Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam onder de tong

Diazepam onder de tong

10 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb gemerkt dat als je diazepam (10 mg) in mijn geval onder de tong laat smelten het veel sterker en eerder werkt omdat het je lever ofzo ontwijkt. Ik merk alleen dat dat kuiltje onder je tong dat zachte wat inbrand ofzo of dieper word, zitten hier nog meer gevaren aan omdat het je lever zo ontwijkt? En weet iemand toevallig of er iets is om die vergeetachtigheid die je erdoor krijgt een beetje te beperken met een of ander middel. Ik gebruik het vrij vaak (medicinaal) maar dat vergeetachtige word steeds erger nu vroeg ik me af of iemand iets erop weet het is echt vervelend net als die depressie die je erdoor krijgt
. Nu raade mijn dokter Risperdal aan en zei dat dat ook voor andere dingen dan schizofrenie word voorgeschreven en je daar minder deprie van word en je niet steeds meer hoeft. Het gaat mij vooral om de rust maar als ik die bijsluiter van Risperdal lees :( Iemand advies of antwoord op 1 van me vragen.

Bvd Dank
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat het je lever ontwijkt als je het onder je tong gebruikt lijkt me sterk :openmouth: Dat het eerder werk en dat het effect misschien sterker is heeft verder niks met je lever te maken denk ik. Volgens mij werk het dan sneller omdat het wordt opgenomen door de bloedvaten onder je tong. Of je iets aan de vergeetachtigheid kan doen weet ik niet. Dat is gewoon een bijwerking van de Diazepam lijkt me.

Risperdal wordt gebruikt bij de behandeling van acute psychoses en als onderhoudsmedicatie bij schizo's idd. Je schrijft dat je het gebruikt om rustig teworden in je hoofd, je bent niet psychotisch volgens mij. Zijn er geen andere benzo's die je kan gebruiken?
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat het je lever ontwijkt als je het onder je tong gebruikt lijkt me sterk Surprised
Ja, lijkt me sterk dat je dat sterk vind? of ben je dokter? In dat geval zijn we uitgepraat...Dan moet ik je helemaal niet meer.Maar het is nog ee relatie vrij nieuwe vorm van toedienen. Ze zijn er zelf nog niet uit.
source:
http://www.lareb.nl/documents/ntvg2006_2286.pdf[/quote]


Volgens mij werk het dan sneller omdat het wordt opgenomen door de bloedvaten onder je tong
Klik om te vergroten...
Kijk die is dan weer wel knap. Klopt als een bus.



Of je iets aan de vergeetachtigheid kan doen weet ik niet. Dat is gewoon een bijwerking van de Diazepam lijkt me.
Klik om te vergroten...
Mmmm, zoek je eens iiets op voordat je aan je giswerk begint?
Is zeker en vast niet eigen aan Diazepam alleen, eerder eigen aan de groep benzodiaze... T'is simpel hoe meer je slikt, gevarieeërder, en gedurende welke tijd bepalen mee hoe erg je geheugenprobleem is. Kan je wel zeggen hoe meer je slikt hoe slechter je onthouden kan.
En over de RISPERDAL laat ik kort zijn; je bent een rund als je een neuroleptica neemt zonder reden.



Zijn er geen andere benzo's die je kan gebruiken?
Klik om te vergroten...
K, snel nog én dan. NEEN!!! Das een misverstand zo groot als de rots van weet ik veel .... groot gewoon. Ze werken haast allemaal op dezelfde manier en gedeeltes van de hersenen, (heel grof zeven).

Dus maandag / alprazolam
dinsdag / clonazepam
woesdag/ alprazolam
.......................
Dit werkt dus niet, is zelf in veel gevallen een trigger naar een verslaving.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
quotethemadraven zei:
En over de RISPERDAL laat ik kort zijn; je bent een rund als je een neuroleptica neemt zonder reden.
Klik om te vergroten...

Psychisch zei:
Ik gebruik het vrij vaak (medicinaal)
Klik om te vergroten...

