Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXanax , ontwenningsverschijnselen

Xanax , ontwenningsverschijnselen

10 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dank u allemaal voor jullie reacties, speeseend ik heb die site bekeken.
Er staat heel goede informatie, bij dankje. Maar ik wil helemaal zonder pilletjes af van die xanax. Wat heel moeilijk is momenteel, maar ik denk dat het na een week ofzo beter zal gaan. Ik ga wekelijks ook naar de psychiater hiervoor, en daar zeggen ze ook dat het heel moeilijk is. Maar ik wil echt op mn tanden bijten, ik heb momenteel echt nergens zin in. Maar mn enige hoop is dat ik me na een week of missn 2 beter zal voelen. Daarvoor ga ik heel erg op mn tanden bijten, normaal ontstress ik me door te lopen, maar ik heb echt geen energie hiervoor. Maar waarvoor ik natuurlijk blij ben is dat ik niet meer dan een maand heb gebruikt. Wat bij benzo's nog altijd veel te veel is, maarja als ik op sites lees zijn er mensen bij die 4-5 jaar xanax hebben gebruikt en ervan moeten afkicken wat heel zwaar moet zijn. Ik dank jullie allemaal voor jullie steun :wave:. Schrijf wat je wil, alles is welkom, en jullie geven me motivatie, elke bericht dat ik lees helpt me.

Dank u
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alprazolam (Xanax) is een hardcore benzo ! Samen met Flunitrazepam (Rohypnol) wel de allerhardste denk ik, het verschil is dat Rohypnol hypnotisch is (en daarmee net nog wat sterker waardoor die op de opiumlijst staat) Maximale voorgeschreven dosis per dag is niet voor niets 3mg. Ik heb ze hier thuis ook liggen (0,5 en 1mg) en dat staat nadrukkelijk in de bijsluiter en ik weet dat we die dingen soms omzeilen voor een bepaald effect, maar 4× de voorgeschreven hoeveelheid van een hardcore verslavend middel als dit resulteerd dus uiteindelijk hierin...

Ik denk dat je gewoon even keihard door moet bijten en wachten tot je lichaam ontwent is...

Wat je eventueel kan proberen, maar LET HIER MEE OP, op cycloperonen voorgeschreven te krijgen (zolpidem, zopiclon) die geven een soortgelijk effect als benzodiazepine, maar hebben een andere minder verslavende chemische struktuur waardoor je dus wel het effect hebt, maar je lichaam van de benzo's kan ontwennnen. Waarom ik hierbij zeg pas op: omdat het ook verslavend werkt, allleen wat minder...

Succes !
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel eyebeekaii, ja maar ik wil echt keihard zijn. Zonder pillen, afbouwen, zonder zolpidem of zolicon. Ja xanax is echt wel een hardcore benzo, werkt snel, maar heel verslavend. Maar het gaat elke dag wel beter met me, 1 week al aan het afbouwen. Vandaag heb ik zelfs kunnen lopen, elke dag krijg ik meer energie, meer motivatie dat voel ik. Nog een weekje denk ik, en helemaal geen ontwenning meer. Dankje voor je reactie :wave: als je hieraan nog iets wilt toevoegen, zeker welkom.
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#4
frapannn zei:
Ik heb zo ongeveer een maand xanax gebruikt, eerste week dagelijks 2-4 mg. 2e week 6-8 mg
en daarna 3e 4e week 10-12 mg...
Klik om te vergroten...

Dan vraag je ook wel een beetje om een verslaving he?
Ik bedoel... 10-12 mg per dag, wtf :openmouth:
Succes met de afkick, ik verwacht dat je het er wel een aantal weken zwaar mee zal hebben.
Laat het een les voor de volgende keer zijn :wink:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#5
DrMed zei:
frapannn zei:
Ik heb zo ongeveer een maand xanax gebruikt, eerste week dagelijks 2-4 mg. 2e week 6-8 mg
en daarna 3e 4e week 10-12 mg...
Klik om te vergroten...

Dan vraag je ook wel een beetje om een verslaving he?
Ik bedoel... 10-12 mg per dag, wtf :openmouth:
Succes met de afkick, ik verwacht dat je het er wel een aantal weken zwaar mee zal hebben.
Laat het een les voor de volgende keer zijn :wink:
Klik om te vergroten...

Jah, wel dom geweest, en nu zie ik er van af. Maar ik ben wel sterk genoeg, een aantal weken... lijkt me niet echt, ik heb het niet eens meer dan 4 weken gebruikt, het is al 8 dagen dat ik afkick en het gaat elke dag beter met me..

ciaooo
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nlij dat je er wat aan hebt gehad :)

De "zoorzet" methode is inderdaad het minst leuk, maar wel het beste, je hebt tenslotte maar een paar weken gebruikt en het gaat hier niet om een jarenlange verslaving die zomaar stop word gezet. Zoals je zelf aan aangeeft voel je je steeds beter, dit komt door de halfwaardel elimiaite van xanax. Die ligt rond de 30 uur als ik mijn niet vergist maar in zulke hoeveelheden per dag ( 10-12mg ) komt er als het ware een "wachtrij" (hypothetisch gezien he :wink: ) 3mg is volgens FABRIKANTvoorgeschrift (niet de doc dus) max per dag dus met 12 mg zit je aan 4 keer die hoeveelheid.

