Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer MDMA, paar vragen

Eerste keer MDMA, paar vragen

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
majortomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super, bedankt voor de reacties!
Hier kan ik wel wat mee :)
1 vraagje nog over het bommetje: gewoon een vloeipapiertje waar je normaal gesproken je shaggies in draait? Kan je dat wel verteren?:tongueout:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
majortom zei:
Super, bedankt voor de reacties!
Hier kan ik wel wat mee :)
1 vraagje nog over het bommetje: gewoon een vloeipapiertje waar je normaal gesproken je shaggies in draait? Kan je dat wel verteren?:tongueout:
Klik om te vergroten...
Ground Control to MajorTom:

All systems clear and ready for take off. Papier verteer je ook gewoon hoor.
s
supermagneetLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zorg in ieder geval dat je de dag erna niks te doen hebt, een kater hoeft niet perse maar je kan niet verwachten dat je de dag erna hetzelfde voelt als de voor de MDMA.

Blowen erbij is wel fijn maar ik raad aan het te sowieso te doen na de piek omdat het best heftig kan zijn en je dat misschien niet aan ziet komen.

De eerste keren heb ik de MDMA thuis gedaan met 2 andere maten, dit was voor de eerste keren heel fijn, maar op een feestje is het ook heel leuk.

XTC is (als het goed is) gewoon MDMA dus je kan denk ik wel ongeveer hetzelfde verwachten, al vind ik zelf dat MDMA kristallen op 1 of andere manier puurder aanvoelt.
m
majortomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo junkies :tongueout:
Ik heb via een goede vriend van een vriendin van mij een MDMA capsule gekregen.
Hij gebruikt het zelf regelmatig en vertelde me dat dit genoeg was voor 2 personen en dat het effect te vergelijken was met XTC maar dan 'zonder die druk erop'.
Nu heb ik in het verleden regelmatig truffels gedaan en 1x XTC gedaan en dat was erg leuk, maar volgens hem was dit nog veel fijner dan XTC dus heb ik besloten om het zelf maar eens uit te gaan testen!
Alleen heb ik een paar vraagjes voor ik eraan wil beginnen:

- als die hele capsule gevuld is met kristallen, is het dan verstandig om allebei de hele helft te nemen, of denken jullie dat dat teveel is voor de eerste keer? Ik heb geen idee hoeveel het precies is, want we hebben geen weegschaal voor zulke lichte dingen tot onze beschikking. Ik zag in een Spuiten & Slikken-filmpje wel dat een van de presentatrices het ook nam en die nam gewoon 1 likje van d'r vingertop en zij ging keihard daarna. Is 1 likje genoeg, of denken jullie dat ze meer heeft genomen (maar dat ze dat gewoon niet in het filmpje gemonteerd hebben)?

- is MDMA meer geschikt voor thuis of is het leuker om mee uit te gaan? (we hebben het huis iig voor onszelf)

- krijg je een kater van MDMA?

- ik las op het forum dat veel mensen de kristallen gewoon in een glas frisdrank gooien en het dan opdrinken, omdat de smaak dan wat minder vies zou zijn. Is dit een aanrader, of gaat het het effect tegen?

- hoe lang duurt je trip ongeveer? Volgens de jongen van wie ik de capsule heb gekregen duurt het wel 12 uur namelijk, maar dit lijkt me een beetje lang. Niet dat ik het erg vind, integendeel, maar ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten. :wink:

- is het een slecht idee om erbij te gaan blowen, of zorgt dat juist voor een nog beter effect? We hebben namelijk ook nog een flinke stash in huis :stoned:

