Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc of mdma?

Xtc of mdma?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Taat zei:
Probeerenleer zei:
lightsandsounds zei:
Ik weet dat xtc mdma is, maar toch heb ik de trip anders ervaren.
Bij XTC space ik hem meer, komt hij veel meer binnen in golven, werden mijn voeten lichter en werd ik actief.
Mdma was bij mij veel constanter. Geen echt spacende golven, maar meer een constant lief zweverig gevoel. Het inslaan ging ook veel rustiger en langzamer. Bij mdma had ik ook het idee dat ik net wat helderder was dan bij xtc, alhoewel dat natuurlijk aan de dosis kan liggen. En aan het feit dat ik het gevoel nu wel herken.

Dit is mijn persoonlijke ervaring.

Als je lekker constant wil zweven (en knuffelen:wink:) zou ik voor mdma gaan.
Als je echt wilt spacen zou ik xtc nemen.
Klik om te vergroten...

Er zijn héél veel verschillende soorten XTC verkrijgbaar, van Mercedes-Benzkes tot Rolexkes. :stoned: :rock:
Klik om te vergroten...
MDMA = MDMA..
De werkende stof in XTC is MDMA, of dat nu in een Rolex zit of in een Mercedesje..
Alleen de hoeveelheid M in de pil verschilt (en er van uitgaande dat er verder geen andere troep in zit)
Dus het maakt niet uit of je nu 200mg van een Rolex op hebt, of van een Mercedes..De werking blijft hetzelfde..

Alleen is de persoonlijke (gemoed)toestand ook heel belangrijk..
Als je je van te voren al beter/uitgeruster voelt wanneer je een Rolexje van 200mg neemt, en een maand later als je half verrot een Mercedes van 200mg neemt, zullen velen roepen dat de Rolexjes beter zijn, terwijl dit dus niet waar is :wave: (ook hier voor het gemak maar ff uitgaande dat in beide evenveel M zit, 200 mg)
Klik om te vergroten...

Je laat het hier klinken alsof elke pil hetzelfde effect heeft.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeerenleer zei:
Je laat het hier klinken alsof elke pil hetzelfde effect heeft.
Klik om te vergroten...

Uitgaande van een schone pil (MDMA+bindmiddel) en afhankelijk van de dosis werkzame stof is dat in theorie ook zo.

Dat het in de praktijk soms anders is heeft vooral te maken met de subjectieve ervaring, zoals omschreven door Taat. De hoedanigheid van lichaam, geest en Ziel zijn een sterke invloed op hoe, welke drug dan ook, beleefd wordt.

Elk ander belevingsverschil zou moeten liggen in vervuiling van de pil/MDMA. Niet elke fabrikant is even goed in het puur en schoon krijgen van zijn eindproduct.

Als laatste moet ik zeggen dat ook ik een verschil ervaar tussen de werking van MDMA in pilvorm of als kristal. De kristallen lijken een meer mellow, minder opgefokte ervaring te veroorzaken. Placebo? Een nog te ontdekken invloed van bindmiddel? Wie zal 't zeggen...
J
Joris84Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Ik ga komende 1 september naar ground zero(hardcore, hardstyle ed.) , daar wou ik een pilletje xtc of mdma nemen. Ik wil hier een goeie 6 tot 8 uur zijn en goed fijn gaan. Mijn ervaringen met xtc zijn een half pilletje na een doosje truffels, dit in combinatie met veel blowen. Ook heb ik afgelopen oud en nieuw in totaal 2 pillen gehad ook in combinatie met veel blowen. Nu was ik van plan om dit op ground zero te doen. Wat adviseren jullie, xta of mdma, en ik welke hoeveelheden (vooral voor de mdma, xtc dacht ik aan totaal zo'n 3 pillen( verdeeld in kwartjes en halfjes))

Bedankt

Joris
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
XTC = MDMA :)

Meestal is 100/120mg genoeg. Bijnemen kan altijd nog.
J
Joris84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat weet ik. Maar ik lees verhalen dat ze beide een iets ander effect hebben, de een wat loomer en de ander energieker.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zie dit soort vragen toch wel iets te vaak opdoemen..Misschien de weg naar de Sticky's enzo wat makkelijker maken? Voorkomt onnodige "domme vragen"/"domme antwoorden"....
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou beginnen met een MDMA pizza en als afsluiter een xtc cake.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
viewtopic.php?f=3&t=31774

Lees dat nog eens door!
J
Joris84Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sorry, niet zien staan, bedankt
l
lightsandsoundsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet dat xtc mdma is, maar toch heb ik de trip anders ervaren.
Bij XTC space ik hem meer, komt hij veel meer binnen in golven, werden mijn voeten lichter en werd ik actief.
Mdma was bij mij veel constanter. Geen echt spacende golven, maar meer een constant lief zweverig gevoel. Het inslaan ging ook veel rustiger en langzamer. Bij mdma had ik ook het idee dat ik net wat helderder was dan bij xtc, alhoewel dat natuurlijk aan de dosis kan liggen. En aan het feit dat ik het gevoel nu wel herken.

