Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil in Mdma

Verschil in Mdma

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Limer zei:
Provenzano zei:
Wacky zei:
Bij zowel LSD als MDMA hoor ik veel mensen zeggen dat er verschil in zit omdat het effect anders was dan een andere keer.

Het verschil zit hoogst waarschijnlijk in jezelf ipv in de drugs.
Klik om te vergroten...
Idd, gewoon een kwestie van setting.
Klik om te vergroten...

Er is een zeer kleine kans dat de chemist 2 verschillende percentages van isomeren bij elkaar heeft gemixt. Bij een normale batch MDMA is het altijd 50%-50% r-MDMA en s-MDMA (racemisch). De chemist kan echter ook eerst een batch maken met alleen r-mdma, en daarna een van s-mdma, om ze vervolgens in een bepaalde verhouding de mengen.

Je snapt dat dit echt heel zelden gebeurt, aangezien de chemist dan twee verschillende batches moet maken en dit VEEL meer tijd/geld/moeite kost.

Dus het klopt idd dat het meestal aan de setting ligt :grin: :grin:
Klik om te vergroten...
Zou je me eens in kindertaal ( :grin: ) Uit kunnen leggen wat s-MDMA en r-MDMA is? Ik heb die termen echt nog nooit gehoord namelijk.

Alvast bedankt!
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Limer zei:
Provenzano zei:
Wacky zei:
Bij zowel LSD als MDMA hoor ik veel mensen zeggen dat er verschil in zit omdat het effect anders was dan een andere keer.

Het verschil zit hoogst waarschijnlijk in jezelf ipv in de drugs.
Klik om te vergroten...
Idd, gewoon een kwestie van setting.
Klik om te vergroten...

Er is een zeer kleine kans dat de chemist 2 verschillende percentages van isomeren bij elkaar heeft gemixt. Bij een normale batch MDMA is het altijd 50%-50% r-MDMA en s-MDMA (racemisch). De chemist kan echter ook eerst een batch maken met alleen r-mdma, en daarna een van s-mdma, om ze vervolgens in een bepaalde verhouding de mengen.

Je snapt dat dit echt heel zelden gebeurt, aangezien de chemist dan twee verschillende batches moet maken en dit VEEL meer tijd/geld/moeite kost.

Dus het klopt idd dat het meestal aan de setting ligt :grin: :grin:
Klik om te vergroten...
Zou je me eens in kindertaal ( :grin: ) Uit kunnen leggen wat s-MDMA en r-MDMA is? Ik heb die termen echt nog nooit gehoord namelijk.

Alvast bedankt!
3
321123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alex36 schreef:

Wat zijn volgens jullie, leuke om mee te beginnen, en vooral het sensuele boven te laten komen, en luisten naar muziek, lekker chillen dus.

Ik zou in dat geval wel MDMA nemen, xtc is ook leuk maar doordat er wel vaak speed of andere stoffen in zitten kan het meer en opgepept gevoel geven wat leuker op een feest is ( niet dat mdma niet leuk is op een feest :hearteyes: ). Bovendien zin de pillen tegenwoordig niet zo sterk (meeste rond de 90/100 mg) wat nog wel oke is. Ik zou als je xtc gaat doen ze wel ff laten testen. :stoned:
:wave:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
kiekert zei:
Zou je me eens in kindertaal ( :grin: ) Uit kunnen leggen wat s-MDMA en r-MDMA is? Ik heb die termen echt nog nooit gehoord namelijk.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Dat zijn twee verschillende isomeren van MDMA. Isomeren zijn moleculen met dezelfde molecuulformule, maar met een andere structuurformule. Er zitten dus dezelfde atomen in, maar ze zitten op een andere plek.
s-MDMA is rechtsdraaiend en werkt heftiger dan r-MDMA. r-MDMA werkt daarentegen weer langer.

In de praktijk zin in pillen van beide soorten MDMA ongeveer even veel.
Dit is wat ik gelezen heb in ieder geval :P
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
kiekert zei:
Zou je me eens in kindertaal ( :grin: ) Uit kunnen leggen wat s-MDMA en r-MDMA is? Ik heb die termen echt nog nooit gehoord namelijk.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Dat zijn twee verschillende isomeren van MDMA. Isomeren zijn moleculen met dezelfde molecuulformule, maar met een andere structuurformule. Er zitten dus dezelfde atomen in, maar ze zitten op een andere plek.
s-MDMA is rechtsdraaiend en werkt heftiger dan r-MDMA. r-MDMA werkt daarentegen weer langer.

In de praktijk zin in pillen van beide soorten MDMA ongeveer even veel.
Dit is wat ik gelezen heb in ieder geval :P
Klik om te vergroten...
Kijk, duidelijk! Bedankt.

En hoe zit t dan met kristallen die versneden zijn met bakpoeder van 85%? :tearsofjoy:
x
xPlaystationxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb de MUSTANGS in roosendaal laten testen. Ik heb net opgebeld en er zit 71 mg MDMA in en voor de rest geen andere stoffen. Alleen een bindmiddel dat niet schadelijk is en waar je niks van merkt. Zeer zuiveren pil dus.
Alleen voor mij zelf een te laage dosis mdma. Als je ze hebt neem je er hoogstwaarschijnlijk ook meer van dan normaal. Ik had er ook 6 op duss dat klopt dan wel ongeveer. Ook heeft mevrouw mij uitgelegt dat het gevoel van verschillende pillen niet alleen komt door wat er nog meer in zit behalve mdma maar ook door hoe de pil is gemaakt? Ze zei dat zelfs als je een pil links draait of een pil rechts draait als hij word samen geperst, je dan al verschillen kan merken. Dus de meesten van jullie hadden wel gelijk en bedankt allen voor de comments. Ik zal er binnekort ook nog ff een foto van maken. :grin:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hartelijk bedankt, schrijf er een report op op http://www.pillreports.com en voeg die foto bij, bedankt.

Aan die foto hebben we niks..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."