Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil MDMA kristallen en MDMA pillen

Verschil MDMA kristallen en MDMA pillen

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoewel beide exact hetzelfde chemische stofje bevatten, vind ik (en vele anderen) toch dat er qua gevoel een onderscheidbaar verschil tussen kristallen en geteste mdma-only pillen is.

Ik gebruik eigenlijk bijna uitsluitend pure mdma kristallen maar heb toch geweldige ervaringen met mdma pilletjes... Nu heb ik persoonlijk enkele testjes uitgevoerd om met kristallen hetzelfde gevoel te krijgen.

Cap van 3-4 dikke stukken kristal ~100mg ==> Slome inslag, weinig energie + érg spacy
Cap van superfijn gecrushed kristal ~100mg ==> Snelle inslag, veel energie + meer besef

(beiden op relatief dezelfde maaginhoud en 100% serotonine)

Mijn theorie was dat de grotere stukken kristal langer plezier zouden geven aangezien ze langzamer zouden wegsmelten, waar dat het fijne poeder toch meteen door de maagwand wordt opgenomen. Maar ik moet besluiten dat het qua spaceduur geen enkel verschil maakt en het fijne poeder veel leuker aanvoelt om te feesten door de meer speedy effecten. Voor mensen die graag thuis of in vertrouwde omgeving helemaal van de kaart gaan zijn grotere stukken kristal misschien leuker.

Iemand nog een ander idee ? Placebo zou ik niet kunnen geloven, gezien toen ik pillen nam er nog vast van overtuigd was dat mdma mdma is en het allemaal geen verschil zou uitmaken.

Ik denk dat een pil gewoon mdma kristallen op hun fijnst bevat en dit toch beter door het lichaam opgenomen wordt dan dikkere stukken kristal.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet ook nog steeds neit wat het is. Maar pillen zijn idd anders dan kristallen.
Wat een goeie tip is trouwens.. ( vind ik dan :P ) om je bommetje/capsule te vullen met een deel poeder/fijne kristallen en een deel wat grote kristallen. Dan klapt het poeder er lekker in en als dat tegen het toppunt aanzit zijn de kristallen ondertussen ook wel zn werk aan het doen. Ik heb dit zelf ook nog niet geprobeerd maar ga het de volgende keer doen. Vooral op een feest lijkt me dit handig en goed. Maarja doe er mee wat je wilt :P
M
MarkkyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site en heb een paar vragen over kristallen.

Ik gebruik wel s pilletjes maar ik weet bijna niks over kristal, de een zegt dit de ander weer dat.

Ik heb een gr, hoeveel heb je nodig voor een gezellig avondje thuis met z'n tweeen

zonder dat er iemand in coma valt of in slaap.. :confused:

Kan je t mengen met pep of is dat juist slecht.

Wie kan mij wijzer maken??

bedankt, Mark
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt net zoveel nodig als van pillen. Ik weet niet hoeveel mg jouw pillen zijn. En welk effect je wilt. Ik zou maximaal 300mg per persoon nemen. Begin met 100/120mg en neem er daarna nog 100mg en eventueel 50mg ofzo bij als je wilt. Maarja dat is mijn mening. Sommige hier zullen 200mg zeggen bijvoorbeeld. iig niet meer dan 300mg zou k doen. Of je moet van hallucineren op mdma houden. Speed is ook wel persoonlijk. Mij lijkt het niks. Je bent langer wakker en het haalt het mdma gevoel vooral ook wat weg. Ik houd juist van het love gevoel en het vaag zijn. Dus zou het zelf niet doen. Hoop dat je vragen zo een beetje beantwoord zijn. Heb je er nog meer kan je ze altijd stellen natuurlijk.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik neem nooit meer dan 200, want het schijnt dat 210 per keer al onherstelbaar schadelijk kan zijn.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als het echte witte kristallen zijn krijg je bij een normale tolerantie van 200 echt een krankzinnige uitbarsting waarop hele sterke zalige wazigheid volgt. Eigenlijk is dit als beginner in 1 dosis veels te heftig. 120 tot 150 volstaat.

