Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc en anti-depressiva van de ssri groep

xtc en anti-depressiva van de ssri groep

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fluvoxamine werkt ook op de serotonine receptoren, dus niet vreemd dat je er niet(s) van merkt. Als ik jou was zou ik even wachten met MDMA tot je afgebouwd bent met de fluvoxamine. Is slechts mijn advies!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
AD uit de SSRI groep maken dat je xtc (bijna) niet werkt. Meer expirimenten zijn dus overbodig. Doe het niet. Wacht tot je van demedicatie af bent of gebruik iets anders.
v
vraagtekenLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik slik wellbutrin xr..
ik gebruik het pas een week maar wil er mee stoppen..
heeft iemand enig idee of dit samen kan met xtc..

ik gebruik het pas een week dus lijk me sterk dat er iets ernsig gebeurt..
en zowiezoo die kans is er altijd..

kan ik er ook gewoon zomaar mee stoppen met die medicijnen.. want de bijwerkingen zijn niet zoo fijn.. ik gebruik het niet lang.. of moet ik het toch afbouwen...?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
vraagteken zei:
ik slik wellbutrin xr..
ik gebruik het pas een week maar wil er mee stoppen..
heeft iemand enig idee of dit samen kan met xtc..

ik gebruik het pas een week dus lijk me sterk dat er iets ernsig gebeurt..
en zowiezoo die kans is er altijd..

kan ik er ook gewoon zomaar mee stoppen met die medicijnen.. want de bijwerkingen zijn niet zoo fijn.. ik gebruik het niet lang.. of moet ik het toch afbouwen...?
Klik om te vergroten...

Beste vraagteken,

Als ik jou was zou ik het niet tegelijk doen (voor de veiligheid), je gebruikt het pas een week en het duurt meestal wat meer weken voor het echt "werkt". Heb me er even over ingelezen en dit medicijn is ervoor om oa de noradrenaline en dopamine afgiften te stabiliseren oa. Dus denk dat het kan maar alles behalve verstandig is. Aangezien xtc de serotonine op wil maken en het medicijn het juist wil opbouwen/regelmaat erin wil brengen. Zou zoals je zelf zegt of stoppen met Wellbutrin XR, en na een week gestopt te zijn of langer xtc nemen. Of de xtc laten liggen, het brengt namelijk wel weer een hoop dingen in de war die het medicijn probeert te stabiliseren. En kleine kans op het serotoninesyndroom.. als je veel pech hebt en het tegelijk neemt dus.
Wees voorzichtig met SSRI'S in combinatie met XTC kort gezegd!!
Ben geen dokter en weet niet de reden waarom je het krijgt, als je het echt nodig hebt volgens de dokter zou ik daarnaar luisteren natuurlijk! Hopelijk heb je er iets aan!

Korte vraag erbij nog: hoeveel mg zit je op?

Is slechts van eigen kennis en ervaring deze reactie, de dokters weten dat beter als het goed is. Maar snap goed dat je dit niet vrolijk even aan de dokter vraagt :)
Peace!
p
psy83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi hoi, beetje oud bericht maar toch..
Voor de mensen die nog info zoeken over Bupropion (Wellbutrin) met daarbij XTC.

Bupropion is geen SSRI zoals hier staat beschreven, want het heeft niets met serotonine van doen.
Ik heb het aan mijn psychiater gevraagd (dat lijkt me betrouwbaar). Psychiater juicht het niet toe natuurlijk, maar zegt niet te kunnen bedenken waarom Bupropion met XTC (MDMA) kwaad kan.
Het zou misschien sterker, maar waarschijnlijk minder sterk kunnen werken.

Wat wel levensgevaarlijk kan zijn is Bupropion met daarbij Cocaine (hersenbloeding).
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bupropion is een antidepressivum dat werkt als selectieve remmer van de neuronale heropname van catecholamines (noradrenaline en dopamine) met een minimaal effect op de heropname van serotonine.

De chemische structuur is verwant met die van amfetamine
Klik om te vergroten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bupropion

Wat ik hieruit afleid is dat het wel degelijk iets effect op je serotonine heeft, maar waarschijnlijk niet genoeg om het serotonine syndroom te veroorzaken. Het klinkt alsof het net als amfetamine zorgt voor meer dopamine, dit levert (waarschijnlijk) hetzelfde risico als amfetamine in combinatie met xtc heeft, voor extra hersenschade op.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heej Leuten.

Ik gebruik sinds een tijdje een halve (10 mg) citalopram. Ik heb me altijd afgevraagd of het te combineren is met xtc. Ik weet dat er een risico bestaan op het serotoninesyndroom. Maar in de nabije omgeving heb ik hier nooit iets over gezien. Dus wat mij nu nog restte...is het zelf uit testte! En voila...hier zit ik nu...met 180 mg mdma achter de kiezen. Ik heb eerst 90mg geslikt, toen de andere 90mg gesnoven.

waarom deed ik dit? Omdat ik zeker wil weten hoe ik er op reageer. En dat kan ik beter thuis doen dan in de club..stel dat het misgaat. Mijn ervaring tot nu toe: de effecten van de xtc zijn heel slapjes. Ik ben een beetje leip, dat is alles. Ik ga niet meer nemen om me beter te voelen. Het experiment is voorbij.

conclusie: ik ga weer lekker spacen op de xtc NADAT ik ben afgebouwd van de citalopram.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goede conclusie! SSRI´S en XTC is vanwege het gebruik/werking op de serotonine nooit aan te raden in mijn ogen (Immers verstoort het de werking van de SSRI in de eerste plaats. Je hebt zelfs kans op dit als je echt pech hebt:
Het serotoninesyndroom is een vergiftiging met serotonine door gebruik van medicijnen die de serotonine-spiegel verhogen. Het syndroom wordt meestal veroorzaakt door minimaal twee geneesmiddelen die de serotonine-spiegel verhogen, waarvan minimaal één SSRI of MAO-remmer. Kort na het verhogen van de dosis of na toevoegen van een tweede serotonerg middel kan het syndroom ontstaan. Veel artsen in Nederland kennen het serotoninesyndroom niet goed en hebben hierdoor moeite met het herkennen van de symptomen.
Klik om te vergroten...

Goed bezig! :grin:
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik slik fluvoxamine; ik merk ook bijna niks van mdma.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."