Psychisch zei:
Nu raade mijn dokter Risperdal aan
Klik om te vergroten...

Lijkt me niet dat deze persoon het zonder reden neemt.

Afgezien daarvan is met antipsychotica of neuroleptica of dergelijken spelen inderdaad gevaarlijker als met vuurwerk. Dit zijn de soort pilletjes die je niet wil nemen als die delen in je hoofd goed werken...

quotethemadraven zei:
Dus maandag / alprazolam
dinsdag / clonazepam
woesdag/ alprazolam
.......................
Dit werkt dus niet, is zelf in veel gevallen een trigger naar een verslaving.
Klik om te vergroten...

Dit klopt half. Het is waar dat je lichaam gewent raakt aan benzodiazepine als een groep, maar sommige zijn verslavender dan andere; benzo's hebben een handvol werkingen (zie evt. voor meer infö het grote benzo topic) maar er zijn slechts 3 werkingen die er als voornaamste uitspringen: anxilotisch (spanningsverminderend, alprazolam is een goed voorbeeld) sedatief ( versuffend, oxazepam is een goed voorbeeld) en hypnotisch (slaapverwekkend, temazepam is een goed voorbeeld) dan heb je alle soorten kortwerkend tot zeer lang werkend, en ook nog eens in verschillende vormen ( tabletten, capsules of liquid caps) Al met al heb je dus een hoop verschillende combinaties die je kan maken met benzo's.

Over het algemeen geld; hoe harder de "flash", hoe verslavender; dus in praktijk betekend dat hoe kort, snel, en actief (hypnotisch is heel actief, sedatief is middelmatig actief, anxilotisch is bijna passief) werkender, hoe verslavender. En "achteruit" valt die theorie dus weldegelijk toe te passen, bijvoorbeeld om gebruik af te bouwen, of om verslaving te voorkomen/verminderen...

Voorbeeld: iemand die gewend is om Temazepam 20mg ( liquid cap(=supersnelwerkend) + hypnotisch + kortwerkend = zeer verslavend ) te gebruiken, zal zeker zijn verslavingspotentieel verminderen door ipv iedere avond temazepam 20mg te nemen, om de avond een diazepam 10mg te nemen... ( diazepam = tablet + zeer lang werkend + anxiltoische werking = zeer laag verslavings potentieel ) Het zal niet helemaal de gewenste werking hebben ten opzichte van een temazepam, maar je kan er weldegelijk het verslavingspotentieel mee verminderen.

Maar voor iemand die diazepam gewend is zal het lastig worden...
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt, voor de info ik gebruik het absoluut niet voor de kick ofzo al is het natuurlijk wel zo dat de rush die je in het begin krijgt bij het gebruik bij diazepam leuk en meegenomen is. Maar omdat er een structurele oplossing moet worden gevonden voor me probleem en ik merk dat ik steeds meer diazepam moet gebruiken om me rustig (kalm) te blijven voelen en ook steeds meer verslaafd raak eraan is er door mijn dokter risperdal aangeraden. Ik kwam er echt niet zelf mee en wil het ook liever niet nemen na het lezen van de bijsluiter, nu heb ik met me dokter gesproken over de afwisseling van verschillende benzos en die is daar niet zo een fan van en raade me toch aan risperdal te proberen en langzaam de benzos af te bouwen en te kijken hoe dat dan werkt. Ik heb nu 1 mg risperdal tabletten gekregen en ben begonnen met de medicatie en zodoende hoop ik dat ik snel overal van af ben. :) Ik had gewoon wat vragen en de meeste zijn beantwoord bedankt in iedergeval.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzo's zijn verslavende kankerzooi, nix mis mee voor korte termijn maar als je regelmatig iets moet nemen ben ik het 100% eens met jouw dokter....

