Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies/ervaring, XTC en kotsen.

Advies/ervaring, XTC en kotsen.

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
d
dj87Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog ff aanvulling op dit topic! :)

Heb ook maar ff rond gevraagd bij drugsinfoteam.nl, en daar kreeg ik onderstaande reactie op, van een arts van het landelijk spreekuur partydrugs. Leek mij enige waarde te bevatten om met jullie te delen.

Het komt vaker voor, opvallend genoeg, dat mensen het up-effect van XTC niet waarderen in thuissituaties in rust, maar wel in combinatie met dansen. Op deze manier is het ook natuurlijker: het amfetaminengedeelte van de XTC wekt activiteit, alertheid, hartslag etc op, dat je als je stilzit uit evenwicht haalt. Dat op zich kan al misselijkheid opwekken, net zoals sommigen gaan hyperventileren, waarbij braken ook een onderdeel is. Verder heb je waarschijnlijk een gevoelig braakcentrum in je hersenen. Het zit in de hersenstam en wordt door serotonine geregeld. Vandaar dat XTC het overmatig prikkelt.

Je hebt al van alles geprobeerd, alleen alcohol helemaal naar nul is nog niet gelukt. Motilium versnelt de maaglediging en zou theoretisch iets kunnen doen, maar dekt niet de oorzaak af. Vergeet niet dat ook 'schone' MDMA schadelijk kan zijn. Hoe lekker ook, hoe gebruikelijk ook in bepaalde kringen, het is een zeer onnatuurlijke 'boost' van serotonine, maar dat weet je al. 3 maanden tussenposes is heel verstandig en een dosisverlaging wat je al voorstelt is een heel goed idee. Je lichaam spreekt de waarheid. Vergelijk jezelf niet met anderen, want iedereen reageert uniek. "
Klik om te vergroten...


Groetjes!
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had de eerste keren ook altijd na 2 stuks dat ik ging overgeven. Sinds ik de eerste heel en daarna alles halve pak gaat dit beter. Soms is het toch nog zo dat ik moet overgeven of het gevoel heb van...
Bij mij werkt het erg goed als ik misselijk wordt om te proberen er niet meer aan te denken en gewoon ff rustig te liggen en genieten, of juist rustig een wandeling te maken. Al is de temperatuur wisseling nu van binnen naar buiten ook wat gevaarlijk voor de maag.
Bij mij zit het overgeven ook veelal tussen de oren onder invloed. Zo gauw ik ga denken "oeh als ik maar niet weer hoef over te geven als de volgende inslaat...." dan gaat het 9 van de 10 keer ook :kots:

Maar ach moet ook zeggen dat als ik moet overgeven onder invloed, ik dit nog niet eens zo erg vind. Zolang ik me lekker euforisch voel is het ok :hearteyes:
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn vrouw heeft er ook last van net als dit weekend op mdma kristallen.
We denken altijd goed aan het eten voor de tijd maar helaas dat werkte ook niet wat de arts zegt zou wel kunnen kloppen.
Drink in iedergeval geen zure dranken .
Heel veel succes
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het alleen als ik MDMA kristallen neem, niet als ik pillen neem. En dat is ook alleen maar in het begin, een paar keer kokhalzen en al dan niet een klein beetje kotsen en het is over.

2 min erna slaat het meestal in en heb ik nergens meer last van.
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik moeit ook meestal kotsen van een pilletje dit stoort me heel erg
niet om het feit dat je kotst maar omdat je zoveel aandacht trekt

iemand een goede tip voor op de dansvloer te kotsen? :tearsofjoy:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#6
DDeeJay zei:
ik moeit ook meestal kotsen van een pilletje dit stoort me heel erg
niet om het feit dat je kotst maar omdat je zoveel aandacht trekt

iemand een goede tip voor op de dansvloer te kotsen? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Door naar de WC te lopen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."