Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"acidboy zei: Ik weet dat je manitol bij de apotheker kan halen en dat ze daar vaak coke mee versnijden... Klik om te vergroten... hehe, ja, maar mannitol is gewoon een suiker hoor een inerte suiker; wordt vaak gebruikt als vul- of mengstof, net als lactose. Als je in de apotheek capsulen maakt, vul je die met medicijn in de dosis die je nodig hebt, end e rest leng je aan met lactose, gewoon maar om te vullen zeg maar!"
"cocaine HCl wordt inderdaad af en toe gebruikt als topicaal analgeticum, om plaatselijk te verdoven dus; bijkomende handige werking is het vasoconstrictie-effect: het zorgt ervoor dat je aders samentrekken, zodat het (verdovende) geneesmiddel ter plaatse blijft, en niet wordt meegesleurd in de bloedstroom naar plaatsen waar het niet nodig is. Bij de tandarts gebruiken ze ook adrenaline om een verdovend geneesmiddel ter plaatse te houden (adrenaline zelf is niet verdovend, dus moet er nog een verdover bij; maar cocaïne is dus 2-in-1) grtz!"
"lol, na 8 rilatinepillen? wa voel je dan jusit geestelijk gezien? ik pak ze nu om te studeren, ik heb ADD, maar gebruik die rilatine nog maar een maand en ben 22 jaar... ik weet eig nog ni goe of ik nu vidn of ze wel helpen, ik voel me wel wat "hyper", en nadeel is da ik dan ook als een gek achter de pc zit, ipv aan mn boeken! mijn max per dag is tot nu toe 2.5 pil van 10 mg, ik weet nog niet wat mijn optimale dosis is ook niet.... wat voel je dan? hyper? gestimuleerd? of gewoon zalig gevoel in je hoofd?"
"Play_bunny zei: Wat ik nog steeds niet snap, en ik probeer het echt te snappen. Waarom gaan mensen zo ongeintereseerd met hun studie om? Je hebt toch voor die studie gekozen, was je eigen vrije keus. Waarom dan drugs vermengen in je studie? Die kennis heb je later nog nodig als je gaat werken. Waarom wordt een studie niet serieus genomen? Klik om te vergroten... hmmm, jij weet blijkbaar niet hoe het is om ADD te hebben! ik neem mijn studie wel serieus, ik doe Farmacie op de universiteit, in belgie maaaar, na al die jaren leren ens tuderen ben ik er nog steeds niet in geslaagd mezelf goed geconcentreerd te houden tijdens het studeren, ik ben constant afgeleid, en mijn tijdspanne van concentratie is heel kort, ben al 22 jaar maar pak pas n maand rilatine, en het helpt wel een beetje (helpt niet altijd bij add, wel bij adhd) dus waarom is het onverantwoord een medicijn te nemen? als je hartfalen hebt ga je toch ook middeltjes nemen om dit tegen te gaan en je levenscomfort te vergemakkelijken? Rilatine maakt je niet slimmer!! ik durf zeggen dat ik slim genoeg ben, maar het moet wel eerst allemaal in mjn hoofd geraken!! je hebt altijd vakken die minder interessant zijn, maar ook die meot je kennen! en dan speelt concentratie een grote rol. stel: jij leert 8 uur per dag, dan zul je al heel wat gedaan hebben! en stel: ik leer 8 u per dag; interpreteer dit als: ik zit 8 uur an mn bureau met mn hoofd effectief naar mn boeken gekeerd; maar effectief zal ik maar een equivalent hebben geleerd van jou als je 5 uur leert... snap je? wij "verliezen" als het ware tijd, benutten die niet optimaal! simplistisch gezegd is het zo dat je stofjes in je zenuwen hebt die ervoor zorgen dat je je kan concentreren; maar een ad(h)d'er heeft te weinig van die stofjes... rilatine en concerta bevatten hetzelfde actieve bestanddeel: methylfenidaat (net zoals bvb THC: tetrahydrocannabinol; het actieve bestanddeel in cannabis is), en dat zorgt ervoor dat die stofjes in je zenuwen minder snel verloren gaan; maw we kunnen ons beter concentreren. ik begrijp dat je kan denken dat je "slimmer" wordt door rilatine, maar dat is neit zo, het zorgt er enkel voor dat mensen die het nodig hebben niet worden afgeleid door het kleinste geluidje, of elke gedachte in je hoofd... ik kan hier nog uren over doorgaan, maar hoop dat je het een beetje begrijpt! grtz!"
