Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsValium werkt niet meer?

Valium werkt niet meer?

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik krijg op recept valium per week maar dat is al 3 maanden ofzo en zelfs als ik er 5 neem van 10 mg voel ik haast niks en verder wil ik ik niet echt gaan :confused: is het gewoon de gewenning ofzo? En als ik nu bijvoorbeeld Lorazepam vraag werkt dat dan wel weer gewoon normaal? Xanax vond ik niks de roes is wel leuk maar ik heb er niet veel aan want het is gewoon te anders iemand een idee> Temazepam, werkt perfect en flurazepam ook maar de valium alleen niet meer. Anders praat ik wel weer met me doc maar ik wil daar ook niet steeds op bezoek gaan. :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewenning. Soms helpt tijdelijk overstappen op een ander middel ook. Praat er even over met de dokter, dat de valium niet zo goed mer helpen als ze eerst deden.

Een telefoontje kan ook :wink:
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is dus het probleem met benzodiazepinen, tolerantie.
Je lichaam raakt er verslaafd aan met alle gevolgen van dien..
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jep! er rest één remedie; beat de tolerantie!! Dan blijft het leuk :wink:

Zo af en toe, wissel een beetje af. Dit werkt bij mij perfect. Maar dsat verschilt bij één ieder weer.

Gewenning is wel iets dat al heel snel de kop op steekt. Binnen twee, drie dagen is de "kick" er al vanaf, bij mij. Vandaar dat ik het enkel probeer te gebruiken indien het écht niet anders kan. Zo heb ik het om de paar dagen wel even naar mijn zin / kan ik heerlijk zweven tussen slapen / wakker en wakker worden / slapen :wink:.

Gr.,

De eend

edit: Ik wissel het af met Oxazepam, dit werkt voor mij uitstekend. Nu is de Oxazepam wel een goedje waar je mee moet uitkijken. Dit was voor mij erg voelbaar
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#5
hier hetzelfde als ik het een paar dagen gebruik dan merk ik er weinig van
toen ik maanden terug een keer 5 of 6 van 10mg genomen had was ik 2 dagen weg maar tegenwoordig ben ik na een uur of 4 alweer klaarwakker

tijd om eens te minderen dus
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik probeer het maar als een positief iets te ervaren. Je lichaam past zich immers in een mum van tijd aan. Dat is natuurlijk een prachtig gegeven, alleen soms een beetje jammer :wink:

Ik verbaas me er soms wel over; hoe snel die gewenning de kop op steekt. Dat is gewoon niet leuk meer.

Gr.,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
In "het grote benzo topic" staat redelijk uitgebreid uitgelegd hoe dat zit :)

Hier kort samengevat:

De roes die je ervaart is een bijwerking bij beginnende gebruikers als je met regelmaaat gaat gebruiken verdwijnen deze bijwerkingen dus en krijg je het effect wat je eigenlijk moet krijgen van diazepam. Diazepam is langwerkend en anxilotisch, dus je zal als het goed is ook geen actief effect merken... Geen roes waar jij over spreekt.

Over het algemeen is tolerantie voor benzodiazepinen gewoon voor alle pillen, maar er zit nog wel verschil tussen de de 3 soorten, inslapers, doorslapers en spannings verminderaars... Diazepam is een spanningverminderaar (anxilotisch) dus is logisch dat je daar nu geen roes meer van krijgt. Hij zal wss zijn werk doen zoals de bedoeling is. Temazepam is een redelijk sterke inslaper, word ook nog eens sneler opgenomen omdat het een capsule is en is slaapverwekkend, inslaper (hypnotisch) dus als je dit niet doet kun je sowiso al meer een roes verwachten....

Diazepam / valium mag dan wel de bekendste zijn, is zeker niet de beste voor recreatief gebruik.

Voor meer info zie het grote benzo topic :)
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de info :sunglasses:, in het begin had je altijd dat high achtige effect enzo dat warme gevoel en die chille werking maar dat zijn dus maar bijwerkingen helaas :grin: Ik word er ook niet meer zo rustig van als in het begin dus heb toch maar een afspraak met de doc gemaakt en ga effe bespreken of tijdelijk overstappen naar een andermiddeltje als oxazepam misschien handig is of misschien weer terug naar lorazepam of iets anders. Het gaat mij er vooral om dat ik er rustig van blijf en savonds normaal kan slapen, en die leuke effecten in het begin zijn meegenomen maarja je kan niet alles hebben he. :)
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat chill effect blijft behouden als je "ruime" tijd (=Een paar dagen) tussen elk gebruik houd.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#10
idd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."