Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en de schade die het meebrengt... aan de natuur.

XTC en de schade die het meebrengt... aan de natuur.

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
latinhaLid
01-01-2024, 00:00
#1
o ja, saffrol wordt ook gebruikt bij de productie van anti insecteciden, zeep, etc. dus gewoon een zeer gewilde grondstof!
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#2
wow zie je dat op 4min 20 ongv, xtc is bijna volledig saffrol zo te zien aan de chemische verbinding te zien
XTC is een natuurproduct !!!!
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Naar aanleiding van een uitspraak van Nathaniel

Ik zag laatst nog een documentaire over de productie van mdma, wat behoorlijke gevolgen heeft voor het regenwoud waar de grondstof gewonnen wordt. Maar tegelijk de lokale bevolking een bron van inkomsten geeft, die het nodig heeft in de moderne maatschappij.
Klik om te vergroten...

in "De Paradox" in het coke subforum, heb ik de documentary Forest Of Ecstasy gezien. De titel klinkt hartstikke mooi, maar het is minder waar.
XTC wordt gemaakt van safrool, dat wordt gewonnen uit de Cinnamomum parthenoxylon, een boom die voorkomt in de regenwouden van Cambodja, Indonesie, Malaysie, de Filipijnen en Vietnam. Om de safrool te winnen worden grote stukken bos weggekapt, verbandt en er worden carcinogene stoffen gedumpt op de locaties waar safrool wordt gewonnen.
Een liter safrool is ongeveer genoeg om 7000 pillen te maken.

http://current.com/shows/vanguard/91315 ... cstasy.htm
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Eigenlijk wil ik dit soort dingen niet zien :(
Zag het laatst ook al over heroïne en cocaïne.

Dat het schade toebrengt aan sommige mensen boeit me niet zo, maar de natuur? Doodzonde!
Hier in NL komt dan wel geen boskap voor in dit geval, maar hier doen sommige xtc productenten (of natuurlijk voor andere drugs) ook lekker mee om de natuur om zeep te helpen door hun afvalproductie > chemicaliën gewoon in het bos te dumpen of waar dan ook. Die nieuwsberichten kennen we denk ik allemaal wel. Helaas komt dit met regelmaat voor.

Jammer dat het niet gewoon naar het aanbiedstation van de gemeente gebracht kan worden :P
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#5
daar ben je mis fresh

voor heroine en cocaine wordt papaver/cocaplanten per opzet geplant
de bomen voor safrol stonden er al, dus dat is echte schade

maarjah binnkort vinde ze een vervangstof:tongueout: zoals voor alles tegenwoordig
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou, niet echt. De het plaatje van de formule die ze hebben laten zien in het filmpje klopt niet helemaal. Dit is 'm.

En MDMA kennen we allemaal wel


Daarnaast wordt je van Safrool niet high en ga je niet trippen. Safrool is kankerverwekkend en zorgt daarnaast voor veel bij-effecten.

Als safrol wordt ingenomen via voedsel kan het irritaties aan het spijsverteringskanaal en leverbeschadiging veroorzaken. Verder kan safrol nog zorgen voor cyanose, slapheid, acidose, transpireren, verkramping van de kaakspieren, nervositeit en onrust
Klik om te vergroten...
Lijkt me niet echt een herbal-XTC als je het mij vraagt.
En XTC is een semi-synthisch product. Een natuurproduct net zoals Heroïne.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Intoxication zei:
daar ben je mis fresh

voor heroine en cocaine wordt papaver/cocaplanten per opzet geplant
de bomen voor safrol stonden er al, dus dat is echte schade

maarjah binnkort vinde ze een vervangstof:tongueout: zoals voor alles tegenwoordig
Klik om te vergroten...

Ja, dat wel, maar het ging mij gewoon om de afvalproducten. Wat er dus overblijft nadat er geproduceerd is, reken maar van yes dat zoiets onder de giftig afval noemer gezet kan wordnen hoor. Misschien was ik niet helemaal duidelijk :wink:
l
latinhaLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb ik nou net een plant ontdekt die geen schade aan de natuur toebrengt!

zou unilever niet geinteressert zijn ?
0
0xygenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm laat ik is een keer op een forum voor vegatariers neer zetten wat een soja plantage allemaal wel niet te weeg brengt in een regenwoud.... Wat wil je bereiken met dit topic? Dat mensen gaan stoppen met XTC? Doen ze toch niet.
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beetje zinloze discussie in je hoofd: je zorgen maken over de milieubelasting van XTC.

Want als we zo gaan beginnen, dan kun je je maar beter ook schuldig gaan voelen over het gebruik van:
- plastic (golf van mexico?)
- olie (golf van mexico?)
- metalen (dat kost pas VEEL energie)
- vlees (weilanden ipv bos)
- natuurlijke producten (akkers ipv bos)
- etc etc etc

Dus zon beetje alles wat wij gebruiken in onze consumptiemaatschappij. En met stip bovenaan, de grootste milieubelaster van allemaal, de computer waar je nu op zit te internetten (die we dan ook nog zon beetje beschouwen als wegwerpproduct).

Als je er iets om geeft, begin dan eens met het eten van wat minder vlees, het recyclen van alle shit thuis, het netjes wegbrengen van oude computers enzo naar de milieustraat, etc.

Daar zul je veel meer mee bereiken dan je te bekommeren over die paar ton safrool die gewonnen wordt. Wat helemaal niets is als je het gaat vergeleken met de miljoenen zoniet miljarden tonnen van andere verbruiks-producten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."