Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouwen benzotroep

Afbouwen benzotroep

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik nam gedurende een tweetal maand af en toe xanax tegen angst en piekeren en zo.
Maar nooit meer dan 1.5 mg per dag.
Maar uit angst voor verslaving wou ik dus afbouwen.
Heel naief dacht ik van
Dag 1 : 1.5 mg
Dag 2 : 1 mg
Dag 3 : 0.75 mg
Dag 4 : 0.5 mg
Dag 5 : 0.25 mg.
De vijfde dag kreeg ik overdreven veel angstaanvallen en hyperventillatie-aanvallen, nog nooit zo erg gehad in mijn leven!
Duidelijk dat ik te snel wou afbouwen.
Wat een troep is me dat die benzo's, zo snel dat je er aan verslaafd en afgankelijk aan raakt.
Heb nu met mijn dokter een afbouwschema gemaakt.
5 dagen 1.5mg, 5 dagen 1 mg, 5 dagen 0.5 mg en dan zou ik er van af moeten.
Zijn er nog mensen hier die al na nog geen 2 maand gebruik van benzo's ook al gebruik hebben moeten maken van een afbouwschema?
En met succes?
Ik hoop dat ik van die troep af geraak.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel succes.

Het is heel goed mogelijk om er af te komen, maar je hebt waarsch nog wel een tijdje symptomen. Niet opgeven daardoor, die gaan allemaal over!
D
DirtyPLid
01-01-2024, 00:00
#3
neem al 2 a 3 jaar xanax nu 2mg heb even tot op 0,5mg gezeten en voelde me goed.
Je neemt nog niet zo lang he, dus dit lijkt me een goed afbouwschema.

Weet wel dat het je net als een alcolieker, nooit meer van het spul mag nemen of je zit er weer aan vast. nu ook weer 2 maanden is echt wel de aanbevolen maximum duur voor innamen, sommige zeggen 4 weken andere dan weer 2 maanden.

Als je er echt vanaf wil wens ik je veel succes.

(heb je nog last van angsten daarna dan zou ik aan je dokter eens vragen of seroxat 20mg geen oplossing bied, dit begint wel pas te werken na 3weken inname, maar bij mij hielp dit erg goed)

ik ben aan de benzo's verslaafd geraakt door te vaak recreatief gebruik, dus heb het middel niet echt nodig tegen de angsten want die heb ik sinds de seroxat niet meer.

erg veel succes
r
rich29Lid
01-01-2024, 00:00
#4
lees dit maares over benzo's http://www.benzo.org.uk
dan kom je der snel achter dat het grote teringzooi is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."