Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC gebruik, 16 jaar, maximale hoeveelheid?

XTC gebruik, 16 jaar, maximale hoeveelheid?

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jayjayjayjayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste gebruikers

ik gebruik al sinds anderhalve maand bijna elk weekend 2x XTC, heb dit ttot nu toe 3 weekend niet gedaan, maar die 3 niet achter elkaar, dus gewoon effe een weekje neit gedaan bijv.

Ik ben 16 jaar, en weeg 50 (ja ik weet erg slank maarja)

Waarom ik het gebruik?:
Ik merk dat alcohol niets voor mij is, veel te duur en bovendien het gevoel wat ik ervan krijg is niet eens chill. En nuchter opstap gaan is ook niks voor mij, na 5 minuten dansen word ik al moe/slaperig/wil ik naar huis etc.

Zodra ik XTC op heb ben ik een veel ander mens, veel vrolijker etc. Ik merk ook dat ik uitgaan echt leuk vind door XTC, omdat ik me nooit verveel dan :grin:

Waar zit nou mijn probleem?

Ik gebruik heel veel. 2x per week, soms 3x, soms 1x
Wat ik slik, ligt eraan, als een pil 120 mg is slik er 2 of 2 en half, als hij 180 is slik ik er anderhalf of maximaal 2

Nu is mijn probleem dus, ik weet niet wat 'maximaal' is voor mij, ik wil graag eens 3 of 4 pillen slikken op 1 avond, maar ik ben bang dat ik dalijk in het ziekenhuis beland, dus daarom vraag ik:
Wat is het maximale wat ik kan verdragen zonder in het ziekenhuis (of erger) te belanden?

BTW: Ik ben een goede gebruiker, ondanks dat ik 16 ben.
Voordat ik de pillen neem, neem ik een uurtje van te voren een vitamine C pil van 1000mg, en dit doe ik ook als ik weer thuis ben. Verder drink ik per uur 1 tot 3 glazen water, rust ik genoeg uit en als ik zweet oid zorg ik voor genoeg koeling.

mvg
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zal tolerantie hebben zondertwijfel. Voel je nog wel wat van een love gevoel of word dat minder/anders? Ik zou zoiezo minderen als ik jou was. Heb zo een tijd geleden een jaar geleefd en uiteindelijk doordat je weerstand zoiezo slechter is/word kreeg ik als dank 3 maanden plat over 40 graden koorts, dubbele longontsteking. Had dat zelf eerst niet eens door. Maar op je vraag hoeveel je nemen kan, zoek niet de grens op om net niet naar het ziekenhuis/ambulance/outgaan gebeurd. Of ziek worden door een simpele verkoudheid in de winter zo.
Heb zelf geen idee hoeveel ik er nam, maar veel te veel zelf. Nam weleens rond de 700 op een dag verspreid. Maar wees vvoorzichtig, je speelt met vuur met die frequentie in gebruik en hoeveelheden voor je gewicht,leeftijd et cetera. Goed bedoeld uiteraard!
Peace!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
als je het leuk hebt met 2 tot 3 pilletjes waarom zou je er dan 4 of 5 slikken? met al die extra pilletjes ga je niet vrolijker worden maar eerder dieper zinken totdat het voor niemand nog leuk is. jij gebruikt met de verkeerde instelling drugs.
h
hansjuhLid
01-01-2024, 00:00
#4
En te vaak als je het mij vraagt. Dit heb ik op mijn 15e ook gedaan, ben nu 21. Je banden met vrienden en ouders lijken te mislukken. Dat was althans bij mij het geval.
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je 16 jaar bent moet je helemaal nog niet aan die zooi zitten en al helemaal niet wekelijks. Ga eens even heel snel in de spiegel kijken en als je wat wilt maken van je leven ben je daar nu heel ver vandaan. tuurlijk is xtc leuk op een feestje of met uitgaan. maar om het nou 3x per week te gebruiken op je 16de ? snap dat het allemaal nieuw en leuk is maar dit gaat echt te ver.

Dus maximale hoeveelheid is eigenlijk 0 in mijn ogen. Als je het dan toch doet doe het dan 1x in de 3 maanden en dan 100mg ofzo... :grin:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt duidelijk niet je huiswerk gedaan. iets wat natuurlijk past bij de leeftijd, maar als je het echt allemaal wilt weten kun je het opzoeken. Niet dat ik het je niet wilt vertellen, maar helaas heb ik het idee dat het tegen dovemansoren zal zijn.

Nou ja, vooruit dan maar. Xtc gebruikt met best maximaal eens per 6 weken en dan niet meer dan 1 a 2 mg per avond. Uiteraard even laten testen om te weten wat en hoeveel je slikt. In jouw geval is een pauze va een half jaar zeeeeeer sterk aan te raden.
j
jayjayjayjayLid
01-01-2024, 00:00
#7
afgelopen week weer gebruikt maar vond er niets meer aan :(
voelde gisteren (zaterdag) echt totaal niks meer van het gevoel en voelde me alleen maar kut erdoor :cry:

Ik heb besloten om een maand of 2 te stoppen want ik vind het echt kut om niet meer hetzelfde gevoel te hebben als vroeger.

:wave:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
wijselijk besluit, niemand heeft een oneindige serotonine voorraad
M
MissRaveTeefLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ook ff maandje gestopt. Vanavond weer wat nemen op n feessie! Ben benieuwd :P
S
Scrubs.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Pak niet zomaar elk weekend. Ik heb in een half jaar 4x gebruikt, en dat is al veel.
Laatste keer voelde ik van 240mg even veel als de eerste keer 140.
Nu even een maandje of 2 niet. Misschien weer met wiz khalifa concert in november.
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#11
vind je het zelf niet een beetje zonde? Ik bedoel ik ben ook 16 en had voor het eerst een halfje gedaan op een heel gaaf festival met de juiste mensen en sfeer, natuurlijk komt de drang naar nog een keer weer (ik zelf kan ook niet wachten) en ik snap je punt op alcohol maar het blijft chemische rotzooi wat je in je lichaam pompt. Hou het leuk en doe het om de drie maanden of zoiets dan blijft er ook nog iets over voor later :wink:
groetjes
r
robinssen9Lid
01-01-2024, 00:00
#12
me eerste keer op me 15e had ik op 1 avond 4 witte sterren genomen, en nog genoeg alcohol.
Ik ging niet fout maar ik ging wel lekker hard:tongueout: Was geweldig
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#13
haha ja dat geloof ik wel. doe je het nu nog vaak ? merk wel aan mezelf dat ik altijd zin krijgt in drugs als je dronken bent echt altijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."