Maarja, als je sterft aan een serotonine-vergiftiging, ómdat je teveel MDMA in je mikkie hebt gegooid vind ik het wel degelijk een dode door MDMA, weliswaar door stom gebruik mét MDMA.
Fool zei:Maarja, als je sterft aan een serotonine-vergiftiging, ómdat je teveel MDMA in je mikkie hebt gegooid vind ik het wel degelijk een dode door MDMA, weliswaar door stom gebruik mét MDMA.
Maar is het niet met élke stof zo dat je dood gaat door de bijwerkingen die een stof veroorzaakt?Pandan zei:Tja, dat doet de media nou eenmaal, ze kijken alleen naar het feit dat er XTC in het spel was en niet naar de achterliggende symptomen of naar de situatie in het algemeen. Men gaat zelden dood door een vergiftiging van MDMA, ze gaan eerder dood door de bijwerkingen die het brengt, waar ze dan onvoorzichtig mee omspringen.
Fool zei:Maar is het niet met élke stof zo dat je dood gaat door de bijwerkingen die een stof veroorzaakt?
Als je een kilo paracetamol opeet, dan ga je toch ook dood aan leverfalen, terwijl het toch echt aan de paracetamol lag?
SmartieAndMe zei:ik vind het wat slap om te zeggen dat watervergiftiging de doodsoorzaak is en de XTC onschuldig is.
Ik dacht dus dat de vraag was dat XTC of MDMA de DIRECTE oorzaak geweest kan zijn bij het overlijden van mensen. Ik bedoelde daarmee te zeggen dat het de bijwerkingen zijn die over het algemeen dodelijk zijn, of je moet echt een belachelijke hoeveelheid XTC innemen.Dunnetjess33 zei:direct van XTC/MDMA dood gaan
Dat is dus helemaal de bedoeling niet achter mijn reactie. Als je XTC gebruikt moet je voorbereid zijn en blijven opletten. Dat mensen onvoorbereid en onwetend aan XTC beginnen, dat is de doodsoorzaak. Niet weten hoe je met oververhitting en vochtbalans moet omgaan terwijl je XTC gebruikt, dat is de doodsoorzaak. Mensen die teveel XTC nemen en de bijwerkingen in het extreem trekken, dat is de doodsoorzaak. XTC is niet de doodsoorzaak, de onwetendheid van de gebruiker is de doodsoorzaak. Als iemand met z'n auto tegen een boom rijdt, is de auto dan de doodsoorzaak?Fool zei:maar vaak proberen de gebruikers het dan weer extreem positief te maken. Er is ergens een gouden middenweg,
Fool zei:Weliswaar door stom gebruik van MDMA.
Pandan zei:SmartieAndMe zei:ik vind het wat slap om te zeggen dat watervergiftiging de doodsoorzaak is en de XTC onschuldig is.
Als je dat opmaakt uit mijn reactie heb je de reactie misschien niet goed begrepen. Of ik leg mezelf verkeerd uit, dat kan natuurlijk ook.
Pandan zei:Ik dacht dus dat de vraag was dat XTC of MDMA de DIRECTE oorzaak geweest kan zijn bij het overlijden van mensen. Ik bedoelde daarmee te zeggen dat het de bijwerkingen zijn die over het algemeen dodelijk zijn, of je moet echt een belachelijke hoeveelheid XTC innemen.
MusicIsLife zei:Ik ben het met Pandan eens. Tuurlijk zijn oververhitting en watervergiftiging oorzaken die niet zouden optreden zonder de MDMA, maar dit zijn dingen die je nog altijd kunt tegengaan op het moment dat je de MDMA al ingenomen hebt. Maar volgens mij was de vraag van Dunnetjess33 ook of er behalve doden van die bijwerkingen, ook doden vallen door de pure MDMA vergiftiging. Niet de oververhitting, niet de watervergiftiging... Maar puur de MDMA.
En daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zeg niet dat het nooit gebeurd is, maar bij mijn weten niet.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."