Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA + MDEA

MDMA + MDEA

17 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je wil hallucineren, neem je toch liever een tripje of zo? :grin:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Patrick a.k.a Spaceface zei:
DreamerOfDreams zei:
doorspoelen die handel :wink:
geduldig wachten op fijne mdma kristalletjes, die dingen kunnen alleen maar tegenvallen lijkt me
Klik om te vergroten...

Wat een onzin! MDEA is best relax spul, je kan er wel aardig van gaan hallucineren maar daar ben ik juist gek op, dat love geval heb ik al dagelijks van mezelf :mrgreen: ! Vroeger weleens losse MDEA poeder gehad, na 500mg was ik echt keihard aan het hallucineren, zeker aanrader als je daar van houd.
Klik om te vergroten...

mja het zou wel kunnen dat je ervan houdt, ikzelf heb ooit eens kristallen gehad met een hallucinant variant van mdma, het hallucineren was wel leuk maar het voelde allemaal zo ongezond, junky, vaag en nooit echt relaxed, ik had enorm weinig liefde tijdens die trip, de hallucinaties waren top maar achteraf voelde ik mij eigelijk maar vreemd en wazig, geef mij maar gewoon mdma kristalletjes.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Als je wil hallucineren, neem je toch liever een tripje of zo? :grin:
Klik om te vergroten...

Van pillen heb ik harder gehallucineerd als dat ik ooit van LSD of andere psychedelica zal doen... Er is echt een wezenlijk verschil tussen trippen en hallucineren. Denk dat alleen hoge dosis Dragon Fly of DOB in de buurt komt :).

Trippen is naar mijn idee meer vervorming van de realiteit, met hallucineren zie en ervaar je dingen die er niet zijn. Dit heb ik persoonlijk zelden (eigenlijk nooit) ervaren met paddo's of LSD. Hieronder twee voorbeelden hoe ik verschil zie tussen trippen en hallucineren :beer: .

Hallucineren:
"Toen ik begon met XTC waren de pillen nog een stuk heftiger als wat nu op de markt is, af en toe heb ik echt zo hard gehallucineerd (op een positieve manier). Dit ervaarde ik als superprettig, mensen die achterstevoren lopen, een groep lui op I love techno '99 aanzien voor een heel drumorkest (tijdens tribal stuk van dj Rush). Stilstaande auto's aanzien voor een stal met paarden. Auto's die horizontaal op je af rijden ipv verticaal :tearsofjoy: . In een ruimte zitten met je beste vrienden, even ogen dicht open ineens zit je in een andere ruimte met allemaal vreemde lui, eeh hoe kom ik hier nou weer, wie zijn jullie (vrienden lagen natuurlijk in een scheur :grin:). Ook als ik 's avonds in bed ging liggen en complete films in mijn hoofd zag afspelen, echt geweldig."

Trippen:
"Alles begon vast te lopen, muziek klopte niet meer, films liepen achterste voren. Alles leek op mij gericht, alsof ik in een keer de center of te universe was geworden. Op een gegeven moment bleef ook de tijd stilstaan, vanaf dat moment heb ik echt voor mij gevoel drie uur rondgedwaald in een vastgelopen hel. Het was zo erg dat ik begon te twijfelen of ik in de schemerwereld liep (tussen leven en dood)."
a
aapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi iedereen,

ik heb even een kort vraagje. Na de lange zoektoch naar fatsoenlijke pillen nu eindelijk iets gevonden, maar nu de test uitslagen binnen zijn zit er 40 mg mdma en 40 tot 60 (spreiding) mg mdea in.
Nou is mijn vraag, is de MDEA in de pillen een ramp en zo ja waarom?

:wave:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauwe kruisjes of niet?
Die heb ik ook. Zelfde testreslultaten.

Geen ramp, absoluut niet. MDEA lijkt erg op MDMA. Is alleen wat vager en minder love gevoel. En het werkt korter. Maar toch kan je beter MDMA pillen hebben, tenzij je dit per se wilt proberen.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zelf geen idee maar via google vond ik dit:

Uit analyses van pillen blijkt dat als XTC verkochte pillen soms geen XTC-pillen zijn. Ze bevatten dan geen MDMA maar bijvoorbeeld MDEA, speed (amfetamine), MDA of nog andere stoffen (zoals mCPP), die al dan niet grote risico's met zich meebrengen bij gebruik. Soms is de samenstelling helemaal niet te achterhalen. Afgezien van de soort stof verschilt de dosering ook nog behoorlijk per pil. En er kunnen meer werkzame stoffen in één pil zitten. MDEA en MDA zijn aan MDMA verwante stoffen. Van MDEA is het oppeppende effect sterker dan het bewustzijnsveranderende effect. De werkingsduur is korter: 3 tot 5 uur. Het lijkt daardoor meer op speed, dat alleen oppeppend werkt. Een gebruiker die op zoek is naar het bewustzijnsveranderende effect, kan daardoor gemakkelijk in de verleiding komen om een 2e of zelfs 3e MDEA-pil te nemen, met alle risico's van dien. Speed heeft alleen een oppeppend effect (zie ook de tekst over Speed op deze website). Bij MDA overheerst de bewustzijnsveranderende werking. En MDA werkt 6 tot 8 uur, dus langer dan echte XTC.

