Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen klein vraagje voor ervaren gebruikers van XTC

Een klein vraagje voor ervaren gebruikers van XTC

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Één keertje zal niet zoveel schade maken, maar het is toch veel beter om daarna weer met een schone lei verder te gaan? Je blijft anders wel steeds 'iets' achterlopen met een verminderd effect en 'iets' meer schade.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vitamine C compenseert alleen voor de vrije radicalen en (deels) voor de opgemaakte serotonine. De destructatieve werking op de serotonine releasing agents in je axonen wordt hier niet door geremd, dit is wat een groot deel van de problemen geeft op latere leeftijd en bij veel gebruik.
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als eerste: Ik ben nieuw op dit forum, en nieuw met Drugs over het algemeen.

Ik heb 29 Mei voor het eerst een XTC pil gehad en de ervaring was GEWELDIG!! En ben zeer positief over deze drug, maar zit met een paar vraagjes.

Ik ben van plan XTC weer te gaan gebruiken op 6 Juli omdat er dan een mooi groot feest komt waar ik graag op wil gebruiken, nu is dat 5 en een halve week tussentijd en omdat ik las dat je minimaal 2 maanden moet wachten om ongeveer het zelfde effect te kunnen verwachten ben ik dus een beetje bang dat bij mijn tweede gebruik het effect sterk zal afnemen.
Daarna ben ik wel van plan om minimaal 2 maanden tussen periodes aan te houden.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, in ieder geval alvast bedankt!!!

-Remotay :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey, welkom!

Nou zal je na de eerste keer wel een redelijk effect ervaren als je je pauze niet aanhoudt, toch raad ik je aan om elke keer zeker 3 maanden te wachten. Vooral als je nu al begint met de grenzen te verleggen, is de stap de volgende keer weer minder groot om nóg een uitzondering te maken. Wees verstandig en begin nu al niet met het verpesten van je effect! :wink:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey Remotay, welkom op dit forum!

Mooi dat je een goede eerste ervaring hebt gehad!

De ideale situatie is natuurlijk als je 2 tot 3 maanden zou wachten, maar voor 1 keertje kan het geen kwaad, als je je daarna weer aan de 2-3 maanden regel houd. Zorg dat je pillen getest zijn en zorg dat je niet teveel gebruikt.

Het effect kan ietsjes minder zijn, daar moet je wel rekening mee houden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel verstandig, écht goed bezig! Leuk dat het zo leuk was! :)
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha, na 6 juli zal ik zeker me aan de 2-3 maand regel houden, heb er zin in!! Bedankt allemaal!!

-Remotay
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh en nog wat!!

Is het dan de bedoeling dat ik een balans tussen 2-3 maanden vind dat XTC weer goed werkt? Of wat heeft het wachtproces presies voor een effect?

Alvast bedankt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het wachtproces heeft als doel om de door MDMA(XTC) kapotgebombardeerde axonen in je hersenen grotendeels te laten herstellen, voordat je ze opnieuw kapot bombardeert. Die 2 maanden is eigenlijk een beetje ingekort voor mensen die geen 3 maanden kunnen wachten, het beste is gewoon 3 maanden wachten. :P
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oooooh :openmouth:!!!

Is het dan ook zo dat als je eenmalig de 2-3 maandenregel links laat liggen het nog steeds hersteld word als je het daarna wel volgt?

en is het zo dat je ook een steeds hogere dosis nodig hebt? Of is dat totaal niet het geval?

In ieder geval, bedankt voor al jullie hulp zonder jullie zou ik me nooit aan die regels houden!!
Nu weet ik tenminste waarom die 2-3 maandregel er is.


-Remotay
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klein beetje offtopic, Ik heb nog 2C-B liggen en wil die volgende week zaterdag nemen, zal dit het herstelproces van de door XTC aangetaste delen vertragen? Of heeft dit er niks mee te maken?

Alvast bedankt!!

-Remotay

(Ja weet het vraag nogal wat, maar gebruik liever verstandig.)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naar mijn idee krijg je na 3 maanden hetzelfde gevoel bij eenzelfde dosis mdma. Meer pakken zal leiden tot het normale xtc gevoel, maar je staat wel strakker en gaat harder. Bovendien is het een aanslag op je lichaam/reserves. Als je die 3 maanden er niet tussenlaat zul je alleen strak staan met maar een klein beetje het love gevoel (waar je het uiteindelijk voor doet).

En beter vraag je gewoon alles wat je wil weten :)

Veel plezier!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Remotay zei:
Klein beetje offtopic, Ik heb nog 2C-B liggen en wil die volgende week zaterdag nemen, zal dit het herstelproces van de door XTC aangetaste delen vertragen? Of heeft dit er niks mee te maken?
Klik om te vergroten...

