Shana_P zei:
Ik zou je adviseren om geen hallucinerende middelen te nemen (lsd, paddo's...). Deze zouden wel eens een psychose kunnen triggeren.
Hoe het zit met andere drugs weet ik het niet. Als je echt niet zeker bent zou ik echt geen drugs nemen... Maarja da blijft je eigen keus natuurlijk. Kan zijn dat er helemaal geen probleem is ook hoor.
You decide!
Niet persé hoor, ik had 3 fobieën waaronder smetvees en hypochondrie, en die laatste twee leiden tot constante angst, regelmatige paniekaanvallen en afwijkend gedrag op straat (niks openbaars aanraken), en hoe vreemd het ook mag klinken:
Ik ben genezen in een paddotrip. Ik was in die tijd zelfstandig bezig met cognitieve gedragstherapie, en ik nam toen paddo's, en toen voelde ik wat ik eigenlijk allang dacht: dat het echt geen flikker uitmaakt, maar dat kon ik daarvoor niet voelen, daar was ik toen nog te bang voor.
Ik kan er bij zeggen dat dit nu 2 jaar geleden is en ik nog steeds genezen ben en dat ze in zwitserland bezig zijn met een onderzoek of LSD tegen Obsessief-Compulsieve stoornissen gebruikt kan worden (sterk aan angst verwant dus).
Verder ben ik na 14 keer paddo's en 11 keer LSD absoluut niet psychotisch.
Angst heeft helemaal niet persé met psychose te maken, het kán gerelateerd zijn, vooral paranoïa, maar als de angst fobisch van aard is kan het helemaal geen kwaad denk ik. Ik raad het opzich niet aan, maar als je geen schizofrene lui in je familie hebt, en je angststoornis meer neigt naar fobieën dan naar paranoïa, het risico niet héél groot is.