Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEcstacy Rising

Ecstacy Rising

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankzij het topic van Mocridhe heb ik deze documentaire over de gehele geschiedenis en onderzoeken van XTC gezien. Zeer interessant en het verbaasde me dan ook dat er geen eigen topic was over deze docu.

Voor wie niet weet waar ik het over heb:

Peter Jennings - Ecstasy Rising
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4365150131

Het gaat over hoe XTC ontstaan is en hoe de verspreiding begonnen is.
Daarna wordt verteld over de enorme propaganda bullshit die de amerikaanse regering erover verspreidde na het illegaal maken van de drug. Deze wordt volledig de grond in geboord en uitgelegt wat men er op dit moment WEL objectief over weet.

Dingen als dat je hersenen een gatenkaas worden en dat je na 1 pil Parkinson kan krijgen. Het was allemaal op initiatief van de Amerikaanse regering die koste wat kost de nieuwe drug het land uit wilde hebben. In plaats van objectieve eerlijke voorlichting werkte hun propaganda uiteindelijk alleen maar averechts.

Ik vind het zo jammer..
Net als bij paddo's zou XTC naar mijn mening gewoon legaal moeten zijn boven de 18 jaar. Maar alleen verkopen bij smartshops met DUIDELIJKE voorlichting en op eigen risico. In het begin was het probleem dat het legaal was maar er GEEN voorlichting was en het dus soms fout ging. Daarna was het juist dat niemand uiteindelijk de zogenaamde voorlichting serieus nam en dus geen woord meer geloofde. Het is hetzelfde verhaal met paddo's.

Zorg dat mensen weten wat ze doen, wat de gevaren zijn en hoe ze het zo veilig mogelijk kunnen gebruiken. Alcohol is ook harstikke schadelijk, veroorzaakt VEEL meer doden dan XTC, en niet alleen gebruikers maar ook onschuldige mensen die doodgereden worden door dronken idioten.

In Nederland zijn er in de hele geschiedenis (vanaf '88 dus ongeveer) slechts maximaal 40 mensen dood gegaan als gevolg van XTC gebruik. En je kan ervan uitgaan dat dit waarschijnlijk ALLEMAAL onverstandige en/of onvoorgelichte gebruikers waren. Ik denk dat het directe en indirecte dodental van alcoholgebruik zo'n 100.000 keer hoger ligt in Nederland alleen al.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit kan Nederland ook niet maken tegenover Europa. Dat krijgt Nederland al helemaal een slecht imago + al die toeristen die hier massaal komen slikken.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je moet je keuzes niet baseren op wat anderen van je gaan vinden, dan verlies je je individualiteit en dat is nou juist wat deze wereld niet nodig heeft naar mijn mening. Verder is het ook nog eens goed voor het toerisme! :P nja europa zal inderdaad niet echt blij worden I guess ^^

Verder zei ik ook, zorg voor goede voorlichting.
Het is waar dat je XTC makkelijker kan overdoseren dan alcohol. Maar dit is wel geheel iemand's eigen verantwoordelijkheid. Maarja helaas is een groot deel van de wereldbevolking niet in staat dit soort verantwoordelijkheden aan te kunnen inderdaad..
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
htweeoo zei:
Ik vind nog altijd dat ik me veel beter kan beheersen met XTC binnen dan alcohol. Ik kan me beheersen met elke drugs maar met alcohol vind ik het het moeilijker.
Klik om te vergroten...

dat zoiezo...en ik hoor bijna alleen maar positieve dingen in dat filmpje :P
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik gebruik ook xtc en vind het ook leuk
maar naar denk dat het best niet gelegaliseert kan worden, er zulllen een hoop mensen het normaal gaan vinden net als alcohol en overmaats gaan gebruiken (zoals -ik en veel van mijn vrienden met alcohol doen)
en als je xtc overmaats gebruikt in het weekend ga je daar meer last van hebben dan alcohol, na 'n tijd depresief nzo... daarom wil ik geen legalisatie :)
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#6
prachtige documantaire man, vooral die meid, geweldig :beer:
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind nog altijd dat ik me veel beter kan beheersen met XTC binnen dan alcohol. Ik kan me beheersen met elke drugs maar met alcohol vind ik het het moeilijker.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
takedown84 zei:
ik gebruik ook xtc en vind het ook leuk
maar naar denk dat het best niet gelegaliseert kan worden, er zulllen een hoop mensen het normaal gaan vinden net als alcohol en overmaats gaan gebruiken (zoals -ik en veel van mijn vrienden met alcohol doen)
en als je xtc overmaats gebruikt in het weekend ga je daar meer last van hebben dan alcohol, na 'n tijd depresief nzo... daarom wil ik geen legalisatie :)
Klik om te vergroten...

meer hoef je niet te zeggen eigenlijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."