"om ff op het forumtopic te beantwoorden: ja, captagon (fenyteline als ik me neit vergis) is als een soort amfetamine, en daar zou je heel goed door kunnen leren, maar das een heel straf middel, en krijg je ni zomaar voorgeschreven! kzou et wel is wille testen eig"
"Enesteene zei: precies kerel.. een correctie, ritalin help ok niet altijd bij adhd-ers... in 70-80 procent van degevallen wel, soms moet wegens effectiviteit of bijwerkingen voor een alternatief worden gekozen Klik om te vergroten... zou kunnen, maar volgens mijn neuropscycholoog werkt het +. 90% van de keren bij adhd, en misschien 40 a 50% bij add, geen idee waarom eigenlijk!"
"jna, sorry, kwil ni beweren dak je ken natuurlijk ik weet niet of je mss ad(h)d hebt, maar zo ja; dan weet je dat uitstelgedrag the key point is, ook al heb ik nu genoeg tijd voor een examen, ik zal dagenlang weinig doen tot ik besef dat het te laat wordt en ik het niet meer haal,dan kan ik mezelf voor mn kop slagen! en in zo'n situatie kan ik me inbeelden dat een ad(h)d er toch een extra stimulans zou nemen, maar ja, het gevaar is dan dat je je gaat berusten op zo'n last minute oplossing... en anderzijds: mensen gebruiken zoveel drugs, om welke reden? soms om zich gestimuleerd te voelen, soms om zich verdoofd te voelen, kortom , om zich anders te voelen? dus kan me perfect inbeelden dat iemand die moet studeren , ook wel eens wilt voelen hoe het is om "sneller en beter" te studeren; ook al neem je je studie serieus! als ik eits interessant vind, ben ik soms gehyperfocussed, ik absorbeer alles als een spons, en dan wou ik dat het net zo was als ik minder leuke dingen (verplicht) moet leren, dus vanuit dat standpunt kan ik het best begrijpen, maar zelf doe ik niet meer dan rilatine; heb nog nooit een andere drug dan cannabis en alcohol gebruikt (en nu als medicijn rilatine; wat natuurlijk voor niet-ad(h)ders wél als een drug kan beschouwd worden) !"
"barry zei: Play_bunny zei: Wat jij beschrijft daar doel ik ook helemaal niet op. Ik snap best dat mensen met AD(H)D medicijnen gebruiken. Dat is het ook niet. Het gaat mij eerder om mensen die dat niet hebben en die drugs gaan gebruiken omdat zij vinden dat ze dat moeten doen omdat ze te laat zijn begonnen met leren. Die nemen in mijn ogen hun studie niet serieus. Je stelt dat ik "blijkbaar" niet weet hoe het is om je niet te kunnen concentreren. Dat kun je niet weten, want je weet niet wie ik ben en hoe ik in elkaar zit. Ik kan mij namelijk wel voorstellen hoe het is om je niet te kunnen concentreren. Ik kan mij ook niet concentreren, ook al heb ik geen AD(H)D. Concentratieproblemen worden niet alleen door AD(H)D veroorzaakt, maar ook door andere dingen. Ik heb ook meer tijd nodig om dingen effectief te leren dan medestudenten, maar ondanks dat zal ik nooit drugs gebruiken om te leren. Je kan niet zomaar iets stellen over een ander. Wat ik zei, was algemeen bedoeld en niet op jou persoonlijk. Klik om te vergroten... nou, ik heb geen AD(H)D en gebruik vaak relatine om te studeren met name om op voorrand te kunnen studeren. Als ik twee weken op voorrand moet studeren lukt me dat zonder hulp middelen echt niet. Dan zit ik voor mijn boeken (en ik wil echt studeren dan) en probeer het wat te lezen maar na 2 blz verslapt men concentratie zo hard, dan lees ik het gewoon zonder erbij na te denken (wat zich meestal uitbreid in een zeer zenuwachtig gevoel in mijn hoofd en dat trek ik echt niet) of ik ga naar beneden wat tv kijken en stel het uit. zo kan ik een dag verspild hebben en max 10 blz gelezen hebben. ik heb alles geprobeert van markeren in men cursussen tot samenvattingen schrijven, lukt allemaal niet en relatine is hier dan het perfect middel voor Klik om te vergroten... ben je dan wel zeker dat je geen AD(H)D hebt? want dat is wel heel herkenbaar hoor!: van je boeken wegvluchten omda het toch ni lukt, ma dan ook ni meer terugkomen, en NIKS gedaan hebben op een dag, heeeel herkenbaar!"