Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan Donkerbruin naar bleek.

Van Donkerbruin naar bleek.

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
m
m26Lid
01-01-2024, 00:00
#1
is gwn dat je lichaam er niet tege kan.. ik was 14 vollenaad en verandere niet van kleur zo erg.
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo mijn beste DFers!
Ik ben 15 jaar bijna 16.
Ik weet niet of 't aan me leeftijd
ligt ofso, maar als ik om de 2 maanden
en pilletje slik is 't zo van ik ben heel
donkerbruin als ik 't neem de 3 dagen
daarna ook wel(nadat ik steeds lichter word
van huid)ben ik opeens megaanders gekleurd
qua huid echt van gezond naar niet gezond.
En 't gebeurd al wanneer ik er 1tje in de maand
tot 2 maanden neem.
Is dat niet vanwege me leeftijd of ligt 't aan de
pilletjes die ik slik: Tulpjes.

Vele malen dank als jullie info hebben.

Peace :stoned:
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pikachu zei:
Is het niet gewoon omdat je eerst op vakantie was geweest en dat het nu wat minder weer is? :P

Verder weet ik het ook eigenlijk niet, probeer anders eens wat langer te stoppen om te kijken of je je kleur terugkrijgt.

Het is iig geen normaal nadelig effect van X
Klik om te vergroten...

Dus het is niet normaal dat dat gebeurt? :cry:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan dat je de dag erna wat minder getint bent... misschien 2 maar daarna moet het wel redelijk weg zijn... het is denk ik per persoon verschillend.
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nick de Neger zei:
Het kan dat je de dag erna wat minder getint bent... misschien 2 maar daarna moet het wel redelijk weg zijn... het is denk ik per persoon verschillend.
Klik om te vergroten...

Ik ben juist de 3 dagen daarna nog redelijk bruin
maar daarna word het steeeds minder.
a
angel-devilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Opname
XTC wordt geslikt. Het maagzuur lost de XTC op waardoor de werkzame stoffen vrijkomen. De XTC wordt met de rest van de maaginhoud verwerkt en bereikt de dunne darm. Daar wordt de XTC in het bloed opgenomen. Na de dunne darm gaat het bloed (via de poortader) eerst naar de lever. Daar wordt een deel van de XTC door enzymen afgebroken.

Vervolgens gaat het bloed met de overgebleven XTC naar het hart. Het hart pompt het bloed naar de longen (om zuurstof op te nemen).
Het hart pompt het bloed vervolgens naar de rest van het lichaam en naar alle organen, onder andere naar de hersenen, lever en de nieren. Deze organen zorgen voor de effecten, de afbraak en de uitscheiding.

Effecten
Een deel van het XTC-rijke bloed komt aan in de hersenen. In de hersenen beïnvloedt XTC de manier waarop zenuwen signalen aan elkaar doorgeven. Zenuwen doen dat met behulp van bepaalde stofjes. Deze stofjes worden overdrachtstoffen genoemd. XTC beinvloedt vooral de werking van serototine. Door het verhoogde serotonine-gehalte ga je je gelukzalig voelen.

Abraak
Een deel van het XTC-rijke bloed komt ook aan in de lever. In de lever wordt de XTC verder afgebroken.

Uitscheiding
Een deel komt ook aan in de nieren. De nieren filteren XTC en de afbraakstoffen uit het bloed waarna ze door de urine uitgescheiden worden.

Bloedsomloop
Nadat het bloed de organen (waaronder hersenen, lever en nieren) gepasseerd heeft, gaat het bloed weer terug naar het hart. Het hart pompt het bloed weer naar de longen (om zuurstof op te nemen. Van de longen gaat het bloed weer terug naar het hart, waarna het hart het weer opnieuw door heel het lichaam en naar alle organen pompt. Het bloed met zuurstof en XTC (mogelijk iets minder doordat al wat afgebroken is) bereikt dan weer alle organen. Deze cyclus herhaalt zich keer op keer.

Risico's korte termijn

Oververhitting
XTC-gebruik kan tot oververhitting leiden. XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie van XTC, hitte, lang dansen en weinig water kun je uitdrogen en oververhit raken. Oververhitting is een zeer gevaarlijk ziektebeeld dat moeilijk te behandelen is. Hoge koorts, toevallen, bloedingen door het hele lichaam, spierafbraak en nierstoornissen kunnen voorkomen. Afkoeling zoeken, zo nu en dan rust nemen en voldoende drinken (ongeveer twee glazen water per uur) zijn belangrijk om oververhitting te voorkomen. Nog beter is het om isotone drankjes te drinken zoals AA of Isostar.


Lever/nieren
Er zijn enkele gevallen bekend waarbij XTC gebruik heeft geleid tot leverontsteking en het accuut falen van de lever. Waarschijnlijk speelde een individuele gevoeligheid of een herbij een rol.