Dit is mijn persoonlijke ervaring.

Als je lekker constant wil zweven (en knuffelen:wink:) zou ik voor mdma gaan.
Als je echt wilt spacen zou ik xtc nemen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn ervaring is dan ermee dat in XTC pillen die NIET zuiver zijn met alleen maar MDMA met bijvoorbeeld een (klein) percentage speed erin, die de 'love' roes bij mij in ieder geval flink afremt. En voor mij daardoor stukken minder fijn werd ervaren in vergelijking met MDMA poeder.

Daarom nam ik enkel nog (getest) MDMA poeder om het echtte love gevoel terug te krijgen.

Misschien was het vroeger vaker dat er speed in xtc zat, maar vermoed dat dit nog steeds op een misschien kleinere schaal gebeurd.

Als je lekker constant wil zweven (en knuffelen:wink:) zou ik voor mdma gaan.
Als je echt wilt spacen zou ik xtc nemen.
Klik om te vergroten...

Gaat dus ook compleet voor mij op zolang de XTC pil niet puur is. Er hoort namelijk dezelfde stof in te zitten :)
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#12
lightsandsounds zei:
Ik weet dat xtc mdma is, maar toch heb ik de trip anders ervaren.
Bij XTC space ik hem meer, komt hij veel meer binnen in golven, werden mijn voeten lichter en werd ik actief.
Mdma was bij mij veel constanter. Geen echt spacende golven, maar meer een constant lief zweverig gevoel. Het inslaan ging ook veel rustiger en langzamer. Bij mdma had ik ook het idee dat ik net wat helderder was dan bij xtc, alhoewel dat natuurlijk aan de dosis kan liggen. En aan het feit dat ik het gevoel nu wel herken.

Dit is mijn persoonlijke ervaring.

Als je lekker constant wil zweven (en knuffelen:wink:) zou ik voor mdma gaan.
Als je echt wilt spacen zou ik xtc nemen.
Klik om te vergroten...

Er zijn héél veel verschillende soorten XTC verkrijgbaar, van Mercedes-Benzkes tot Rolexkes. :stoned: :rock:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mag ik me eventjes heel oud gaan voelen..
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Probeerenleer zei:
lightsandsounds zei:
Ik weet dat xtc mdma is, maar toch heb ik de trip anders ervaren.
Bij XTC space ik hem meer, komt hij veel meer binnen in golven, werden mijn voeten lichter en werd ik actief.
Mdma was bij mij veel constanter. Geen echt spacende golven, maar meer een constant lief zweverig gevoel. Het inslaan ging ook veel rustiger en langzamer. Bij mdma had ik ook het idee dat ik net wat helderder was dan bij xtc, alhoewel dat natuurlijk aan de dosis kan liggen. En aan het feit dat ik het gevoel nu wel herken.

Dit is mijn persoonlijke ervaring.

Als je lekker constant wil zweven (en knuffelen:wink:) zou ik voor mdma gaan.
Als je echt wilt spacen zou ik xtc nemen.
Klik om te vergroten...

Er zijn héél veel verschillende soorten XTC verkrijgbaar, van Mercedes-Benzkes tot Rolexkes. :stoned: :rock:
Klik om te vergroten...
MDMA = MDMA..
De werkende stof in XTC is MDMA, of dat nu in een Rolex zit of in een Mercedesje..
Alleen de hoeveelheid M in de pil verschilt (en er van uitgaande dat er verder geen andere troep in zit)
Dus het maakt niet uit of je nu 200mg van een Rolex op hebt, of van een Mercedes..De werking blijft hetzelfde..

Alleen is de persoonlijke (gemoed)toestand ook heel belangrijk..
Als je je van te voren al beter/uitgeruster voelt wanneer je een Rolexje van 200mg neemt, en een maand later als je half verrot een Mercedes van 200mg neemt, zullen velen roepen dat de Rolexjes beter zijn, terwijl dit dus niet waar is :wave: (ook hier voor het gemak maar ff uitgaande dat in beide evenveel M zit, 200 mg)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."