Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA en Aandachtsstoornissen

MDMA en Aandachtsstoornissen

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag, een goede vriendin van mij lijdt aan een zware vorm van ADHD/ADD, wat inhoudt dat zij zoals gewoonlijk soms erg actief kan zijn en moeite heeft met concentreren. Maar daarnaast ook enkele minder gebruikelijke gevolgen ervan; emoties wegen bij haar véél zwaarder dan andere mensen, soms kan ze zo gelukkig zijn dat het haar te zwaar weegt, en dat daardoor 'geluk' een averechts effect heeft. Als iemand een tragische gebeurtenis deelt kan ze daar een week lang van uit de routine zijn, het is dan net of ze het zelf heeft meegemaakt, waardoor plotselinge stemmingswisselingen bij de minste of geringste confrontatie niet zeldzaam zijn.

Hiervoor slikt zij dan ook medikinet(40+30mg)/concerta(54mg) en Tryptaminen (ivm slaapstoornissen)
Ik heb vernomen dat hier veel mensen zijn die medicatie gebruiken tegen ADHD/ADD (die er waarschijnlijk ook aan lijden). Mijn vraag is dus of het mogelijk is haar eens een prettige aanvaring met XTC te kunnen geven, of dat dat onmogelijk/onverstandig is, en of het dan gebruikelijk is de medicatie een dag stop te zetten, of gewoon door te slikken?

Ervaringen van mensen met hetzelfde probleem zijn natuurlijk ook gunstig!
Dank! :rolleyes:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel vrienden van mij hebben ADHD, niet zo als je over je vriendin beschrijft alleen. Ik heb bij hun allemaal gemerkt dat zodra ze een pil slikken ze enorm relaxt worden. Ik en een vriend willen altijd meteen naar buiten maar hij (jongen met ADHD) blijft gewoon chill onderuit gezakt op de bank beetje kletsen enzo.

MDMA versterkt je emoties enorm. Dus als er net iets ergs is gebeurd lijkt het me niet handig om met haar een pilletje te slikken. Maar als ze gelukkig is en alles zit mee dan lijkt het me dat het alleen maar positieve uitwerkingen kan hebben.

aan de andere kant, als ze stemmingswisselingen heeft lijkt xtc me juist geen goed idee aangezien ik daar ook last van heb sinds ik xtc (te vaak) gebruikt heb. Maar ik denk dat bij 1 pilletje weinig veranderen zal, maarja blijft het dan wel bij dat ene pilletje he? Nog zo'n vraag.

je hebt waarschijnlijk geen reet aan dit antwoord maar ik verveel me en ik zag dit bericht dusja :wink: .

Wat ik wel weet is dat je drugs niet moet gebruiken om dingen te vergeten, want die dingen komen zoo, echt zooo hard terug.

:wave:
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb ook adhd en bordeline, en bij mij was xtc perfext vooral tijdens house party of discotheek, zorg voor een goede/gezellige omgeving dan komt wel goed, mijn probleem was wel, dat ik me zo zalig voelde dat ik door bleef slikken op een avond,
dus als ze verslavingsgevoelig is kan je er beter niet aan beginnen, want dan zal ze vaker willen gebruiken, om lekkker te voelen.

pep is niet aanteraden, bahalve als ze aan de kANT willen blijven zitten en in slaap wil vallen :wink:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
anoniempje zei:
pep is niet aanteraden, bahalve als ze aan de kANT willen blijven zitten en in slaap wil vallen :wink:
Klik om te vergroten...
PARDON?!?!!??!?!?!?!??!?!?!?!?!!?!??!?! :P
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kees Klapkaak zei:
anoniempje zei:
pep is niet aanteraden, bahalve als ze aan de kANT willen blijven zitten en in slaap wil vallen :wink:
Klik om te vergroten...
PARDON?!?!!??!?!?!?!??!?!?!?!?!!?!??!?! :P
Klik om te vergroten...

Bekend fenomeen naar mijn weten.
Vriend van mij is een zware ADHD'er (schoolvoorbeeld; actief als een malloot, concentratie van een bladluis), als die 2 goeie lijnen pep naar binnen werkt zit 'ie binnen tien minuten ruim twee uur op de grond te wiebelen. Die kan dan helemaal niks meer!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klopt idd. Ritalin heeft ook dezelfde werking op adhd'ers. Neem zonder adhd maar eens wat ritalin. Dan heeft het toch een ander effect :P Een vriend van me heeft een neefje zo een zware vorm van adhd heeft en die kreegt een kleine dosis methamphetamine. Believe it or not.

