Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe gevaren.

De gevaren.

14 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is het gevaarlijk speed te combineren met valium / diazepam ?
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#2
matthijs zei:
BillyBilo zei:
• Alcohol en/of drugsmisbruik
Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Alcohol bij benzo's drinken is fokking gevaarlijk...Janis Joplin, Jimmy Hendrix...Need I say more..?
Klik om te vergroten...

please do, jimi hendrix is in ieder geval niet overleden aan benzo's
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
chrissss zei:
matthijs zei:
BillyBilo zei:
• Alcohol en/of drugsmisbruik
Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Alcohol bij benzo's drinken is fokking gevaarlijk...Janis Joplin, Jimmy Hendrix...Need I say more..?
Klik om te vergroten...

please do, jimi hendrix is in ieder geval niet overleden aan benzo's
Klik om te vergroten...

Jawel.

Hendrix stierf in een hotel te Londen op 18 september 1970, doordat hij stikte in zijn eigen braaksel, nadat hij als gevolg van een overdosis slaappillen in een coma was geraakt. Hierbij zou een rol hebben gespeeld dat Britse slaappillen die hij in had genomen sterker waren dan de Amerikaanse slaappillen, waaraan hij gewend was. Hendrix werd 27 jaar oud. Na een autopsie werd duidelijk dat Hendrix nooit in zijn leven verslaafd is geweest aan heroïne, en dat dit dan ook niet de doodsoorzaak was, wat destijds veel mensen dachten.
Klik om te vergroten...
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#4
matthijs zei:
chrissss zei:
matthijs zei:
BillyBilo zei:
• Alcohol en/of drugsmisbruik
Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Alcohol bij benzo's drinken is fokking gevaarlijk...Janis Joplin, Jimmy Hendrix...Need I say more..?
Klik om te vergroten...

please do, jimi hendrix is in ieder geval niet overleden aan benzo's
Klik om te vergroten...

Jawel.

Hendrix stierf in een hotel te Londen op 18 september 1970, doordat hij stikte in zijn eigen braaksel, nadat hij als gevolg van een overdosis slaappillen in een coma was geraakt. Hierbij zou een rol hebben gespeeld dat Britse slaappillen die hij in had genomen sterker waren dan de Amerikaanse slaappillen, waaraan hij gewend was. Hendrix werd 27 jaar oud. Na een autopsie werd duidelijk dat Hendrix nooit in zijn leven verslaafd is geweest aan heroïne, en dat dit dan ook niet de doodsoorzaak was, wat destijds veel mensen dachten.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

nee. ik geloof je quote, alhoewel zonder bronvermelding... Maar er staat niets over benzo's Hendrix is overleden door secobarbital. en Secobarbital is _GEEN_ benzo. Kan door capsules seconal of door de toenmalige pijnstiller* vesparax waar ook 150 mg secobarbital in zit. Waarschijnlijk waren er helemaal nog geen benzo's in de tijd dat hendrix dood ging. barbituraten waren tot in de jaren 80 HET slaapmiddel.

* correctie vesparax is of was een slaapmiddel, geen pijnstiller
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok. Zal dan wel...als jij het zegt.
Maar daar ging het me, moet ik zeggen, ook niet zo om.
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#6
matthijs zei:
Ok. Zal dan wel...als jij het zegt.
Maar daar ging het me, moet ik zeggen, ook niet zo om.
Klik om te vergroten...

Nou weet je zit een heel groot verschil in barbs en benzo's. OD op benzo's is zo goed als onmogelijk (zonder andere CNS depressants, alcohol bijv.)

OD met barbituraten is _ERG_ eenvoudig.

Benzo's zijn dus echt vele malen veiliger als de pillen die hendrix om zeep geholpen hebben. Denk dat voor janis joplin hetzelfde geldt.

