Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSint janskruid en MDMA

Sint janskruid en MDMA

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
Hoi,

Ik heb voor komende zaterdag een avondje MDMA in de plannen staan(happy hardcore feestje:P), maar nu slik ik al geruime tijd Sint janskruid.

Nu heb ik meerdere verhalen gehoord dat dit gevaarlijk kan zijn, de ander zegt dat het wel mee valt.

Om het risico te verkleinen, neem ik 1 dag van tevoren geen st janskruid meer. Ook is mijn dosis 100 mg MDMA ipv 140 normaal, is dit denk je verantwoord?

Naast MDMA zit er ongeveer 50 mg speed bij in een capsule.
k
k00kLid
Zit toch al Speed en MDMA in die capsule, dus St Janskruid kan er ook nog wel bij. Beide is niet verstandig, maar dit wist je vast al :) HF @ De Matrixx
j
jack terrorLid
Ik stop geen sint janskruid in die capsule? Ik stop een dag van teoren met dat middel, het is overigens maar een zwakke MAO remmer he...

Wat er in zit is: 100MG MDMA + 50 MG speed.
l
langemanLid
Is al lang geleden, maar ik meen mij te herinneren dat het mdma effect minder relax was. Zowiso niet de meest handige combis (MAOremmer en extra neurotoxiciteit). Beter neem je alleen speed.
Verder moet je nooit effe stoppen met iets wat je langfere tijd gebruik. Je neemt het of niet. Ook is een dag stoppen meestal niet voldoende om de stof uit je lichaaam te krijgen. Hoe t met stJanskruid zit weet ik niet precies, maar ga ervan uit dat een dag stoppen weinig zin heeft.
S
SublimoLid
Ik zou het je niet aanraden. Het is en blijft een MAOI.
j
jack terrorLid
Het is een MAO, maar de dosis waarin ik het neem zijn niet al te hoog, geldt zowel voor MDMA als St janskruid. Zondag laat ik weten hoe het bevallen is(valt zowiezo weinig over te vinden op internet).
S
SublimoLid
Maar er staat wel op internet dat er een kans bestaat dat het een interactie geeft met drugs.

Ik zou het niet doen als ik jou was.
M
Mrrow14Lid
Pharmacodynamic Drug-Drug Interactions With MDMA
MDMA's pro-serotonergic effects can be augmented by ingestion of other pro-serotonergic drugs. These drugs may be ingested inadvertently as contaminants of MDMA (e.g., amphetamines, MDA)17 or taken to enhance MDMA effects (e.g., cocaine, dextromethorphan). Pro-serotonergic drugs (e.g., fluoxetine, amphetamines, St. John's wort, tramadol, venlafaxine, lithium, clomipramine, and others) prescribed for medical disorders may increase the likelihood and severity of MDMA's serotonin effects. A florid central serotonin syndrome involving autonomic, cognitive, and neuromuscular symptoms may develop. Moderate symptoms manifest as sweating, shivering, hyperreflexia, and agitation; severe symptoms include myoclonus, diarrhea, and fever.18 The most serious cases of central serotonin syndrome can develop with drugs that block both serotonin "exits"—reuptake and monoamine oxidase. Cases of toxicity or death have been reported from MDMA interactions with the monoamine oxidase inhibitor phenelzine19,20 and the reversible monoamine oxidase inhibitor meclobemide.21 Linezolid, a new antibacterial, is a mild reversible monoamine oxidase inhibitor.

http://psy.psychiatryonline.org/cgi/con ... ll/45/1/84

Mischien wat nuttige info voor je :)
j
jack terrorLid
Zoals beloofd:

De eerste capsule waar ik 70 mg MDMa +50mg speed had zitten werkte amper, werd er een beetje duizelig van en waus, maar zonder het E effect, was niet echt prettig te noemen. Dit hield maar een kwartiertje aan.

De 2e capsule, een uur later, gaf onieuw niet het E effect, (100 mg M +50 speed), werd wel beetje waus maar was snel over. Wel voelde ik me heel wakker en goed, mede door de speed.

Daarna nog een pil genomen met vermoed ik 120-130 mg. na 20 min kwam uit het niets het E effect op. Uit het niets kwam er een energiestroom vanuit mijn voeten naar mn hoofd, werd heftig verliefd en muziek en lichten liepen in elkaar over. Was zo waus als een koekje, flikkerde af en toe bijna om maar voelde me heerlijk. Het effect werd alleen maar intenser, met vlagen liep ik rondjes zonder doel, mn wangen lagen open en bloedde, had 2 stukken uit mn tong gebeten maar merkte niets. Ik moet zeggen dat dit veruit een van mn beste trips ooit was. Veel mensen dachten dat het niet goed ging, scheen nogal raar te kijken maar het effect was geniaal! Moet wel zeggen dat het effect nog steeds bezig is nu(14 uur later), begin wel terug te komen op aarde:)
I
IntoxicationLid
jack terror zei:
mn wangen lagen open en bloedde, had 2 stukken uit mn tong gebetene
Klik om te vergroten...
300mg mdma & 100mg speed in nauwelijks 3uur:) u zal de pijn morgen verwachten :beer:
j
jack terrorLid
ik voel me nog fit als een hoentje:d, eens kijken of er ergens een afterparty is:P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."