigenlijk staat te zweten. Maar ze was ook echt koud, haar armen en rug voelde voor mij ook koud aan.
Klik om te vergroten...

Op zo'n moment voelt iedereen voor mij koud aan omdat mijn handen zo zweterig zijn. Ik weet helaas niet precies wat je vriendin had, is het nu wel weer goed?
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja het gaat nu wel weer. Ik baal alleen heel erg dat ze dus niet de positieve kanten heeft ervaren, maar nu wel de negatieve effecten ervan. Gister best brak en een beetje down geweest, maar samen brak zijn heeft ook zo ze charmes :) Eigenlijk wel de beste comedown die ik ooit heb gehad, gewoon omdat ik samen met haar was :hearteyes:
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Met pep krijg ik het altijd helemaal koud terwijl ik me helemaal kapot zweet. Ik ging een keer squashen en ik was echt kletsnat van de zweet terwijl het voelde of het vroor ofzo.
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen idee wat het geweest kan zijn. Enkele oorzaken kunnen zijn: vermoeidheid, verkeerde pilletje of misschien wel een allergische reactie ofso.

Als ik pure MDMA pillen gebruik wordt ik ook altijd moe. Dit komt omdat ik oververmoeid ben, daarom voor mij meestal pep-pillen :) .
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het altijd warm :hearteyes:

Maar dit is inderdaad niet fijn. Kan me voorstellen dat je feestsfeer dan wel eventje een domper krijgt.

Is het later op de avond wel beter gegaan?
Misschien wat het allemaal iets te hevig. Hoeveel mg?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het vorig jaar wel een keer gehad op Innercity wat je beschrijft. Was trouwens voor mij toen niet de eerste keer. :)
Ik had het toen ook koud en wilde alleen maar zitten. Of ik koud aanvoelde, dat weet ik niet. Wat het was, ook niet echt een duidelijk idee. Ik heb het maar gehouden op een combinatie oververmoeidheid, verkeerd slaapritme, te veel stress.
b
ballie15Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bad

Toen ik de eerste keer dat ik XTC nam bad ging had ik het ook koud...
Bij mij was t pas bij de derde keer slikken goed raak qua LOVE.
Dus nog ff een keertje doorbijten...
De tweede keer had ik namelijk echt ook een beetje "suizen" van warmte en kou door mijn lichaam.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Qocaïne zei:
Is het later op de avond wel beter gegaan?
Misschien wat het allemaal iets te hevig. Hoeveel mg?
Klik om te vergroten...

Toen we thuis waren ging het wel wat beter ja, maar tijdens het feest was het echt niet leuk voor der. Pillen zijn getest op 88mg. Vond het wel een mooie eerste dosis.

Bedankt voor de reacties. Ik hoop het samen nog een keer te proberen als we gewoon thuis zitten. Lekker ontspannen, en zelf de tempratuur kunnen regelen :P
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja gewoon nog eens proberen, gaat het weer zo kun je het beter laten.
Misschien een lichte allergische reactie?
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik kan het begrijpen op deze manier...

keihard feesten>keihard zweten>xtc slaat in>ff zitten>te weinig lichaamsbeweging>koude rillingen!

dit had ik ook op lowlands, je komt die walmende tent uit met kleddernatte kleding (gaat ook nog 's ijs eten :P , aanrader trouwens een fruit swirl ijsje als je strak staat! heerlijk!) en krijgt het fucking koud...
4
40FPK3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ja dat is normaal, had ik ook. je zweet best wel wat en dan sta je ff niets te doen of op de wc krijg je het ineens koud
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk inderdaad ook dat het zoiets is als wat nutss zei. In het vervolg dus even een rustigere setting kiezen:)
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste keer xtc wilde ik ook alleen maar zitten, ik kon haast niets.. 2e keer was dit ook. Alleen de afgelopen keer heb ik het pas echt 100% positief ervaren.
Denk dat dit was omdat ik niet echt wist wat ik er van kon verwachten .. Jouw vriendin voelde zich volgens mij gewoon niet helemaal op dr gemak bij het gevoel, probeer het over een tijdje nog gewoon een keer en dan lekker thuis, lekker warm, lekker saampjes en kijk hoe het dan valt :)
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik sluit me volkomen bij Minn aan. Bovendien was de dosering niet te hoog dus zeker weten dat het in een wat rustiger setting beter zal gaan. Anders een half pilletje en pas als ze die voelt zitten na een uur of anderhalf denk ik de rest erbij.

Sommige mensen reageren heel heftig op MDMA en hebben aan een kleine dosering genoeg. Overdoseren heeft vaak het gevolg dat je inderdaad alleen maar ergens in jezelf gekeerd wilt zitten en een soort 'space' gevoel krijgt of zelfs een trip krijgt in plaats van de gewenste love/energie combinatie.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#18
:)

Heb veel aan alle reacties, en voor mijn vriendin is het ook fijn om te lezen dat anderen zich ook zo voelde of iig iets herkende.

Mischien komt het omdat ik weer wat serotonine in me heb, maar wat is dit toch een heerlijk forum met lieve reacties! :hearteyes: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."