In het medische circuit zijn barbituraten bijna helemaal vervangen door benzo's . Das ook (en daar baal ik heel erg van) de reden dat die barbituraten niet of nauwelijks te krijgen zijn.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel al worden benzodiazepinen beschouwd als pilletjes van de dokter die weinig gevaren met zich meebrengen. Dit is natuurlijk niet het geval, hier de gevaren van benzo's op een rijtje.

Wees extra voorzichtig met bepaalde benzodiazepinen in verband met: • Anterograde amnesie (geheugenverlies voor een periode na inname medicatie)
Benzodiazepinen kunnen anterograde amnesie veroorzaken. Dit gebeurt meestal verscheidene uren nadat het product is ingenomen
• Afhankelijkheid
• Rebound
Bij het staken van een behandeling met dit middel kan een voorbijgaand syndroom optreden, waarbij de symptomen die leiden tot de behandeling met een benzodiazepine, of een op benzodiazepine gelijkende stof, in verhevigde vorm terugkomen.
• Alcohol en/of drugsmisbruik
Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid.
• Psychiatrische en paradoxale reacties
Reacties zoals rusteloosheid, agitatie, geïrriteerdheid, agressie, waanvoorstellingen, woede-uitbarstingen, nachtmerries, hallucinaties, psychosen, onaangepast gedrag en andere gedragsstoornissen kunnen voorkomen bij het gebruik van benzodiazepines en benzodiazepine-achtige stoffen. Als dit het geval is, dient het gebruik van het geneesmiddel te worden beëindigd. De kans op deze effecten is groter bij kinderen en ouderen.


www.hulpgids.nl
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
BillyBilo zei:
• Alcohol en/of drugsmisbruik
Grote terughoudendheid is vereist bij het gebruik bij alcohol- en/of drugsmisbruik in verband met het optreden of voortzetten van lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Alcohol bij benzo's drinken is fokking gevaarlijk...Janis Joplin, Jimmy Hendrix...Need I say more..?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
1 of 2 biertjes is ongevaarlijk in mijn ogen, ik heb wel wodka er bij gedronken en weinig gevaren gemerkt behalve dat de antegorade amnesie die heel heftig is en dat er zeer merkwaardige situaties kunnen onstaan door dat je niet meer bepaald bewust bent van wat je doet..
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
1 à 2 biertjes zal inderdaad wel goedkomen, maar alsnog is het gevaarlijk en af te raden. En ja die vodka...moet zeggen dat ik, als ik benzo's heb gehad ook altijd erg veel zin heb om te drinken erbij...lijkt me erg lekker maar heb me er, denk ik (ja die amnesia hè :tongueout:), tot nu toe altijd an kunnen weerhouden.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik dacht in het begin altijd, 3 biertjes moet kunnen en dan werd ik de volgende ochtend wakker en wist ik niet hoeveel ik gedronken had, maar wel dat het niet bij drie was gebleven :tongueout:
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoeveel mg diazepam zou je moeten slikken totdat je overdoseert?
Ik neem de laatste tijd wel heel veel, gecombineert met veel wiet, soms wel dagelijks 30-50mg.
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat raad ik je echt af Jadi...

Ik nam meestal ook 30/40mg maar dan max. 3/4 keer per week. Probeer je gebruik onder controle te houden en vermijd dagelijks gebruik. Als je zo doorgaat zit afhankelijkheid er op de korte termijn dik in. Die zooi is en blijft verslavend. Als je moeite hebt om in slaap te komen zijn er genoeg andere middelen, waarschijnlijk minder effectief, die een stuk veiliger zijn. Matig je gebruik voordat je verslaafd raakt of andere problemen gaat ondervinden.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de waarschuwing, sjaak. Maar het is al te laat eigenlijk: ik ben verslaafd en heb een redelijke hoge tollerantie opgebouwt .
Maar ja, ik wil er wel mee stoppen, maar hoe :(
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als dat echt zo is kun je het beste meteen langs je huisarts gaan. Hij verwijst je dan wel door naar een verslavingsarts, psycholoog of iets dergelijks.

Succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."