Ot:

Ik weet persoonlijk niet hoe het werkt met de medicijnen die de persoon met adhd krijgt.
Maar mdma kan juist een goed middel zijn voor deze persoon misschien. Praten met elkaar op een ander niveau, misschien dat ze wat dingen in gaat zien? Of jullie? Geen idee, ken deze persoon ook niet. Maarja, chocola is best lekker toch?
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja het is echt zo kees klapkaak!

Vroeger in me gabberperiode zo'n 10/12 jaar geleden :wink: jee wat klinkt dat oud.
Was iedereen aan de pep en xtc, en iedereen ging toch hard van de pep, en ik maar doorsnuiven. en doorsnuiven, ik zie mezelf nog zitten op de barkruk, terwijl iedereen vet aan aan het dansen was, en ik teleurgsteld :rolleyes: waarom het maar niet ging werken bij mij, nog boos gesweest dat het wel troep moest zijn, en dat de anderen allemaal aanstellers waren enz :grin:

pas op me 21e ofzo kwamen ze er achter dat ik adhd(vroeger was je gewoon spontaan en rebels)
dat verklaarde een hoop

bij xtc had ik dit niet, maar moest wel een paar altijd slikken :) :)
s
smakbolLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb identiek hetzelfde als je vriendin
ik neem alleen Seroquel ipv mediket

maar ik neem ook gwn xtc
ze zal de eerste keer wel minder heftig reageren waarschijnlijk dan normaal
bij mij was t toch zo
E
ELPY10Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik herken dit ook heel erg
Ik heb vaak meer mdma nodig dan andere mensen lijkt het wel om net zo hard te gaan als de rest. ik heb ook en keer behoorlijk wat pep achterover getikt en zat gewoon te chill op de bank..Ook een keer toen ik space was wat coke gebruikt, was gelijk nuchter en heb de hele avond super droog op n stoel gezeten terwijl iedereen keihard uit zn dak ging.dat was balen zeg:P
Ik heb mezelf er nog niet op laten 'testen' of hoe je dat ook wilt noemen, maar ik kan hieruit wel halen dat ik ADD heb..
Mja ik zou wel uit kijken met iemand die zon extreme persoonlijkheid heeft..Ik denk dat het het beste is om redelijk neutraal te zijn voordat je aan drugs gaat beginnen..Het beinvloed je toch we een beetje
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
emototronic-su-si zei:
Ik heb mezelf er nog niet op laten 'testen' of hoe je dat ook wilt noemen, maar ik kan hieruit wel halen dat ik ADD heb..
Klik om te vergroten...

ADD is toch wat anders dan ADHD he :P
ADD heeft met concentratie stoornis te maken. Net als ADHD maar ADD heeft het hyperactieve aspect er niet bij. Dus zal je met speed of iets dergelijks niet zo mak als een lammetje worden. Het zal alleen wat rustiger in je hoofd worden. Ik heb nog nooit speed gebruikt, maar je had het ook over mdma. En daar wordt ik altijd rustig van in mijn hoofd. En ik heb geen van bijde..
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#11
emototronic-su-si zei:
Ik heb mezelf er nog niet op laten 'testen' of hoe je dat ook wilt noemen, maar ik kan hieruit wel halen dat ik ADD heb..
Klik om te vergroten...

Zelfdiagnose is het debielste wat je kan doen. Als je niet getest bent, praat jezelf dan ook nog niets aan. Als je het wil weten, laat je dan gewoon testen.
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf ook ADD ( en jaa dat is door een gediplomeerde psychiather getest etc :wink: ) en om dat een beetje in toom te houden slikte ik ritalin en concerta en daarmee ben ik inmiddels al een jaar gestopt..De symptomen die ze heeft komen me bekend voor. Maar ik zie niet echt een probleem om haar een leuke ervaring te geven met XTC.
het is bij mij altijd goed gegaan,,in combi met mn medicatie ( en de klachten waar ik dan last van heb)
Maar heb eigenlijk geen iedee hoe haar lichaam er op reageerd in de combinatie met Medikinet en Tryptaminen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."