Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"Slaap"gevoel in beide duimen.

"Slaap"gevoel in beide duimen.

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TjangerinoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren op Wish Outdoor twee rode bugati's genomen, ging allemaal prima.­

Nu ong.­ 24 uur later heb ik in me beide duimen (eerst me linker duim, en toen ik het eenmaal doorhad ook aan me rechter duim) soort "­slaap"­ gevoel uit de buitenkant van me duim, als je erover heen gaat heb je z'n gevoel alsof je een verdoving bij de tantarts heb gehad, voor de rest kan ik ze prima gewegen.­

Komt iemand dit bekend voor? Of tips wat ik nu het beste kan doen?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op het moment zou ik me er niet druk om maken. Als het aanblijft, zeg 2-3 dagen, zou ik gewoon bij de huisarts langsgaan. Maar het zal wel meevallen, je lichaam Moet gewoon eventjes herstellen. Ook zou ik minder XTC nemen de volgende keer, 2 pillen is best wel veel.
T
TjangerinoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die twee pillen waren over een tijdspanne van ong. 6-8 uur. Gevoel na het een nacht slapen nog het zelfde.

Op een ander forum zeggen ze dat het waarschijnlijk komt omdat al me serotonine naar me duimen is gezakt wat vervolgens weer een storing in me zenuwen veroorzaakt. Ze raden me aan om met me handen boven het hoofd te slapen zodat het een beetje kan zakken.

Merk ook dat ik minder geconcentreerd aan het werk ben maar dat kan komen omdat dit in me hoofd rond spookt.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je niet toevallig je waterflesje om je duim geklemd gehad, zodat het water niet eruit gaat tijdens het feesten? heb dit ook een keer gehad door dat waterflesje en dat heeft wel een paar weken aangehouden
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tjangerino zei:
Op een ander forum zeggen ze dat het waarschijnlijk komt omdat al me serotonine naar me duimen is gezakt wat vervolgens weer een storing in me zenuwen veroorzaakt. Ze raden me aan om met me handen boven het hoofd te slapen zodat het een beetje kan zakken.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze je keihard voor de gek houden op dat andere forum. Je serotonine naar je duimen gezakt, wat een onzin. Serotonine zit in je hersenen en het blijft in je hersenen. Geloof niet wat die lui op het andere forum zeggen, het slaat namelijk nergens op. Welk forum was het waar je deze vraag ook had gesteld?

Gevoelloze of slaperige vingers kan wel eens voorkomen na XTC gebruik, of stimulanten in het algemeen. Kan aan je bloeddruk liggen, of slechte circulatie van je bloed.
T
TjangerinoLid
01-01-2024, 00:00
#6
MusicIsLife zei:
Heb je niet toevallig je waterflesje om je duim geklemd gehad, zodat het water niet eruit gaat tijdens het feesten? heb dit ook een keer gehad door dat waterflesje en dat heeft wel een paar weken aangehouden
Klik om te vergroten...

Damn, dat zal het zijn. Ging het bij jou wel vanzelf weg?
T
TjangerinoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pandan zei:
Ik denk dat ze je keihard voor de gek houden op dat andere forum. Je serotonine naar je duimen gezakt, wat een onzin. Serotonine zit in je hersenen en het blijft in je hersenen. Geloof niet wat die lui op het andere forum zeggen, het slaat namelijk nergens op. Welk forum was het waar je deze vraag ook had gesteld?
Klik om te vergroten...

Dat zei iemand op Partyflock (http://partyflock.nl/message/48417255).
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pandan zei:
Je serotonine naar je duimen gezakt, wat een onzin. Serotonine zit in je hersenen en het blijft in je hersenen. Geloof niet wat die lui op het andere forum zeggen, het slaat namelijk nergens op.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Inderdaad wel lachwekkend eigenlijk
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#9
MusicIsLife zei:
Pandan zei:
Je serotonine naar je duimen gezakt, wat een onzin. Serotonine zit in je hersenen en het blijft in je hersenen. Geloof niet wat die lui op het andere forum zeggen, het slaat namelijk nergens op.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Inderdaad wel lachwekkend eigenlijk
Klik om te vergroten...


