Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAD en MDMA, gevolgen en gevaren?

AD en MDMA, gevolgen en gevaren?

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit echt met een serieuze vraag.
Heb een hele tijd terug slaapmedicatie voorgeschreven gekregen van een psyhiater.

Vandaag (1 jaar later) kom ik te weten dat die slaapmedicatie eigenlijk een antidepressiva is.
Ik had wel al wat gelezen dat het gebruik van MDMA en AD op z'n zachtst gezegd niet zo goed is, of zelfs dodelijk.

Daarbij had ik uitdrukkelijk gevraagd aan de psyhiater dat ik geen AD wou en zij zei dat dit ook niet nodig was voor mij.
Ze was van alles op de hoogte.

NU, voel ik me wel redelijk gepakt, want ik lees me altijd goed in over alles, maar jammer genoeg niet over die medicatie.
Ik had eigenlijk wel vertrouwen in de psyhiater eigenlijk..
Dan moet ik vandaag via een krantenartikel te weten komen dat trazodone eigenlijk een AD is die veel gebruik wordt bij slaapproblemen ook.


Het positieve is: ik ben er niet dood van gegaan
De vraag is: Heb ik nu hersenschade, of kunnen andere onderliggende aandoeningen optreden?
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik jou was zou ik hiermee optreden naar de desbetreffende dokter, en kijken wat diegene te melden heeft. Je leeft nog dus dat is belangrijk, verder leek het me uberhaupt niet handig stimulerende middelen te gebruiken als je al medicatie voor het slapen had.. Beetje tegenpolen, maar zo zie ik dat. Ken verder je situatie ook niet.

Zoek even wat info over hoe en wat, en ga er anders mee naar de desbetreffende dokter en kijken hoe en wat!

Let us know! :)
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zowiso een klacht indienen als het zo is gegaan als jij zegt. De dokter heeft je te vertellen wat je gebruikt, al is het alleen maar om dit soort dingen te voorkomen. Voortaan beter je bijsluiter lezen zou ook wel helpen.

Of je hersenschade hebt is natuurlijk niet zomaar te zeggen. Handig is het niet geweest. W.s. vooral voor je lever niet en misschien ook niet voor je hersenen. XTCgebruik heeft hoe dan ook effect op je hersenen. Op geheugentest worden door gebruikers slechtere scores gehaald, maar dit is beperkt en het is moeilijk te bepalen welke effect dat precies heeft. Laat staan als er nog een factor bijkomt.

Logisch is de combinatie iig niet. Bij depressie niet en bij slaapproblemen ook niet. Bet voorkom je van af heden deze combi.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na een feest nam ik dan wel die pil niet om te slapen :wink:

Tja, klacht in dienen, dat zal ik maar best zo laten denk ik.
Gewoon stoppen met die ad en overstappen op echte slaap medicatie denk ik.
Sowieso niet meer combineren.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#5
flipkonijn zei:
Na een feest nam ik dan wel die pil niet om te slapen :wink:

Tja, klacht in dienen, dat zal ik maar best zo laten denk ik.
Gewoon stoppen met die ad en overstappen op echte slaap medicatie denk ik.
Sowieso niet meer combineren.
Klik om te vergroten...

Zo wie zo eerst een gesprek aangaan waarom je dit medicijn kreeg en samen kijken naar alternatieven , kom je er met je huidige arts niet uit ,vraag dan om een second opinie maar stop nooit zo maar met medicijn gebruik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."