Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNLD en MDA

NLD en MDA

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
u
user4867Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo mensen,

Mijn vriendin heeft een aandoening die heet NLD. Dit is een vorm van autisme, en zorgt er oa. voor dat ze nooit paddo's kan nemen (risico op oa. psychose te groot)

Nou ff iets anders. wat ik heb begrepen is als je MDMA neemt en vervolgens heel veel gaat blowen dan wordt de MDMA omgezet in MDA wat een trip middel is. (Dit klopt toch?)

Nou vroeg ik me af, mijn vriendin kan wel MDMA nemen (meerdere keren geprobeert). Als zij nou na het nemen van MDMA heel veel gaat blowen dat ze gaat trippen. Is dit dan ook gevaarlijk?

alvast bedankt.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMA wordt in je lichaam altijd in kleine hoeveelheden omgezet in MDA. Ik betwijfel of blowen daar verder enig invloed op heeft.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blowen heeft idd geen directe invloed op de omzetting van mdma naar mda. Blowen zorgt er wel voor dat je meer of vlugger gaat trippen van de mdma, door de wisselwerking tussen de 2 drugs. Mdma is trouwens ook een hallucinogeen, enkel iets minder sterk dan mda.

Ik zou eerder schrik hebben dat dat blowen een psychose triggert dan de mdma/mda die ze af en toe neemt.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#4
user4867 zei:
Nou ff iets anders. wat ik heb begrepen is als je MDMA neemt en vervolgens heel veel gaat blowen dan wordt de MDMA omgezet in MDA wat een trip middel is. (Dit klopt toch?)
Klik om te vergroten...
Nee dat klopt niet :wink: een klein deel van mdma wordt in je lichaam omgezet in mda. Als je erg veel mdma neemt ga je op een gegeven moment hallucineren, omdat dan de hoeveelheid mda voelbaar wordt. Blowen heeft hier verder niks mee te maken. Blowen kan wel het gevoel versterken bij sommige gebruikers.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alle vormen van autisme zijn natuurlijk uniek, ik heb zelf ook een vorm en neem wel naar hartelust psychedelica en heb nergens last van. Het helpt me zelfs :)

Ik durf het niet aan te raden omdat ik haar niet ken en ook de vorm die zij heeft niet goed ken. Maar het is niet altijd uitgesloten dat ze dat niet mag doen, er zijn hier wel meer mensen op dit forum met een aandoening van autisme die serieus met psychedelica aan de slag zijn.

Dus ik raad het absoluut niet aan, wil hiermee alleen maar mee zeggen dat het niet altijd zo is :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deze stond bij drugs algemeen, maar ik vind hem eigenlijk ook wel mooi voor het trimbos! Ik verplaats hem dus even daar naar toe!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou dan ook geen XTC nemen, ken je ook behoorlijk para van worden.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het antwoord op deze vraag vind je hier.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
user4867 zei:
Mijn vriendin heeft een aandoening die heet NLD. Dit is een vorm van autisme, en zorgt er oa. voor dat ze nooit paddo's kan nemen (risico op oa. psychose te groot)
Klik om te vergroten...

Dan moet ze godverredomme van alle drugs afblijven. Waarom risico nemen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."