Serotonine zit in je hele lijf!!!
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar zit serotonine in het lichaam dan zoal? De meeste serotonine, 90%, zit in de darmcellen en rode bloedcellen. De rest zit in je hersenen. Serotonine zit opgeslagen in kleine blaasjes in de zenuwcellen. Als er een signaal komt dat serotonine vrij moet komen, hebben de blaasjes calcium nodig om het serotonine ook echt vrij te kunnen geven.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#11
bron:www.proud2bme.nl/De_psychologie_van.../Serotonine www.proud2bme.nl/De_psychologie_van.../Serotonine
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja sorry, je hebt gelijk. Compleet fout van mijn kant. Maar het is nog steeds onzin dat het naar je duimen is gezakt.
T
TjangerinoLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Tsja Partyflock... daar kun je zo'n antwoord verwachten helaas. Voor de duimpjes gewoon ff wachten, gaat waarschijnlijk vanzelf over en ik denk dat het meer toeval is dan veroorzaakt door de X
Klik om te vergroten...

Ja, het zal waarschijnlijk te maken hebben gehad dat ik steeds me duim in me flesje klemde. Merk ook dat me rechter duim er minder last van heeft dan me linker, wat ook wel klopt omdat ik hem het vaakst links had. X heeft er alleen voor gezorgd dat me dat blijkbaar niet opviel dat me zenuwen beetje klem zaten o.i.d...

Ben gelukkig wel gerust gesteld nu.. zat alweer alles wat ik voelde in me hoofd te linken aan de X.

Op naar het volgende feestje :openmouth:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tjangerino zei:
Ja, het zal waarschijnlijk te maken hebben gehad dat ik steeds me duim in me flesje klemde. Merk ook dat me rechter duim er minder last van heeft dan me linker, wat ook wel klopt omdat ik hem het vaakst links had. X heeft er alleen voor gezorgd dat me dat blijkbaar niet opviel dat me zenuwen beetje klem zaten o.i.d...
Klik om te vergroten...

De x zorgt er idd voor dat je dat tijdens de trip niet voelt. Kan ff duren voor het wegtrekt maar maak je daar maar geen zorgen over. Volgende keer beter een dop meenemen naar het feestje of gewoon je flesje ander vasthouden :wink:
T
TjangerinoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Ben je je bewust van de 3-maanden 'regel'? :)
Klik om te vergroten...

Nog eens de regel "pagina" doorgekeken maar kan niets vinden. Of heb je het niet over een forum regel?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tjangerino zei:
Nog eens de regel "pagina" doorgekeken maar kan niets vinden. Of heb je het niet over een forum regel?
Klik om te vergroten...
Hahaha, nee, hij heeft het over de 'regel' dat je minimaal 3 maanden (sommige zeggen 2) tussen je xtc gebruik moet laten om je hersenen zich optimaal te laten herstellen
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het inderdaad niet over een forum-regel, maar om een richtlijn voor relatief veilig gebruik van MDMA. Dat is namelijk best een agressief goedje die toch best wel veel in je bovenkamer kapot kan maken als je het te vaak/veel gebruikt.

Die regel houd in dat je het beste tussen elke ervaring(zonder overdreven doseringen) 3 maanden tijd laat zitten. Als je hier nog nooit van hebt gehoord doe je er goed aan om de onderstaande pagina ook nog eventjes door te lezen.
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=31774
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tsja Partyflock... daar kun je zo'n antwoord verwachten helaas. Voor de duimpjes gewoon ff wachten, gaat waarschijnlijk vanzelf over en ik denk dat het meer toeval is dan veroorzaakt door de X
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben je je bewust van de 3-maanden 'regel'? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."