Tanden
Door XTC kun je gaan knarsetanden. Dat kan schadelijk zijn voor je tanden. Ook maak je minder speeksel aan. Speeksel is de natuurlijke reiniger van je gebit.

c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#7
zou kunnen omdat je lever de extacy moet verwerken en dat dat zoveel energy kost dat je bruin/geel gaat zien..

meestal als er iets met je lever of nieren is kan je geelig uitslaan dit is dus een erg slecht teken.. ik zou stoppen of je lever of nieren laten onderzoeken .
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#8
cobhc zei:
zou kunnen omdat je lever de extacy moet verwerken en dat dat zoveel energy kost dat je bruin/geel gaat zien..

meestal als er iets met je lever of nieren is kan je geelig uitslaan dit is dus een erg slecht teken.. ik zou stoppen of je lever of nieren laten onderzoeken .
Klik om te vergroten...

Volgens mij is er niks met mijn lever aan de hand
anders had ik 't wel gemerktLol

Maar meer details graag hoe gebeurt 't ensjit.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
anders had ik 't wel gemerktLol
Klik om te vergroten...

Waarom denk je dat je dat wel merkt? Een bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad... Als je boven de 18 bent mag hij ook nog eens niks aan je ouders vertellen ofzo.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
de zonnestudio is youre friend! :)
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, maar als je er toch toevallig bent.

En ja ik heb t over je huisarts, anders kan je ook gewoon even informeren of haar doktersgeheim ook geldt voor minderjarigen.
Je kunt t zelfs gewoon vragen aan haar.
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pikachu zei:
anders had ik 't wel gemerktLol
Klik om te vergroten...

Waarom denk je dat je dat wel merkt? Een bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad... Als je boven de 18 bent mag hij ook nog eens niks aan je ouders vertellen ofzo.
Klik om te vergroten...

Gelijk heb je maar the problem is dat ik nog geen 18 ben
Dus ik vrees het ergste. Ik heb wel en keer met me doctor
gesproken over wiet daar heeft ze verder nooit wat over
tegen me ouders gezegt(huisarts bedoel je?>)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
je hoeft echt naar de doktor omdat je bleker wordt ofzo!?
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#14
-spaceman- zei:
je hoeft echt naar de doktor omdat je bleker wordt ofzo!?
Klik om te vergroten...

Is denk ik leverbeschadiging ofzo.
Moet 't wel ff checken.
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pikachu zei:
Nee, maar als je er toch toevallig bent.

En ja ik heb t over je huisarts, anders kan je ook gewoon even informeren of haar doktersgeheim ook geldt voor minderjarigen.
Je kunt t zelfs gewoon vragen aan haar.
Klik om te vergroten...

Ja, dat zal ik zeker ff doen.
Heb net tegen me pa gezegt
dat ik(zogenaamd)last van me buik heb
en dat ik de komende dagen ff langs
me huisarts ga.

Maar nog 1 vraagje hoe ontstaat die leverbeschadiging?

Peace :stoned:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#16
DAmn :confused: Geel zien = Problemen met lever en/of nieren? Heb er al lang last van, mensen zeggen me dit ook soms.. Ik drink me wel om de week eens half naar de kloten :flushed: Maar euh wat kan er eig mis zijn met mn lever dan? En hoe doet de dokter onderzoek hiernaar? Gwn bloed trekken?
:wave:
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#17
pilliewilly zei:
DAmn :confused: Geel zien = Problemen met lever en/of nieren? Heb er al lang last van, mensen zeggen me dit ook soms.. Ik drink me wel om de week eens half naar de kloten :flushed: Maar euh wat kan er eig mis zijn met mn lever dan? En hoe doet de dokter onderzoek hiernaar? Gwn bloed trekken?
:wave:
Klik om te vergroten...

je lever die niet goed werkt bijvoorbeeld?... lever reinigt je lichaam... als dit niet gebeurt blijven de "giftige" stoffen langer of in je lichaam zitten... niet goed dus...

wat er mis kan zijn? weet niet... onsteking? ziekte? (zullen best bepaalde leverziektes zijn....) kan zoveeeel zijn

zal idd bloed afnemen
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je zou idd ook geelzucht kunnen hebben...

Of altvleesklierkanker, daar zorgt dat ook voor... Heeft een ex dr vader gehad, niet overleeft :(
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#19
hmm was mijn theorie toch niet zo heeel gek :P

trouwens ik wist niet dat je daar kanker kon krijgen :openmouth:
ik heb zelf diabetes dus zou er best veel van moeten weten :$
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gehe, de enige keer dat ik geel zag had ik 12 ml ghb weggetikt. Meestal als je geel word ben je redelijk je lever naar de kanker aan het helpen. Verder niet te druk om maken, en over 20 jaar een nieuwe kopen in China :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."