Bron: Trimbos
a
aapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#7
tomz0r zei:
Blauwe kruisjes of niet?
Die heb ik ook. Zelfde testreslultaten.

Geen ramp, absoluut niet. MDEA lijkt erg op MDMA. Is alleen wat vager en minder love gevoel. En het werkt korter. Maar toch kan je beter MDMA pillen hebben, tenzij je dit per se wilt proberen.
Klik om te vergroten...
Die van mij zijn zilver/grijs.
Het is niet zo dat ik per se MDEA wil proberen, maar vroeg me af of de effecten verschillend waren.. Nu ik weet dat ze meer pepperig zijn ga ik toch wel twijfelen...
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
van MDEA ga je hallucineren volgens mij :)
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#9
doorspoelen die handel :wink:
geduldig wachten op fijne mdma kristalletjes, die dingen kunnen alleen maar tegenvallen lijkt me
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stuur ze mooi naar mij, ik wil MDEA al een tijdje proberen..
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#11
DreamerOfDreams zei:
doorspoelen die handel :wink:
geduldig wachten op fijne mdma kristalletjes, die dingen kunnen alleen maar tegenvallen lijkt me
Klik om te vergroten...

Wat een onzin! MDEA is best relax spul, je kan er wel aardig van gaan hallucineren maar daar ben ik juist gek op, dat love geval heb ik al dagelijks van mezelf :mrgreen: ! Vroeger weleens losse MDEA poeder gehad, na 500mg was ik echt keihard aan het hallucineren, zeker aanrader als je daar van houd.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
Patrick a.k.a Spaceface zei:
DreamerOfDreams zei:
doorspoelen die handel :wink:
geduldig wachten op fijne mdma kristalletjes, die dingen kunnen alleen maar tegenvallen lijkt me
Klik om te vergroten...

Wat een onzin! MDEA is best relax spul, je kan er wel aardig van gaan hallucineren maar daar ben ik juist gek op, dat love geval heb ik al dagelijks van mezelf :mrgreen: ! Vroeger weleens losse MDEA poeder gehad, na 500mg was ik echt keihard aan het hallucineren, zeker aanrader als je daar van houd.
Klik om te vergroten...

Bedoel je niet MDA?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
J0rrit zei:
Patrick a.k.a Spaceface zei:
DreamerOfDreams zei:
doorspoelen die handel :wink:
geduldig wachten op fijne mdma kristalletjes, die dingen kunnen alleen maar tegenvallen lijkt me
Klik om te vergroten...

Wat een onzin! MDEA is best relax spul, je kan er wel aardig van gaan hallucineren maar daar ben ik juist gek op, dat love geval heb ik al dagelijks van mezelf :mrgreen: ! Vroeger weleens losse MDEA poeder gehad, na 500mg was ik echt keihard aan het hallucineren, zeker aanrader als je daar van houd.
Klik om te vergroten...

Bedoel je niet MDA?
Klik om te vergroten...

500mg is wel een erg zieke dosis MDA...
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#14
J0rrit zei:
Patrick a.k.a Spaceface zei:
DreamerOfDreams zei:
doorspoelen die handel :wink:
geduldig wachten op fijne mdma kristalletjes, die dingen kunnen alleen maar tegenvallen lijkt me
Klik om te vergroten...

Wat een onzin! MDEA is best relax spul, je kan er wel aardig van gaan hallucineren maar daar ben ik juist gek op, dat love geval heb ik al dagelijks van mezelf :mrgreen: ! Vroeger weleens losse MDEA poeder gehad, na 500mg was ik echt keihard aan het hallucineren, zeker aanrader als je daar van houd.
Klik om te vergroten...

Bedoel je niet MDA?
Klik om te vergroten...

http://www.erowid.org/chemicals/mde/mde.shtml

MDA heb ik ook los gehad, maar daarvan was rond de 350-400 mg wel genoeg voor een vette trip :xtc:

Denk dat normale personen wel minder nemen maar in die tijd nam ik ook altijd tussen de 500 - 750 mg MDMA poeder...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Denk dat normale personen wel minder nemen maar in die tijd nam ik ook altijd tussen de 500 - 750 mg MDMA poeder...
Klik om te vergroten...

Hoe erg is je MDMA versneden? :P
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Denk dat normale personen wel minder nemen maar in die tijd nam ik ook altijd tussen de 500 - 750 mg MDMA poeder...
Klik om te vergroten...

Hoe erg is je MDMA versneden? :P
Klik om te vergroten...

hmm niet erg... Heb vaak zat 6 -8 pillen op in mijn jonge jaren! Dat waren echt wel goede lovertjes, mitsubishi, gabbertonnetjes en McDonald's. Hield er gewoon van om keihard te gaan. 8 uur lang hallucineren op de lovertjes :xtc: ! Alle poeder die ik haalde was ook wel vet goede shit, beter als sommige kristallen die ik de laatste tijd heb gehad (die zogenaamd zo puur zijn)...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga je niet gewoon out/krijg je geen hartaanval van 500+ MDMA?
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Ga je niet gewoon out/krijg je geen hartaanval van 500+ MDMA?
Klik om te vergroten...

Ik niet in ieder geval :grin: ! Ga er juist vet hard van hallucineren en klaarwakker :xtc: of echt compleet waus maar niet out in ieder geval :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."