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen! Ik heb er in elk geval zin in, maar wil graag op een zo verstandig mogelijke manier het beste uit de trip halen :tongueout:
Alvast bedankt!
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gooooh mdma thuis is wel fijn, je moet er niet zo zeer voor op stap te gaan, je zet thuis de boxen wat open, je slaat een praatje met elkaar,
kvind het echt wel chill thuis
en voor de ervaring die ik met mdma heb, heb je niet echt een kater de dag erna
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat al je vragen toch al minstens een keer staan uitgelegd hier op het forum.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#7
- als die hele capsule gevuld is met kristallen, is het dan verstandig om allebei de hele helft te nemen, of denken jullie dat dat teveel is voor de eerste keer? Ik heb geen idee hoeveel het precies is, want we hebben geen weegschaal voor zulke lichte dingen tot onze beschikking. Ik zag in een Spuiten & Slikken-filmpje wel dat een van de presentatrices het ook nam en die nam gewoon 1 likje van d'r vingertop en zij ging keihard daarna. Is 1 likje genoeg, of denken jullie dat ze meer heeft genomen (maar dat ze dat gewoon niet in het filmpje gemonteerd hebben)?
Dat ligt altijd aan de kwaliteit van de MDMA. XTC en MDMA zijn hetzelfde trouwens (alleen in pil vorm en poeder vorm). Maar ik hoor vaker dat een XTC pilletje toch een ander soort effect geeft inderdaad. Hoeveel zit er in die capsule, is ook wel belangrijk?

- is MDMA meer geschikt voor thuis of is het leuker om mee uit te gaan? (we hebben het huis iig voor onszelf)
Dat is voor iedereen anders, ik vind het fijner om het op een feestje (groot feestje, discotheek wat jij wilt) te doen omdat de muziek intenser is, de lichteffecten zijn geweldig en de onbekende mensen zijn in een keer allemaal bekenden.

- krijg je een kater van MDMA?
Dit ligt aan de hoeveelheid, kwaliteit en combinaties, ik heb er iniedergeval nog nooit een kater van gehad (ik combineer het dan ook niet met alcohol of andere drugs).

- ik las op het forum dat veel mensen de kristallen gewoon in een glas frisdrank gooien en het dan opdrinken, omdat de smaak dan wat minder vies zou zijn. Is dit een aanrader, of gaat het het effect tegen?
Ik kan je vertellen dat dat je hele drankje verpest, je kan het beter gewoon in je mond doen en wegspoelen met water, het effect zal niet anders zijn.

- hoe lang duurt je trip ongeveer? Volgens de jongen van wie ik de capsule heb gekregen duurt het wel 12 uur namelijk, maar dit lijkt me een beetje lang. Niet dat ik het erg vind, integendeel, maar ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten.
12 is wel erg lang, een gewone hoeveelheid van ongeveer 100-120 mg zal je wel 5-6 uur zoet houden.

- is het een slecht idee om erbij te gaan blowen, of zorgt dat juist voor een nog beter effect? We hebben namelijk ook nog een flinke stash in huis
Het is lekker om te blowen als je de comedown krijgt (als het effect van de MDMA dus uit begint te werken). Ik zou tijdens je trip niet gaan blowen omdat je dan nog steeds niet het effect van MDMA alleen heb gevoeld.

Succes, en combineer het NIET, dan is het het leukste!
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#8
- als die hele capsule gevuld is met kristallen, is het dan verstandig om allebei de hele helft te nemen, of denken jullie dat dat teveel is voor de eerste keer? Ik heb geen idee hoeveel het precies is, want we hebben geen weegschaal voor zulke lichte dingen tot onze beschikking. Ik zag in een Spuiten & Slikken-filmpje wel dat een van de presentatrices het ook nam en die nam gewoon 1 likje van d'r vingertop en zij ging keihard daarna. Is 1 likje genoeg, of denken jullie dat ze meer heeft genomen (maar dat ze dat gewoon niet in het filmpje gemonteerd hebben)?
Klik om te vergroten...
Hiermee kan ik je niet meteen helpen, een weegschaal is heel handig. Aan het volume is moeilijk te zeggen hoeveel het precies is. Er zijn wel mensen die pinkjes gebruiken maar ik weeg het zelf altijd af dus misschien kan iemand anders je hiermee helpen.

