Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer xtc.. depressiefe trip??

1e keer xtc.. depressiefe trip??

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
-
-ValerieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,
Ik heb gister voor het eerst xtc gebruikt.. heb eerst een halve genomen en na 1,5 uur nog een halve. Toen zijn we naar de stad gegaan en het gevoel was totaal niet wat ik had verwacht.. helemaal aan het begin kreeg ik echt een hele erge praatkick maar daarna voelde ik me helemaal niet opgewekt, mn ogen waren wel heel groot maar had totaaal geen zin om te dansen, het voelde alsof iedereen me aankeek en iedereen om me heen maakte me depressief.. na een tijdje had ik 1 suikerklontje genomen en kreeg ik ongeveer 5 minuutjes een beter gevoel, moest iedereen knuffelen en was even heel erg blij.. daarna was ik weer depressief en iedereen die aan het dansen was maakte me heel verdrietig, na 2 uur ofzo werd dat depressiefe gevoel wat minder en wou ik alleen maar zitten en naar mensen kijken.. en een beetje praten.. ik voelde me heel alleen, en heb de hele avond helemaal niet gedanst.. ik heb overal op internet opgezocht of andere mensen een dergelijke ervaring hebben gehad maar kan het nergens vinden. is dit normaal? heb ik iets verkeerd gedaan? ben benieuwd... :confused:
oh trouwens, nu, de morning after dus, hebben de meeste mensen geen honger.. ik heb daar ook totaal geen last van.. heb net 2 broodjes gegeten. en heb nu ook niet echt een depressief gevoel ofzo :rolleyes: ..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rare ervaring :P Normaal gezien moet je ontzettend blij zijn van MDMA, heb dan ook nog nooit gehoord dat mensen er op het moment zelf depressief van worden, wel de dag erna maar niet op dat moment... Bovendien waarom denk je dat suiker je gaat helpen om positief te worden in een "bad trip" ?

Mischien kwamen deze gevoelens omdat je bang was betrapt te worden door de mensen om je heen, je werd een beetje paranoia en zakte weg in een vervelende roes... Kan gebeuren, volgende keer mischien doen in een omgeving waar je je niet moet schamen omdat je MDMA hebt genomen ?
-
-ValerieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik weet dat je suikerspiegel daalt en dat dat een vervelend gevoel kan geven ofzo en er waren mensen die me dat adviseerde.. maar goed.. al met al was het niet echt een leuke ervaring en ik snap inderdaad ook gewoon echt niet hoe dat kwam.. ik schaamde me er niet voor ofzo maar tja t zal vast wel iets onbewusts zijn dat het zo had moeten lopen :rolleyes: beetje jammer.. volgende keer beter ? :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja waarschijnlijk wel, je omgeving bepaalt sterk het verloop van je trip. Mischien was het niet de juiste plaats en niet het juiste moment voor jou :) Volgende keer beter :wink:
t
taurusLid
01-01-2024, 00:00
#5
goede raad, probeer volgende keer samen met vrienden thuis
kan heel anders uitdraaien :wink:
het xtc gevoel verschilt van plaats tot plaats,
voor mij is dit toch het geval :grin:
-
-ValerieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja misschien heb ik te veel het helemaal spacen op chille muziek effect in mn hoofd en hou ik me er te veel mee bezig :P .. en volgens mij begon het pas echt goed te werken toen ik al in de stad was.. misschien is het een goed idee om minder aan de verwachtingen denken en het gewoon op me af laten komen.. kan ik daarna altijd nog de stad in als ik me chil voel :) ben alleen beetje 'bang' dat het de volgende keer weer hetzelfde gaat maar dat is dus wss niet zo.. achja ben nog maar een newb als het gaat om xtc :tearsofjoy:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neem dan iemand mee die je op je gemak kan stellen als je je niet zo lekker voelt :) Ik heb zo ook veel dingen met mijn beste kameraad samen gedaan, achteraf viel alles wel mee en nu doe ik veel ook alleen. Maar in het begin kan het zeer aangenaam zijn om een medetripper bij je te hebben die er veel vanaf weet, een ervaren persoon :wink:
G
Geiser SosaLid
01-01-2024, 00:00
#8
zijn de pillen getest?
Lijkt mij anders een typisch gevalletje van mcpp in je pil.
Daar word ik ook depri van, wat dan weer voorbij gaat als t uitgewerkt raakt.
Jammer dat t dan meteen bij je eerste keer raak is.

