Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsApotheker: medicatie vs. MDMA / paddo's

Apotheker: medicatie vs. MDMA / paddo's

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#1
enesteene zei:
Het medicijn versterkt doordoor de XTC in een niet op voorhand te bepalen mate, misschien wel 2 tot 4 keer
Klik om te vergroten...
welk medicijn is dit? lijkt me wel interessant :P
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#2
egoïst
j
jappe_1991Lid
01-01-2024, 00:00
#3
post het dan niet he , iedereen jaloers maken en dan nix zeggen :confused: :angry: :cry:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
lullo, als je goed leest, begrijp je dat het een waarschuwing is... druigs gebruiken is prima, maar dan wel verantwoord
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Enesteene zei:
Van de week door de huisarts een paardenmiddel voorgeschreven gekregen. Ik zal de naam neti noemen omdat ik anders vrees dat er misbruik van gemaakt wordt door forumlezers. :wave:

Anyway, ik lees thuisgekomen de bijsluiter en lees dat je het medicijn niet moet gebruiken bij anti-depressiva die van invloed zijn op o.a. selectieve serotonine heropnameremmers en monoamineoxidaseremmers (MAOI's), etc., etc. en verder bepaalde middelen toegepast op hoge bloedruk... op dat moment gingen bij bij alarmbellen rinkelen. :confused:

Ik heb toen de apotheek anoniem gebeld en gevraagd of ik de apotheker zelf aan de lijn kon krijgen. Ik heb hem uitgelegd warvoor ik het bepaalde medicijn voorgeschreven gekregen heb, en dat ik nu en dan XTC en paddo's gebruik. Hij kon niet met zekerheid mij uitsluitsel geven, maar kon wel aangegeven dat zowel het medicijn als XTC in de lever worden afgebroken.

Afhankelijk van het feit of beide middelen al dan niet in hetzelfde deel van de lever afgebroken zouden worden, zou het effect van xtc versterkt of verzwakt kunnen worden. Even twee dagen stoppen met het medicijn zou geen nut hebben, omdat het maandenlang in het lichaam zou achterblijven. Al bladerend kon hij mij geen uitsluitsel geven, maar hij vond het duidelijk een interessante vraag en zou het diezelfde middag nog opzoeken in de literatuur.

Later bel ik hem terug en vertelt hij mij dat hij precies de juiste informatie gevonden heeft. Het medicijn en XTC schijnen in hetzelfde 2D6-deel van de lever afgebroken te worden. Het medicijn versterkt doordoor de XTC in een niet op voorhand te bepalen mate, misschien wel 2 tot 4 keer. Daarin schuilt ook het gevaar. Het combineren van het medicijn en XTC zou op onoverkomelijke risico's stuiten. Ik vroeg nog hoe dat zou zitten met paddo's. De stof in paddo's zou uit dezelfde familie komen, maar waarschijnlijk voor een nog groter gevaar kunnen zorgen.

Ik heb hem hartelijk bedankt voor de duidelijke informatie. Ik ben blij dat ik mij altijd inlees over drugsgebruk, zodat je niet onvoorbereid/onbezonnen er aan begint (ook dank aan het forum). Stel je voor dat ik de bijsluiter neti gelezen had, of dat mij de termen er in niet bekend waren voorgekomen... Ook bijzonder prettig dat de apotheker in het geheel geen preek hield over de xtc, hij beperkte zich slechts tot het uitdrukkelijk warschuwen voor de combinatie.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wacht ngo ff 6 weken met de medicijnen tot ik nog een keer goed kan feesten... en dan is het een half jaar kappen :grin:

Tenslote : Lees altijd de bijsluiter, en bel bij twijfel voor meer info naar de apotheker.
Klik om te vergroten...


Tsja........ :confused: wat een incompleet verhaal. neti....Lachuh!!! ideeen brengen, hier??? denk dat jejezelf daar onnodig mee aan het vleien bent... dus met andere woorden: wees open en direct want dit soort vaagheden gaan nergens over....neti :wave:
Anti depressiva zijn MAO remmers, oftewel blokkeren receptoren waardoor heropname van serotonine wordt vertraagt....Voor de meeste middelen geldt dat je ze niet in combinatie met MAO remmers moet nemen....Peyote, DMT,efedra etc zijn ook MAO remmers....hier is op t net en bij bijv.Azarius veel over te vinden....
IK WIL NETI!!! :wink:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
google eventjes en je hebt antwoord op de vraag welk medicijn het is .. :rolleyes:

maar dan doen de geïntereseerden maar zelf :wink:
m
mr.darkLid
01-01-2024, 00:00
#7
hey grote klasse dat je het zo uitlegd de mensen die verstandig zijn en zich eerst inlezen begrijpen dit verhaal ook goed .Ik kan er wel wat mee, heb besloten dat drugs geen optie voor mij is en ik het niet ga gebruiken
ik hou van mijn leven en dat ik het nu ga vrgallen door 1x een trip nee daar heb ik het niet voor over.