Boven de 150 worden de stimulerende effecten voelbaar minder en begint er zich een 'psychedelisch' effect op te bouwen. Hoe meer je gedurende tijd/nacht volgt neemt, hoe rustiger je in je eigen beleving wordt, maar hoe strakker je gaat staan. En hoe leiper je er uit gaat zien voor je omgeving.

Ik heb m'n laatste keer over een periode van 6 uurbest misdragen met een halve gram kristallen totaal. Eerlijk gezegd voelde ik me zacht en psychedelisch, met wat rechthoekige CEV's maar de euforie was beduidend minder dan bij een dosis van rond de 100 mg.

Onlangs realiseerde ik me dat m'n laatste ervaring te psychedelisch was om de toch wel wonderschone kant van MDMA te proeven aangezien het al die keren daarvoor de hemel was. Daardoor probeerde ik de drug teveel te doorgronden en achteraf kan dat wel eens erg zonde zijn geweest.

Eind dit jaar ga ik voor de eerste en laatste keer in 2008 weer eens MDMA nemen en dan wel 150 miligram en niet meer. Dan zal ik eens kijken of m'n dubbele visie op deze toch wel wonderdrugs terecht gegrond was, of een hersen spinsel van de psychedelische staat waar ik me in bevond.
M
MarkkyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie tip's, klasse!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verder is het ook zo dat een E ervaring echt dezelfde setting nodig heeft als een psychedelic en zelfs moelijker te realiseren valt. Omdat anderen het verschil maken tussen een fantastische ervaring en een kosmische ervaring.

Okè, je voelt je altijd goed, maar een 3 tal keer heb ik wekenlang met een mystiek en liefdes gevoel rondgelopen, alsof er iets ondefinieerbaars in me was losgemaakt waar ieder mens naar verlangt.

Alles klopte die nachten, vrienden waren present, we waren elkaar geen moment kwijt, we hadden allen een lage tolerantie en zaten in onze toppen. Haalden drinken voor elkaar, het feest zelf en iedereen was uitbundig. Zo af en toe hadden we individuele gesprekken zonder barrieres, alsof we als doorleefde personen niets meer te verliezen hadden qua schaamte en bekenning over wat ons gemaakt heeft en waar we staan. Jeugdjaren speelden hierbij een grote rol. Dat, en non-verbale momenten waarbij we elkaar aankeken en daarna in de lichten en in de muziek opgingen. We waren 1 ziel met toch onze individuele vrijheid en elkaars geaccepteerde ideeen.

Laatste tijd denk ik daar meer aan terug dan voorheen. Eigenlijk kan ik het wel een ego dood noemen, aangezien er geen vorm of mate van ontkenning onder elkaar was. Ontkenning was ons vreemd. De dag erna zaten we na de uitwerking v/d E ook gewoon bij elkaar op zo goed als dezelfde wijze, we hadden het er niet specifiek over aangezien de sloten er weer waren. Maar waren ons allen bewust van de chemie van de nacht ervoor.

M'n andere 7 ervaringen waren fantastische nachten, maar de kracht en vreugde die continueerde na die keren was meer een zwakkere eenmansaffaire en hield slechts 2 dagen stand omdat er iets niet optimaal was. Dan was het meer een 'fantastisch en super feest' Kleinere groep, elkaar kwijt, opsplitsing, iemand niet in de stemming, verkeerde feest, foute organisatie of wat dan ook. Kleine dingen, maar tussen extase en kosmische verbondenheid zitten een aantal levels en alleen slikken is zeker niet genoeg om de hoogste staat van zijn door je te laten stromen.

M'n onderbuik kietelde en kriebelde dan niet alleen, maar gloeide van empathie en zachte tederheid waarvan ik het nooit voor mogelijk hield.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."