Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc en speed afwisselen beter dan elke maand xtc?

Xtc en speed afwisselen beter dan elke maand xtc?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nu iets van 7 keer xtc gebruikt sinds 10 april 2010. Maar ik merk dat het gevoel steeds minder wordt. De eerste keer dat ik een pilletje op had was ik echt super blij,vaag en had veel energie. Dat gevoel heb ik nooit meer zo gehad. Nu heb ik eigenlijk alleen nog maar het vage of het energie gevoel. Terwijl dat blije verliefde gevoel het fijnste is. :(. Heb afgelopen weekend een keer puur mdma geprobeerd maar jammer genoeg ook niet zo fijn als de eerste keer. En de kater wordt steeds erger hoe vaker ik heb gebruikt. Tja was allemaal wel te voorspellen maar ja het is (in het begin) zo fijn dat je gewoon wel elke maand wil gebruiken als er een leuk feest is.

Maar nu wil ik toch echt wel een langere pauze nemen met de mdma/xtc tot het volgende grote feest (4 december). En hopelijk is het dan weer als de eerste keer :grin: . Maar ik vraag me af als ik 20 november speed gebruik, heeft dat effect op de mdma/xtc op 4 december? Want er is 20 november namelijk ook een leuk feest. Ik gebruik alleen drugs op de grotere feesten. Kan wel zonder maar op grote feesten is het veel beter met eigenlijk :grin: . Iemand ervaring met speed en xtc om en om gebruiken toevallig? Heb trouwens nog nooit speed gebruikt maar misschien beter dan bijna elke maand xtc/mdma?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed dat je inziet dat het toch een beetje teveel van het goede is geweest :)
7x zo'n 6 maanden is ook gewoon teveel.

Verstandig dat je nu even niets gebruikt. Wanneer was exact je laatste keer? Als je nu wacht tot dat leuke feest in december heb je een redelijk goede kans dat de fijne effecten groter zijn dan de laatste paar keer kort achter elkaar gebruikt.

Speed gebruiken en daarna weer een volgende keer xtc gebruik is gewoon mogelijk hoor.
Als dat voor jou genoegdoening geeft kun je het zo doen. Maar je moet dat niet als vervanging "van" zien. Het is natuurlijk wat anders..

De combi speed+xtc wordt wel afgeraden. Blijkbaar is er bij regelmatig combi gebruik schade aan de hersenen geconstateerd, zo blijkt uit onderzoek en dit kun je ook elders op het forum teruglezen.
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey bedankt voor je reactie.
Fresh zei:
Speed gebruiken en daarna weer een volgende keer xtc gebruik is gewoon mogelijk hoor.
Als dat voor jou genoegdoening geeft kun je het zo doen. Maar je moet dat niet als vervanging "van" zien. Het is natuurlijk wat anders..
Klik om te vergroten...

Ja het lijkt me ook een stuk minder prettig dan xtc. Maar toch een stuk beter dan nuchter op een groot feest staan denk ik zo :grin: . En dan alleen af en toe tussen mijn xtc gebruik in zodat de xtc weer beter zijn werk kan doen. Heb trouwens ook wel eens gehoord dat mensen ipv xtc een lage dosis 2-cb nemen, misschien ook iets om een keer te proberen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beetje pep de 20ste kan geen kwaad en heeft geen effect op de mdma.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik alleen even snel naar de titel kijk: Ja, MDMA wordt minder snel aangevuld dan pep gebruik. Blijft de MDMA ook leuker.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe zou het niet uit moeten maken dat je speed neemt op 20 november voor je xtc werking op 4 december.

Ik kan het persoonlijk niet aanraden om van xtc naar speed over te stappen. Je zult dan waarschijnlijk hoofdzakelijk bij de speed blijven, terwijl als je de 2 drugs nuchter bekijkt xtc eigenlijk veel leuker is.

MDMA is een ontlading, speed is een opwinding.
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#7
weyoun22 zei:
In principe zou het niet uit moeten maken dat je speed neemt op 20 november voor je xtc werking op 4 december.

