jna, sorry, kwil ni beweren dak je ken natuurlijk
![:)]()
ik weet niet of je mss ad(h)d hebt, maar zo ja; dan weet je dat uitstelgedrag the key point is, ook al heb ik nu genoeg tijd voor een examen, ik zal dagenlang weinig doen tot ik besef dat het te laat wordt en ik het niet meer haal,dan kan ik mezelf voor mn kop slagen! en in zo'n situatie kan ik me inbeelden dat een ad(h)d er toch een extra stimulans zou nemen, maar ja, het gevaar is dan dat je je gaat berusten op zo'n last minute oplossing...
en anderzijds: mensen gebruiken zoveel drugs, om welke reden? soms om zich gestimuleerd te voelen, soms om zich verdoofd te voelen, kortom , om zich anders te voelen? dus kan me perfect inbeelden dat iemand die moet studeren , ook wel eens wilt voelen hoe het is om "sneller en beter" te studeren; ook al neem je je studie serieus!
als ik eits interessant vind, ben ik soms gehyperfocussed, ik absorbeer alles als een spons, en dan wou ik dat het net zo was als ik minder leuke dingen (verplicht) moet leren, dus vanuit dat standpunt kan ik het best begrijpen, maar zelf doe ik niet meer dan rilatine; heb nog nooit een andere drug dan cannabis en alcohol gebruikt (en nu als medicijn rilatine; wat natuurlijk voor niet-ad(h)ders wél als een drug kan beschouwd worden) !