Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn idee over XTC (Verhaal/report)

Mijn idee over XTC (Verhaal/report)

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
NimphLid
01-01-2024, 00:00
#1
Robdebob zei:
Ook je stukje over je moeder vind ik heel herkenbaar. Mijn moeder is echt de liefste van de hele wereld, maar ik ben zo bang dat ik haar verdriet zou doen... :( Ook het liegen is echt heel erg kut, maar ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is.
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook echt minder om te liegen tegen haar. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat als ik het haar vertel ze zich nog bezorgder gaat gedragen als ze al is. En dit wil ik haar niet aan doen.
S
SisaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het liefdegevoel is echt goed omschreven, ook gevoel van de eerste x echt..
Ik zou nu geen 3 maanden zonder die euforie kunnen denk ik, het is gewoon een fijne afleiding altijd uit de sleur van het dagelijks leven ..
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ga ook eens na waarom je je zo schuldig voelt, waarschijnlijk gewoon door je opvoeding. Persoonlijk deel ik bijna alles met mijn ouders en ik denk dat je schuldgevoel minder wordt als je eerlijk bent tegen je moeder. Ook als ze het er niet mee eens is, technora zei al dat ze van een andere generatie is, hoeft dat niet te betekenen dat ze er boos om wordt. Je moet haar gewoon goed uitleggen, wat het is en waarom je het gebruikt. Verder ben je inderdaad zelf de baas over jou leven.

Als je voorzichtig wilt zijn is het inderdaad: minstens 3 maanden rust. En probeer altijd je hoofd leeg te maken van zorgen en zo als je gaat gebruiken. Verder:

Als je gebruikt, ga dan ook los en zit er niet over in. Als je je echt schuldig zou voelen zou je het niet doen. Luister naar jezelf naar dat wat goed voelt, en feest!

groetjes,

Monk(ey)
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nimph zei:
takedown84 zei:
het blijft een drugs jah... maar alcohol ook :), niets mis met af en toe een pilletje
Klik om te vergroten...
Ik vind alcohol dus echt helemaal niets. Naar mijn mening word dit goedje sterk onderschat. Als je kijkt naar het aantal alcoholisten dat er op deze aardkloot rondlopen. Ik vind alcohol eigenlijk bijna net zo erg als af en toe een pilletje. En het slechte is dat het gedoogd is :confused:.
Klik om te vergroten...

Er moet volgens mij zoiezo een drugs zijn zonder drugs is er veel minder plezant om uit te gaan, alcohol kan je met mate innemen (1-2 biertjes), pilletje is gewoon knalle. en ik denk dat alcohol de meest geschikte drugs hiervoor is, minder verslavend als de rest en ook minder hersenschade op lange termijn denk ik... wel een kutdrug als je eraan verslaafd bent... maar welke drug niet? :)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nimph zei:
takedown84 zei:
het blijft een drugs jah... maar alcohol ook :), niets mis met af en toe een pilletje
Klik om te vergroten...
Ik vind alcohol dus echt helemaal niets. Naar mijn mening word dit goedje sterk onderschat. Als je kijkt naar het aantal alcoholisten dat er op deze aardkloot rondlopen. Ik vind alcohol eigenlijk bijna net zo erg als af en toe een pilletje. En het slechte is dat het gedoogd is :confused:.
Klik om te vergroten...

dat is ook zeker het geval... alcohol zorgt voor VEEEEEEEEEEEEEEL meer problemen... als de hele wereld is een keer met zn allen aan de xtc(mdma) zou gaan in plaats van de alcohol zou het VEEEEEEEEEEEEL beter gaan.... respect & begrip: daar draait het leven om! niet geld & macht: dat vergeet de wereld wel is... of nou ja, wel is... vrijwel altijd!

wat is verantwoord gebruik... ja daar komt de 3 maanden regel weer...
Je kan zo iets aanvoelen... wekelijks is teveel, probeer maandelijk... De meeste mensen die het hardst schreeuwen dat je om de 3 maanden moet gebruiken doen dat zelf zelden.... Ik heb ook meegedaan! :P
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#6
-spaceman- zei:
De meeste mensen die het hardst schreeuwen dat je om de 3 maanden moet gebruiken doen dat zelf zelden.... Ik heb ook meegedaan! :P
Klik om te vergroten...
hahaha true

maar na die 'bijna-huilbuien' kreeg ik toch een positieve klik: NOOIT meer binnen de maand :wave:

als ik toch meer dan 2 maanden kan wachten of het gwn vergeet ... BONNE CHANCE :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:


p.s. we leven maar 1 keer :stoned:
A
AntigoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi Nimph, wat een leuk verhaal van MysteryLand :)

Ik heb zo'n ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen niet op Mysteryland 2007, maar
op Mysteryland 1993. Hoe lang geleden ook, het blijft je bij alsof het pas gebeurd is :grin:

Het blijft moeilijk om met ouders te praten die zelf niet bekend zijn met drugs of zelfs
absoluut tegenstander zijn van drugs. Het lastige is dat je je misschien wel opgelucht
en lekker voelt als je er over praat met ze. Simpel ook omdat je het aangedurft hebt,
maar de eerste keer daarna dat je weer gaat feesten krijg je misschien toch een beetje
spijt of de neiging om maar niet te vertellen dat je naar een feest gaat. Want reken erop
dat ze dan enorm bezorgd zijn en krijg je meermaals te horen: "doe je wel voorzichtig?"

Als dat voor jou geen probleem is dan kun je het natuurlijk gewoon vertellen, maar
zelf word ik er altijd ontzettend kriegelig van als mensen zulke bezorgdheid tonen.

Heeft misschien ook wel met schuldgevoel te maken bedenk ik me nu ik dit typ :mrgreen:

Volgens mij is de norm voor veilig en verantwoord XTC gebruik 3 à 4 keer per jaar!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."