Ik kan het persoonlijk niet aanraden om van xtc naar speed over te stappen. Je zult dan waarschijnlijk hoofdzakelijk bij de speed blijven, terwijl als je de 2 drugs nuchter bekijkt xtc eigenlijk veel leuker is.

MDMA is een ontlading, speed is een opwinding.
Klik om te vergroten...
Ik denk zelf ook dat xtc leuker is dan speed. Maar het probleem is dat xtc eigenlijk alleen goed schijnt te werken 1 keer in de 2 of 3 maanden. En ik ga bijna elke maand wel naar een feestje waar ik iets zou willen gebruiken. Ik kan wel zonder maar met is het gewoon een stuk leuker. :grin: Dus ik zoek eigenlijk gewoon iets voor in de plaats van xtc.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speed is inderdaad erg goed met feesten, maar let op! XTC is voor velen toch veel beter in de hand te houden juist omdat de werking minder wordt bij vaker gebruiken. Speed is wat geniepiger, werkt altijd wel, je ziet er minder fuck-ed up uit, kunt "beter" je dagelijkse dingen blijven doen. Met X gaat dat gewoon weg niet, het is voor de buiten wereld TE opzichtig.....

Als je speed zo weet te gebruiken door alleen heel af en toe op een feest ok, maar zint voor ge begint :rolleyes:
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#9
it'sme zei:
Speed is inderdaad erg goed met feesten, maar let op! XTC is voor velen toch veel beter in de hand te houden juist omdat de werking minder wordt bij vaker gebruiken. Speed is wat geniepiger, werkt altijd wel, je ziet er minder fuck-ed up uit, kunt "beter" je dagelijkse dingen blijven doen. Met X gaat dat gewoon weg niet, het is voor de buiten wereld TE opzichtig.....

Als je speed zo weet te gebruiken door alleen heel af en toe op een feest ok, maar zint voor ge begint :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ja het schijnt iets gevaarlijker te zijn ivm verslaving. Ik zie ook regelmatig mensen rondlopen op feesten die eruit zien of ze uit auswitch komen :openmouth: . Maar wat is ongeveer normaal speed gebruik? Hetzelfde als xtc, 1 keer in de 2 tot 3 maanden?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Whaha, ja, maar ze voelen zich vast niet zo :tongueout:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#11
michael1992 zei:
it'sme zei:
Speed is inderdaad erg goed met feesten, maar let op! XTC is voor velen toch veel beter in de hand te houden juist omdat de werking minder wordt bij vaker gebruiken. Speed is wat geniepiger, werkt altijd wel, je ziet er minder fuck-ed up uit, kunt "beter" je dagelijkse dingen blijven doen. Met X gaat dat gewoon weg niet, het is voor de buiten wereld TE opzichtig.....

Als je speed zo weet te gebruiken door alleen heel af en toe op een feest ok, maar zint voor ge begint :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ja het schijnt iets gevaarlijker te zijn ivm verslaving. Ik zie ook regelmatig mensen rondlopen op feesten die eruit zien of ze uit auswitch komen :openmouth: . Maar wat is ongeveer normaal speed gebruik? Hetzelfde als xtc, 1 keer in de 2 tot 3 maanden?
Klik om te vergroten...

Wat je zelf het beste aanvoelt, je kent jezelf het beste... 1x in de 2 tot 3 maanden is wel goed te doen ja. Als je dat vol houdt, dan is de verslavingskans sowieso al minder.

Buiten dat wat je zei over het normale speed gebruik, vraag ik mij inderdaad wel eens af hoe die mensen het gedaan hebben om er zo vercrackt uit te zien op een feest! Ik heb gewoon al eens iemand met z'n tong naar buiten zien lopen, de hele avond/nacht lang. Dan vraag ik me af wat hij allemaal naar binnen heeft gewerkt. Of hij reageert gewoon wat heftiger op een normale dosis, dat kan ook, maar lijkt me sterk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."