- is MDMA meer geschikt voor thuis of is het leuker om mee uit te gaan? (we hebben het huis iig voor onszelf)
Klik om te vergroten...
Thuis is zeker een aanrader, maar feestjes zijn ook altijd heel fijn. Doe waar je het meest zin in hebt.

- krijg je een kater van MDMA?
Klik om te vergroten...
Er zijn mensen die last hebben van een kater de volgende dagen. De wereld lijkt niet echt en je kan je licht depressief voelen. Ikzelf heb daar nooit last van en loop de volgende week op wolkjes, echt gelukkig.

- ik las op het forum dat veel mensen de kristallen gewoon in een glas frisdrank gooien en het dan opdrinken, omdat de smaak dan wat minder vies zou zijn. Is dit een aanrader, of gaat het het effect tegen?
Klik om te vergroten...
Kan je doen, al zou ik een bommetje aanraden. Gewoon de kristallen in een vloeitje, dichtvouwen en doorslikken met wat water. Heb je geen last meer van de smaak.

- hoe lang duurt je trip ongeveer? Volgens de jongen van wie ik de capsule heb gekregen duurt het wel 12 uur namelijk, maar dit lijkt me een beetje lang. Niet dat ik het erg vind, integendeel, maar ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten. :wink:
Klik om te vergroten...
Spijtig genoeg niet. Tussen de 4 en de 6 uur normaal gezien. Je kan natuurlijk altijd bijslikken na enkele uurtjes om het effect te verlengen. :)

- is het een slecht idee om erbij te gaan blowen, of zorgt dat juist voor een nog beter effect? We hebben namelijk ook nog een flinke stash in huis :stoned:
Klik om te vergroten...
Misschien geen goed idee als het je eerste keer is en je geen ervaren blower bent. Ikzelf blow altijd onder mdma. Hoe ik het ervaar, versterkt het het mdma-gevoel toch. En ik vind het super chill om te blowen. Het kan echter ook slecht vallen, overweldigend of eventuele braakneigingen. Aan je flinke stash te zien, blow je wel vaker, dus zou ik zeggen, probeer het eens . Wacht tot de mdma goed ingeslagen is, doe een paar trekjes en zie hoe het je bevalt. In elk geval rustig beginnen.

En ja, lees nog wat rond op dit forum. Deze vragen zijn al vaker veel uitgebreider aan bod gekomen.
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buddha Cheese zei:
- is het een slecht idee om erbij te gaan blowen, of zorgt dat juist voor een nog beter effect? We hebben namelijk ook nog een flinke stash in huis :stoned:
Klik om te vergroten...
Misschien geen goed idee als het je eerste keer is en je geen ervaren blower bent. Ikzelf blow altijd onder mdma. Hoe ik het ervaar, versterkt het het mdma-gevoel toch. En ik vind het super chill om te blowen. Het kan echter ook slecht vallen, overweldigend of eventuele braakneigingen. Aan je flinke stash te zien, blow je wel vaker, dus zou ik zeggen, probeer het eens . Wacht tot de mdma goed ingeslagen is, doe een paar trekjes en zie hoe het je bevalt. In elk geval rustig beginnen.

En ja, lees nog wat rond op dit forum. Deze vragen zijn al vaker veel uitgebreider aan bod gekomen.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Hmmmm sinds ik een keertje gestopt ben met blowen, kan ik er nu echt niet meer tegen, heb nooit et effect van vroeger, ik ga niet slecht, maar voel me mentaal kut als ik stoned ben nu, zou ik dan onder mdma blowen? of lijkt het geen goed idee, ik weet onder speed, doet weed geen zak met je dus :tongueout:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Junk Deluxe zei:
Hmmmm sinds ik een keertje gestopt ben met blowen, kan ik er nu echt niet meer tegen, heb nooit et effect van vroeger, ik ga niet slecht, maar voel me mentaal kut als ik stoned ben nu, zou ik dan onder mdma blowen?
Klik om te vergroten...
Nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."