Mijn compliment .
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van de week door de huisarts een paardenmiddel voorgeschreven gekregen. Ik zal de naam neti noemen omdat ik anders vrees dat er misbruik van gemaakt wordt door forumlezers. :wave:

Anyway, ik lees thuisgekomen de bijsluiter en lees dat je het medicijn niet moet gebruiken bij anti-depressiva die van invloed zijn op o.a. selectieve serotonine heropnameremmers en monoamineoxidaseremmers (MAOI's), etc., etc. en verder bepaalde middelen toegepast op hoge bloedruk... op dat moment gingen bij bij alarmbellen rinkelen. :confused:

Ik heb toen de apotheek anoniem gebeld en gevraagd of ik de apotheker zelf aan de lijn kon krijgen. Ik heb hem uitgelegd warvoor ik het bepaalde medicijn voorgeschreven gekregen heb, en dat ik nu en dan XTC en paddo's gebruik. Hij kon niet met zekerheid mij uitsluitsel geven, maar kon wel aangegeven dat zowel het medicijn als XTC in de lever worden afgebroken.

Afhankelijk van het feit of beide middelen al dan niet in hetzelfde deel van de lever afgebroken zouden worden, zou het effect van xtc versterkt of verzwakt kunnen worden. Even twee dagen stoppen met het medicijn zou geen nut hebben, omdat het maandenlang in het lichaam zou achterblijven. Al bladerend kon hij mij geen uitsluitsel geven, maar hij vond het duidelijk een interessante vraag en zou het diezelfde middag nog opzoeken in de literatuur.

Later bel ik hem terug en vertelt hij mij dat hij precies de juiste informatie gevonden heeft. Het medicijn en XTC schijnen in hetzelfde 2D6-deel van de lever afgebroken te worden. Het medicijn versterkt doordoor de XTC in een niet op voorhand te bepalen mate, misschien wel 2 tot 4 keer. Daarin schuilt ook het gevaar. Het combineren van het medicijn en XTC zou op onoverkomelijke risico's stuiten. Ik vroeg nog hoe dat zou zitten met paddo's. De stof in paddo's zou uit dezelfde familie komen, maar waarschijnlijk voor een nog groter gevaar kunnen zorgen.

Ik heb hem hartelijk bedankt voor de duidelijke informatie. Ik ben blij dat ik mij altijd inlees over drugsgebruk, zodat je niet onvoorbereid/onbezonnen er aan begint (ook dank aan het forum). Stel je voor dat ik de bijsluiter neti gelezen had, of dat mij de termen er in niet bekend waren voorgekomen... Ook bijzonder prettig dat de apotheker in het geheel geen preek hield over de xtc, hij beperkte zich slechts tot het uitdrukkelijk warschuwen voor de combinatie.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wacht ngo ff 6 weken met de medicijnen tot ik nog een keer goed kan feesten... en dan is het een half jaar kappen :grin:

Tenslote : Lees altijd de bijsluiter, en bel bij twijfel voor meer info naar de apotheker.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#9
dat bedoel ik, postte het om die reden hier maar niet :grin:

overdosis ligt op de loer
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed en heel bewust bezig! :) Maar los van je lever zal het ook opdezelfde plaats in je hersenen invloed hebben, wat tegen/met elkaar in kan werken. Ben nu maar een beetje aan het speculeren hoor, maar met bv seroxat is dit wel het geval. Hierdoor heeft het geen/weinig nut (en kan alleen maar negatieve invloed hebben) om xtc en een SSRI of waarschijnlijk ook een MAO-remmer te nemen. In iedergeval: goedbezig!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat toevallig! Ik heb zojuist betablokkers gekregen om de ochtendhoofdpijn die ik vaak heb te bestrijden. Zelf had ik er nog niet echt over nagedacht wat het doet in combi met XTC. Dus zojuist even opgezocht: Niet samen te gebruiken omdat de BB je hartslag wat verlaagd en de XTC geen of weinig werking heeft daardoor. Het verhoogd dan dus de kans op overdossering van X.
Dus ik begin pas na het weekend met de BB.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."