Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat gebeurt er als je teveel neemt?

Wat gebeurt er als je teveel neemt?

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben redelijk nieuw met xtc (een keer geprobeert)
Maar wat gebeurt er en wat voel je zelf als je te veel pillen hebt geslikt?
En ook belangrijk: Wanneer weet je dat je niet meer moet nemen?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kunt niet gauw overdoseren puur aan de XTC. Dan zou je heel veel moeten nemen.

The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)
Klik om te vergroten...
http://thedea.org/technicalFAQ.html

Maar het gevaarlijkst is dat je lichaamstemperatuur zichzelf niet meer regulieren kan omdat je niet voelt dat je het warm hebt. Je temperatuur kan stijgen met wel twee graden en als je door blijft dansen in een warme omgeving zul je oververhitten. Dat kan weer leiden tot hersenbeschadiging en schade aan andere organen.
Symptomen oververhitting:
* hittekramp
* hoofdpijn
* duizeligheid, zwakte
* desoriëntatie
* stuipen
* bewusteloosheid


Ook ben je soms zo van de kaart dat je vergeet te drinken. Je honger en dorst gevoel worden onderdrukt en tel daar dan de temperatuurstijging bij op en dan wordt het gevaarlijker.

Studies op ratten hebben ook aangetoond dat inname van 2-3 tabletten (dus omgerekend naar de mens) al hersenschade oplevert.

En sowieso is daar de kans dat het verkeerd valt en je last hebt van meer negatieve bijverschijnselen zoals hartkloppingen, gevoelens van onbehagen, hallucinaties en angstgevoelens.
Hoewel die hallucinaties meestal niet als negatief ervaren worden toch kun je schrikken als je ineens overal stoelen en tafels ziet staan waar even tevoren niets was.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Studies op ratten hebben ook aangetoond dat inname van 2-3 tabletten (dus omgerekend naar de mens) al hersenschade oplevert.
Klik om te vergroten...
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid werkzame stof in de tabletten. 2-3 tabletten zegt helemaal niks er kan wel 3 mg per tablet inzitten, dat is voor een mens niet eens voelbaar :wink:

Als je je pillen laat testen, dan weet je hoeveel er inzit. Neem 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht, dan kan er qua (over)dosering weinig foutgaan. Oververhitting kan ook gebeuren op een normale dosis MDMA zorg dat je ieder uur een glas water of isotoon drankje drinkt.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#4
hallucinaties
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
clockcable zei:
Maar wat gebeurt er en wat voel je zelf als je te veel pillen hebt geslikt?
Klik om te vergroten...

Dan raakt je stash veel te rap op.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
clockcable zei:
Maar wat gebeurt er en wat voel je zelf als je te veel pillen hebt geslikt?
Klik om te vergroten...

Dan raakt je stash veel te rap op.
Klik om te vergroten...

En je krijgt last van maagpijn :P
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Of word je tijdelijk bijna blind door ruis
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oom Klaas zei:
Of word je tijdelijk bijna blind door ruis
Klik om te vergroten...

Of je wordt verliefd op de eerste die je tegenkomt :hearteyes:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
Of je wordt verliefd op de eerste die je tegenkomt :hearteyes:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
t
taurusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Arizona zei:
Sublimo zei:
Of je wordt verliefd op de eerste die je tegenkomt :hearteyes:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
waar je dan van schrikt als je naast haar wakker word :grin:
wie de fuck ben jij :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan is de crash zo afschuwelijk dat je wenst dat je nooit geboren was :rolleyes:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan wordt alles wazig, en je ziet bijna niks meer. En je moet (vaak) kotsen en je snapt nergens meer wat van. Als het te erg is dan ga je out...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
taurus zei:
Arizona zei:
Sublimo zei:
Of je wordt verliefd op de eerste die je tegenkomt :hearteyes:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
waar je dan van schrikt als je naast haar wakker word :grin:
wie de fuck ben jij :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

In combinatie met een dikke dip moet dat een geweldige ervaring zijn... Haha :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."