Nee, 2-CB heeft geen tot weinig effect op je serotonine herstel. Als je nog in een dip zit of je voelt gewoon dat er iets niet klopt zou ik geen tripmiddelen gebruiken. Dat kan een bad trip uitlokken. Ik zou er 2 weekjes mee wachten ongeveer, dan geef je je lichaam ook de benodigde rust.
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt allemaal!!

6 Juli ga ik weer XTC nemen, en dan maar hopen dat er nog genoeg voorraad is voor het love gevoel, mocht dat niet zo zijn... dan is het helaas pech... maar ga me erna zeker aan de 3 maanden pauzes houden!!

Bedankt allemaal! Ik ben weer een heel stuk wijzer :)!!

-Remotay
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat je prima zal gaan, in twee maanden tijd maakt je lichaam echt superveel serotonine. Sowieso was de voorraad bij je eerste keer nog helemaal vol (dat kan schelen). Ikzelf gebruik ongeveer elke maand en ik ga nog steeds superlekker (ik geef toe, iets minder dan in het begin maar het is voor mij nog steeds de moeite waard) dus ik vind 3 maanden een beetje overdreven. Maar dat is natuurlijk wel het beste. Veel plezier in ieder geval!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Susanne zei:
Ik denk dat je prima zal gaan, in twee maanden tijd maakt je lichaam echt superveel serotonine. Sowieso was de voorraad bij je eerste keer nog helemaal vol (dat kan schelen). Ikzelf gebruik ongeveer elke maand en ik ga nog steeds superlekker (ik geef toe, iets minder dan in het begin maar het is voor mij nog steeds de moeite waard) dus ik vind 3 maanden een beetje overdreven. Maar dat is natuurlijk wel het beste. Veel plezier in ieder geval!
Klik om te vergroten...

Beetje gevaarlijk wat je nu zegt; jou ervaring kan totaal verschillend zijn van die van anderen. De drie maanden regel is er niet voor niets; je lichaam moet zijn huishouden weer op pijl krijgen en na drie maanden is dit altijd het geval (behalve bij het misbruik van mdma; dan duurt het uiteraard een stuk langer).
Ik heb het zelf nooit snel achter elkaar gepakt maar het lijkt me dan leuker om tussendoor een keer speed te pakken zodat XTC in ieder geval wel nog speciaal blijft.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Misschien overstappen naar iets anders? Ik kan zo 1 2 3 niks opnoemen maar ik denk niet dat vitamnie C zoveel compenseert als je jezelf doet geloven. Verder weet ik ook niet hoeveel je gebruikt maar let wel op :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Susanne zei:
Ik denk dat je prima zal gaan, in twee maanden tijd maakt je lichaam echt superveel serotonine. Sowieso was de voorraad bij je eerste keer nog helemaal vol (dat kan schelen). Ikzelf gebruik ongeveer elke maand en ik ga nog steeds superlekker (ik geef toe, iets minder dan in het begin maar het is voor mij nog steeds de moeite waard) dus ik vind 3 maanden een beetje overdreven. Maar dat is natuurlijk wel het beste. Veel plezier in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Het gaat dan ook niet alleen op de volledige effecten ervaren, maar ook om het feit dat je je hersenen ongelofelijk aan het slopen bent met alle risico's van dien. Deze gevolgen merk je pas later, dus je kunt niet zeggen dat je gaat stoppen 'zodra ik er last van krijg', dan ben je te laat.

Daarbij zijn 9 van de 10 mensen die zeggen geen verminderd effect te merken zichzelf voor de gek aan het houden óf hadden een kut eerste keer. :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zeg ook niet dat ik geen verminderd effect heb, ik zeg alleen dat het verschil klein genoeg is dat het het voor mij waard is om het zo vaak te doen. Maar ik hou evengoed pauze's hoor, ik heb de 4 maanden voor mijn examens niks gebruikt, want je heb gelijk dat je wel je hersens verneukt. Maar je bespaart je hersens ook weer een hoop schade door genoeg vitamine c ed te eten. Het is gewoon een afweging die je maakt. Ik krijg in ieder geval genoeg terug voor alle eventuele schade die ik oploop.
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, morgen ga ik weer XTC gebruiken, heb er zin in!!

Vertel daarna wel hoe het was, na al deze aanwijzingen die in dit topic zijn geplaatst moet het goed komen :) :rock: :rockband: :rockband: :rockband: :xtc: :xtc:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."