Het in een keer stoppen zal hard aankomen en raad je zelf aan om gewoon rusitg af te bouwen, heb jij, maar ook de mensen in je omgeving er veel minder last van :) gewoon iedere week 0,5mg minder.

Maar is natuurlijk nix tegen je tanden een weekje of 2 goed op elkaar zetten en doorbijten :) let natuurlijk wel op dat het de mensen in je omgeving ( je zal wel veel chagerijnig zijn, kort lontje, etc ) niet zo zeer de dupe van worden, want uiteindelijk ben jij dan zelf de dupe... Als dat zo is dus beter gewoon afbouwen

Succes ! Keep us updated
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#7
thx eyebeekaii, aan jou informatie heb ik heel wat.
Er bestaan Xanax soorten die een halfwaardetijd hebben van 32 uur maar deze zijn de Retard soorten. Die van mij heeft een halfwaardetijd van ongeveer 10 uur.
Momenteel, zit ik heel de tijd thuis, dus het valt best wel mee, af en toe besef ik zelf ook dat ik wel chagerijnig tegen mijn ouders doe. Maar ze weten ook dat het door de afbouw komt, dus zoveel te beter :grin: .
Ja al 8 dagen aan het afbouwen, nog een beetje doorbijten en het komt helemaal goed. Ik voel me al veel beter, dan een paar dagen geleden, wat ik heel positief vind, vandaag had ik wel zo'n down moment.
Maar die duurde niet langer dan enkele uren, ik ben gestopt met blowen, dus op die moment wou ik echt een joint roken, maar ik bleef doorbijten, dus gelukkig geen joint gerookt. Ik ben hiervoor heel erg blij, omdat ik echt niet meer verslaafd wil worden aan weed.
Waarom ik niet naar buiten ga, is niet omdat ik dit niet durf, maar ik heb erg veel blowmaatjes, dus dat ik niet weer herval, en dat ik hierdoor weer ga blowen. Ik weet dat het goed zal komen en hartelijk dank voor je steun en informatie.eyebeekaii

:wave:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zo ongeveer een maand xanax gebruikt, eerste week dagelijks 2-4 mg. 2e week 6-8 mg
en daarna 3e 4e week 10-12 mg

ma kwou van die bullshit af dus, ik zit nu af te bouwen.
kheb een afbouwschema gekregen van mn arts
4 dagen 2 x 1 mg
15 dagen 1 x 1 mg
4 dagen 1 x 0.5 mg

nu zit ik dus aan mijn 3e dag, en ik voel mij echt slecht, vage zicht, depressief, leeg gevoel, nergens zin in dus...
heeft iemand hier nog ervaringen mee ???
ik voel me kut zou erg blij zijn als iemand mij zou kunnen zeggen hoe lang dit kutgevoel ongeveer zou duren...
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik voel me al wat beter dan gisteren, maar niet echt heel goed...
Maar niet beginnen met die fucking xanax, is echt heel verslavend, ik heb al veet wat benzo's gebruikt: valium, temesta, seresta, akton, ... Maar xanax is echt heel verslavend, je merkt heel snel al dat het werkt, maar ervan af komen is echt heel moeilijk...
Maarja afbouwen nu...
niemand nog ervaringen hiermee....???
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wanneer je de laatste weken dagelijks 12mg nam dan lijkt me in een beweging terugvallen naar 2mg wel de oorzaak van je symptomen.
Elke paar dagen je dosis halveren dus 12mg - 6 mg - 3mg - 1.5 mg lijkt me dan toch een stuk realistischer.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allereerst; ik heb geen ervaring met XanaX.

Maar het feit dat je het maar een maandje hebt gebruikt tot je het heldere licht zag... dat is op zich een heel positief iets. Je zal daarvoor even een zware tijd tegemoet gaan. Maar het is altijd minder heftig dan wanneer je het nóg langer dan die maand zou gebruiken (jaja, de afbouw maakt het langer).

Misschien is een bepaalde vorm van praten over de aanleiding tot het gebruik een aanrader. Wanneer je niets doet, kan je al gauw weer vervallen in een oude negatieve spiraal.

Ik wens je succes, probeer wat wetenschappelijk onderzoek te vinden op het net. Daar is zo nu en dan wel iets te vinden met betrekking op Benzodiazepine-verslaving.

Hierbij wordt vaak aangeraden om oa te bouwen met Diazepam, dit omdat het een langwerkende soort is. Daarmee gaat alles wat geleidelijker uit je lijf. KLIK HIER EENS Kijk maar eens goed rond en maak dan je mind op.

Groet,

De eend

p.s. en als ik heel eerlijk mag zijn, dan lijkt het mij een behoorlijk grote stap van je laatste dosis en je eerste afbouw-dosis. Maar hee, ik ben natuurlijk geen arts.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."