Ze worden voorgeschreven voor een korte rustgevende periode als het goed is, tot een beter medicijn zich aandient voor de aandoening.
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja diazepam is valium de 10 mg versie dan 5 mg noemen ze geen valium om de een of andere rede. Van 10 mg diazepam kan je zeker slapen maar ik kan je nu al vertellen dat als je naar de dokter gaat en zegt dat je speed gebruikt en je iets wil om te kunnen slapen dat ie je dat niet gaat geven. Drugs en benzos gaan zoiezo niet samen en volgens mij is speed en benzos helemaal een verkeerde keuze coke gaat nog wel maar het werkt tegen elkaar in he, en omdat speed nogal heftiger is dan coke gaat ie dat voor je eigen veiligheid niet uitschrijven. Ik zou het ook niet proberen als ik jouw was ik weet niet wat de reactie van valium op speed is dus kan daar verder geen antwoord op geven, misschien als je je laatste nakkie een lange tijd terug heb genomen dat je het veilig kan innemen na een paar uur ofzo maar ik raad het je af. Je zou wel kunnen zeggen dat je gewoon al weken niet kan slapen ofzo en vragen om temazepam dat is een veel beter slaapmiddel maar zoals ik al zei benzos en speed of alcohol is een gevaarlijke combo ik zou het niet doen als ik jouw was en je dokter zal het ook zeker niet geven met dat verhaal. Ik weet niet of het waar is dat je bij overdosering van speed valium krijgt voor voorgeschreven in een crisissituatie ofzo maar dat lijkt me vrij sterk tenzij er lange tijd tussen gebruik van speed en slapen is. Mijn advies blijf van de benzos af, het is zeer verslavend ik kan het weten en je word er zwaar deprie van. Vraag er alleen om als je het echt nodig heb en leg het je dokter goed uit vraag niet gelijk naar valium maar vraag of er een veilig geschikt middel is om toch te kunnen slapen na speedgebruik als je besluit het toch te vragen.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#8
eve vraagje tusse door
vond het nog al absurd om er nieuw topic voor te make
diazepam is valium hè
ik heb tijd terug clozan gekrega
voor slape en tege angste
maar valium geve ze ook bij overdosering van pep middelen
kan je van zo 1 10mg pilletje slape na een avond zwaar nakke
en zou het voorschrift ervan te krijge zijn bij de dokter als ik het
gewoon uitleg dat ik speed gebruik
maar toch af en toe zou wille slape terwijl dat zonder zoiets niet gaat

???
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#9
clozan heb ik al gekrege terwijl ze wiste dat het voor in combi met speed te neme
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen ik nog jong was (ahum) kreeg ik tijdens een paniekaanval - flippen van de speed na twee dagen en nachten doorgaan wel Valium.

Dat was dan wel midden in de nacht bij de spoedeisende hulp. Ik kreeg er twee van tien mg. Eén direct ingenomen en de andere was voor later, indien nodig. Voor was het uitermate effectief. Ik kwam lekker tot rust en sliep als een roos.

De dagen na dit voorval heb ik natuurlijk geen speed meer genuttigd. Dat lijkt mij ook niet verstangdig om wel te doen. Gewoon voor een "noodsituatie", dan is het wel te doen volgens mij.

Gr.,

De eend
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#11
eend zei:
Toen ik nog jong was (ahum) kreeg ik tijdens een paniekaanval - flippen van de speed na twee dagen en nachten doorgaan wel Valium.

Dat was dan wel midden in de nacht bij de spoedeisende hulp. Ik kreeg er twee van tien mg. Eén direct ingenomen en de andere was voor later, indien nodig. Voor was het uitermate effectief. Ik kwam lekker tot rust en sliep als een roos.

De dagen na dit voorval heb ik natuurlijk geen speed meer genuttigd. Dat lijkt mij ook niet verstangdig om wel te doen. Gewoon voor een "noodsituatie", dan is het wel te doen volgens mij.

Gr.,

De eend
Klik om te vergroten...

ja dat bedoel ik
stel nu je word ziekehuis in gegooid met een overload pep in je snoeffer
dan geve ze je toch diazepam om je hartslag/bloeddruk/en je totaal geschifte gedachtegang wat je dan echt wel hebt een beetje te kalmere

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."