Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC gehad, wat nu?

XTC gehad, wat nu?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PoloPolo16Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar en heb zaterdagavond voor de eerste keer 2 XTC-pillen genomen.. Na een tijdje begon ik het te voelen maar eerst was ik doodsbang.

Ik vond het echt zo leuk en fijn toen hij was ingewerkt, ik zag van alles en kon alles wat ik wou. Maar de volgende dag hoorde ik dat inmiddels de hele stad hier het weet. Nu ben ik doodsbang wat er op school morgen gezegd gaat worden en wat de reacties zijn..

Ook is er een probleem dat ik nu de sterkte neiging heb om binnenkort weer XTC te gebruiken. Heeft iemand tips voor de 2 bovenstaande dingen? Hoe ik daarmee het beste om kan gaan.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
PoloPolo16 zei:
Nu ben ik doodsbang wat er op school morgen gezegd gaat worden en wat de reacties zijn..
Klik om te vergroten...

Het is alleen maar rot als je er aandacht aan geeft. Doe alsof je neus bloedt, dan waait het vanzelf over. Je hebt alleen maar jezelf ermee als je er veel aandacht aan gaat besteden, dus besteed er ook geen aandacht aan.

PoloPolo16 zei:
Ook is er een probleem dat ik nu de sterkte neiging heb om binnenkort weer XTC te gebruiken
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad vervelend. Je hebt nu gewoon last van heimwee. Dat ken ik wel, heb ik ook wel last van.
Wat je hebt beste kan doen om dit tegen te gaan is om te zorgen dat je geen toegang hebt tot pillen. Zorg dat je er niet aan kan komen, zorg dat je er niet mee in aanraking komt en laat het gewoon links liggen.

Je bent 16 jaar oud, eigenlijk nog te jong om XTC te gaan gebruiken. Vooral 2 pillen. De meeste pillen zijn 200-220 mg tegenwoordig, dus je hebt ook nog eens een te hoge dosage binnen gehad. Ik raad je daarom af om XTC te gaan gebruiken, het is voor je eigen gezondheid.

Ik wens je veel succes met deze situatie.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij is dat niet iets waar je je persé voor hoeft te schamen. Gewoon irritante mensen negeren en met oprecht geïnteresseerde mensen kun je rustig een praatje maken.

Ik raad je wel aan om rustig aan te doen met de XTC, 2 pillen is een behoorlijk hoge dosering en al helemaal voor een 16-jarige! XTC is niet zo onschadelijk als het lijkt en eigenlijk moet er minstens 2-3 maanden tussen verantwoordelijk gebruik zitten. Verantwoordelijk gebruik houd onder andere in dat je máximaal 2 milligram per kilo lichaamsgewicht gebruikt op een avond.

Ik raad je aan om zelfs rustiger aan te doen dan eens per 2-3 maand, op 16-jarige leeftijd ontwikkelen je hersenen zich nog volop en een puberbrein is ook nog niet érg stabiel.

Mocht je het persé toch nog vaker willen doen, zorg dan dat je de datum ver van te voren planned, dan kun je daarnaar uitkijken en op andere momenten veel makkelijk 'nee' zeggen. En zorg dat je het níet te vaak planned!
S
SmeerselLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga mee met mijn voorgangers. Goed oppassen, zeker met de dosering. Twee pillen is totaal onnodig en gevaarlijk! Zeker op jou leeftijd. Die heimwee heb ik (en ik denk eigenlijk iedereen die plezierig XTC gebruikt) ook last van, vooral de dagen er na. Gewoon even volhouden. Na een week heb je daar al een stuk minder last van en. Hou vooral in je achterhoofd dat XTC het leukste is wanneer je het om de 2-3 maanden gebruikt. Wat betreft de reacties, die zou ik gewoon negeren. Zulke dingen waaien wel over.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wees verstandig en wacht nog een paar jaar met (hard)drugs gebruiken. Je bent volop in ontwikkeling en het feit dat jij op je 16e gelijk 2 pillen in je mik stopt, betekend dat je er totaal geen verstand van hebt en je ook niet goed hebt laten informeren. Het zijn geen biertjes die je zo achterover kan tikken. Waren je pillen getest? Vast niet. Ik wil niet bemoederlijk overkomen maar op die manier speel je met je leven. Loop niet dom achter de meute aan maar denk zelf na. Wat bij een ander goed gaat, kan bij jou volledig fout gaan.
En als je in het ziekenhuis beland, wat denk je dat je stad, familie en vrienden dan over je zeggen?! Plus dat je maatschappelijkwerk aan je deur krijgt en politie als je als minderjarige "out" gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."