#1
Nog ff aanvulling op dit topic!
Heb ook maar ff rond gevraagd bij drugsinfoteam.nl, en daar kreeg ik onderstaande reactie op, van een arts van het landelijk spreekuur partydrugs. Leek mij enige waarde te bevatten om met jullie te delen.
Groetjes!
Heb ook maar ff rond gevraagd bij drugsinfoteam.nl, en daar kreeg ik onderstaande reactie op, van een arts van het landelijk spreekuur partydrugs. Leek mij enige waarde te bevatten om met jullie te delen.
Het komt vaker voor, opvallend genoeg, dat mensen het up-effect van XTC niet waarderen in thuissituaties in rust, maar wel in combinatie met dansen. Op deze manier is het ook natuurlijker: het amfetaminengedeelte van de XTC wekt activiteit, alertheid, hartslag etc op, dat je als je stilzit uit evenwicht haalt. Dat op zich kan al misselijkheid opwekken, net zoals sommigen gaan hyperventileren, waarbij braken ook een onderdeel is. Verder heb je waarschijnlijk een gevoelig braakcentrum in je hersenen. Het zit in de hersenstam en wordt door serotonine geregeld. Vandaar dat XTC het overmatig prikkelt.
Je hebt al van alles geprobeerd, alleen alcohol helemaal naar nul is nog niet gelukt. Motilium versnelt de maaglediging en zou theoretisch iets kunnen doen, maar dekt niet de oorzaak af. Vergeet niet dat ook 'schone' MDMA schadelijk kan zijn. Hoe lekker ook, hoe gebruikelijk ook in bepaalde kringen, het is een zeer onnatuurlijke 'boost' van serotonine, maar dat weet je al. 3 maanden tussenposes is heel verstandig en een dosisverlaging wat je al voorstelt is een heel goed idee. Je lichaam spreekt de waarheid. Vergelijk jezelf niet met anderen, want iedereen reageert uniek. "
Groetjes!