Damn you Dj Drogba en MC pp!!! :smilingimp:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#9
van suiker gaat je pil juist een stuk minder werken...

en ik denk dat je gewoon slechte pillen hebt gehad
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mhm, ik moet zeggen dat ik me er wel iets bij voor kan stellen. Maar heb het nog niet meegemaakt.

MDMA maakt niet per definitie opgewekt, als ik met paar vrienden thuis mdma pak dan liggen we meestal allemaal uitgebreid op de bank en zitten elkaar van alles te vertellen. Wat ik me kan voorstellen is dat je op de een of andere reden niet echt zin had om te dansen en je meer in de praatsfeer zat. Toen je dan daar was waar harde muziek stond en er gedanst werd ging dat natuurlijk niet meer zo goed, ook lijkt het me waarschijnlijk dat je vrienden wel allemaal gingen dansen enzo. Je kreeg het gevoel alsof je werd afgewezen en alleen gelaten door je vrienden omdat je daar wat zat en je eigenlijk hele andere dingen wou gaan doen.

Misschien dat je je toen je suikerklontje pakte je je wat beter ging voelen door de aandacht die toen ook even kreeg, maar de suiker kan natuurlijk ook helpen in zo een situatie.

Het lijkt me wel onzin dat suiker een negatief effect (verminderende) heeft op de werking van mdma of dat het überhaupt effect heeft op de werking van mdma.

Maarja je pil had natuurlijk ook andere stofjes kunnen bevatten.
-
-ValerieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had samen met iemand anders een pil genomen dus was niet de enige.. diegene had wel zin om te dansen enzo, dus was heel anders gevallen.. ook hielp ze me toen ik me niet zo goed voelde.. de pillen hadden we van een goede vriend die dezelfde pillen vaak slikt dus ik weet het niet.. volgens mij was er met de pillen opzich niks mis. als het de volgende keer weer zo gaat zal het vast aan mij liggen ofzo :rolleyes:
p
peter panLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi Valerie

Het is niet ondenkbaar dat je "bad" kunt gaan op XTC. Mijn vriendin heeft ook 1 avond geen fijn gevoel gehad op XTC. Ze had ook het idee dat ze alleen was, en dat mensen haar niet leuk vonden etc. Dit gevoel wordt als een soort neerwaardse spiraal continue versterkt.

En zoals bij zoveel drugs is ook bij XTC je set en setting heel belangrijk. De set is je geestelijke gesteldheid, en de setting is je omgeving. Probeer het de volgende keer op een hele vertrouwde plek met mensen die je echt goed kent en waar je veel om geeft. En probeer zoveel mogelijk je over te geven aan het gevoel. Probeer te ontspannen! Vooral rustige muziek, een lekkere matras of stoel en een lekkere massage. Ontspannen helpt heel goed om je over te geven aan het gevoel.
Zodra je je gaat verzetten ertegen dan kan het een minder prettige ervaring worden.

En ik kan je adviseren om de pillen te laten testen voor de volgende keer. Dan weet je of het echt alleen MDMA is (de werkzame stof van XTC pillen). En bovendien weet je dan de hoeveelheid en of er geen andere schadelijke stoffen in zitten. Met deze informatie zul je dan al stukken beter voorbereid je trip instappen wat je mindset ten goede komt :) Trust me.

En met dit alles moet het de volgende keer wél goed komen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."