Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstuderen

studeren

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
skateflipLid
01-01-2024, 00:00
#1
om ff op het forumtopic te beantwoorden: ja, captagon (fenyteline als ik me neit vergis) is als een soort amfetamine, en daar zou je heel goed door kunnen leren, maar das een heel straf middel, en krijg je ni zomaar voorgeschreven!
kzou et wel is wille testen eig :)
s
skateflipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Enesteene zei:
precies kerel..

een correctie, ritalin help ok niet altijd bij adhd-ers... in 70-80 procent van degevallen wel, soms moet wegens effectiviteit of bijwerkingen voor een alternatief worden gekozen
Klik om te vergroten...

zou kunnen, maar volgens mijn neuropscycholoog werkt het +. 90% van de keren bij adhd, en misschien 40 a 50% bij add, geen idee waarom eigenlijk!
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat jij beschrijft daar doel ik ook helemaal niet op. Ik snap best dat mensen met AD(H)D medicijnen gebruiken. Dat is het ook niet. Het gaat mij eerder om mensen die dat niet hebben en die drugs gaan gebruiken omdat zij vinden dat ze dat moeten doen omdat ze te laat zijn begonnen met leren. Die nemen in mijn ogen hun studie niet serieus.

Je stelt dat ik "blijkbaar" niet weet hoe het is om je niet te kunnen concentreren. Dat kun je niet weten, want je weet niet wie ik ben en hoe ik in elkaar zit. Ik kan mij namelijk wel voorstellen hoe het is om je niet te kunnen concentreren. Ik kan mij ook niet concentreren, ook al heb ik geen AD(H)D. Concentratieproblemen worden niet alleen door AD(H)D veroorzaakt, maar ook door andere dingen. Ik heb ook meer tijd nodig om dingen effectief te leren dan medestudenten, maar ondanks dat zal ik nooit drugs gebruiken om te leren. Je kan niet zomaar iets stellen over een ander. Wat ik zei, was algemeen bedoeld en niet op jou persoonlijk.
s
skateflipLid
01-01-2024, 00:00
#4
jna, sorry, kwil ni beweren dak je ken natuurlijk :)
ik weet niet of je mss ad(h)d hebt, maar zo ja; dan weet je dat uitstelgedrag the key point is, ook al heb ik nu genoeg tijd voor een examen, ik zal dagenlang weinig doen tot ik besef dat het te laat wordt en ik het niet meer haal,dan kan ik mezelf voor mn kop slagen! en in zo'n situatie kan ik me inbeelden dat een ad(h)d er toch een extra stimulans zou nemen, maar ja, het gevaar is dan dat je je gaat berusten op zo'n last minute oplossing...

en anderzijds: mensen gebruiken zoveel drugs, om welke reden? soms om zich gestimuleerd te voelen, soms om zich verdoofd te voelen, kortom , om zich anders te voelen? dus kan me perfect inbeelden dat iemand die moet studeren , ook wel eens wilt voelen hoe het is om "sneller en beter" te studeren; ook al neem je je studie serieus!
als ik eits interessant vind, ben ik soms gehyperfocussed, ik absorbeer alles als een spons, en dan wou ik dat het net zo was als ik minder leuke dingen (verplicht) moet leren, dus vanuit dat standpunt kan ik het best begrijpen, maar zelf doe ik niet meer dan rilatine; heb nog nooit een andere drug dan cannabis en alcohol gebruikt (en nu als medicijn rilatine; wat natuurlijk voor niet-ad(h)ders wél als een drug kan beschouwd worden) !
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
als mede add-er kan ik je pep zeker aanraden :-P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."