Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOok zo'n last van een dinsdagdipje?

Ook zo'n last van een dinsdagdipje?

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk onderzoek! Ik heb laatst alleen al XTC gedaan... maar wie weet kan ik alsnog meedoen! :mrgreen:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet van die moeilijke vragen stellen hoor... :beer:
X
XTC onderzoekLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wij doen onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam.
Ben jij 18 jaar of ouder en van plan om in de maand mei XTC te gaan gebruiken en wil je ons helpen?
Stuur dan een mail naar [email protected] en dan sturen wij je meer informatie over het onderzoek.

We gaan onderzoeken of het voedingsupplement tryptofaan de dinsdagdip kan verminderen.
Mensen die mee doen aan het onderzoek moeten drie taakjes doen. Een taakje gaat over het geheugen, de andere gaan over stemming en impulsiviteit. Deze taakjes zullen ongeveer drie kwartier duren. Voordat de taakjes uitgevoerd gaan worden moet een pil worden ingenomen, dit kan een tryptofaan pil zijn (wat normaal gesproken ook in je voeding zit) of een placebo pil zijn. Deze pil moet ongeveer een uurtje inwerken maar in die tijd kan je nog doen wat je wilt.

De XTC pil wordt niet door de universiteit of door ons verstrekt.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
jammer van de geen vergoeding...

lijkt me sterk dat mensen die in een Dinsdagdip zitten uberhaupt testjes willen doen...
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Iemand die één keer in de drie maanden slikt heeft bijna nooit een dip en iemand die elke week slikt komt niet meer bij.
Klik om te vergroten...

Dit is niet altijd zo hoor.
Uiteraard stijgt de kans op depressie als je onzorgvuldig en te vaak MDMA neemt, maar ook mensen die gematigd eens om de 3 maanden nemen, kunnen serieuze dipjes ervaren.
Dat ligt dan aan de individuele hersenhuishouding van de gebruiker.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
XTC onderzoek zei:
De XTC pil wordt niet door de universiteit of door ons verstrekt.
Klik om te vergroten...

bummer :(
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
XTC onderzoek zei:
De XTC pil wordt niet door de universiteit of door ons verstrekt.
Klik om te vergroten...



Ff zonder dollen. Leuk idee, maar jullie moeten ook met andere dingen rekening houden. Hoe vak de persoon in kwestie slikt bijvoorbeeld. Iemand die één keer in de drie maanden slikt heeft bijna nooit een dip en iemand die elke week slikt komt niet meer bij.
Geheugen verschilt ook best veel per persoon he? Ook intelligentie speelt een rol.
Probeer zoveel mogelijk gelijke mensen te zoeken, zodat alleen dat tryptofaan verschilt.

Ik kan nog niet meedoen, ben 17
Succes :wave:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
wordt moeilijk als je zelden een dip heb :P
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#9
goed plan, maar ik vraag me zeer af hoe je de placebo gaat verstrekken als je niet zelf de pillen verstrekt.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stylus zei:
goed plan, maar ik vraag me zeer af hoe je de placebo gaat verstrekken als je niet zelf de pillen verstrekt.
Klik om te vergroten...

Placebo triptofaan.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik wil ook best meedoen...maar dat ik een dip krijg is niet 100% zeker...kan het ook met kristallen? :P
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nick de Neger zei:
Niet van die moeilijke vragen stellen hoor... :beer:
Klik om te vergroten...

sorry vergeef me...maar met kristallen is het wel leuker :hearteyes:
X
XTC onderzoekLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lauu zei:
ik wil ook best meedoen...maar dat ik een dip krijg is niet 100% zeker...kan het ook met kristallen? :P
Klik om te vergroten...
Dat je geen dip krijgt maakt opzich niet veel uit, je serotonine niveau daalt sowieso als je XTC gebruikt. Waarschijnlijk heb jij daar alleen niet zoveel last van of daalt het bij jou in mindere mate. Maar je kan dan in ieder geval nog wel meedoen aan het onderzoek!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
En wat is dan de bedoeling? Dat je uit gaat en een pil slikt en dan dinsdags met je dip gezellig in een Laboratorium van een Universiteit taakjes uit gaat voeren? Hoe zit dat met een vergoeding? Krijg je reiskosten vergoed en zit er een beloning aan vast? Ik zou ff mailen als ik jullie was! Ik heb ooit eens 500 euro verdient met het roken van een joint voor onderzoek!

X
X
XTC onderzoekLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drientje zei:
En wat is dan de bedoeling? Dat je uit gaat en een pil slikt en dan dinsdags met je dip gezellig in een Laboratorium van een Universiteit taakjes uit gaat voeren? Hoe zit dat met een vergoeding? Krijg je reiskosten vergoed en zit er een beloning aan vast? Ik zou ff mailen als ik jullie was! Ik heb ooit eens 500 euro verdient met het roken van een joint voor onderzoek!

Je hoeft niet naar de Universiteit te komen. Als mensen die willen meewerken niet naar Amsterdam willen of kunnen komen, komen we hun gewoon opzoeken. De taakjes kunnen overal uitgevoerd worden waar een laptop is.
We kunnen helaas geen vergoeding geven voor deelname aan het onderzoek, ons budget is minimaal waardoor een beloning niet mogelijk is. We proberen natuurlijk meer geld te krijgen maar het ziet er niet erg rooskleurig uit.
We zoeken dus echt mensen die interesse hebben in het onderzoek.
Klik om te vergroten...
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik slik de eerste week na mijn xtc gebruik sowieso l tryptofaan voor het slapen gaan...

heeft het dan alsnog nut om mee te doen?

edit: bedenk net dat ik in mei overigens geen xtc ga gebruiken..
X
XTC onderzoekLid
01-01-2024, 00:00
#17
youperdepoep zei:
ik slik de eerste week na mijn xtc gebruik sowieso l tryptofaan voor het slapen gaan...

heeft het dan alsnog nut om mee te doen?

edit: bedenk net dat ik in mei overigens geen xtc ga gebruiken..
Klik om te vergroten...

Dan heeft het idd geen nut om mee te doen aan het onderzoek.
Jammer! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."