Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel mag ik maximaal nemen

Hoeveel mag ik maximaal nemen

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Neophyte16Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Komende zaterdag ga ik voor het eerst xtc doen Ben een jonge van 16 1.85 69 kilo hoeveel mdma zou ik maximaal over een avond mogen nemen pillen zijn 240mg.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even uit een ander topic :

SmartieAndMe zei:
De regel 1mg per kilo lichaamsgewicht is natuurlijk afgestemd op de 84% MDMA, gewoon zuivere MDMA dus. Het is niet zo dat je 19% meer moet nemen omdat het slechts 84% zuiver kan zijn. Niemand heeft 100% zuivere MDMA en het zou dus niet slim zijn om daar het advies op af te stemmen.

Wel een slimme rekensom inderdaad, maar die gaat niet op in dit geval :)
Klik om te vergroten...

1mg per kilo 69 mg kom je dan uit, zeg er wel bij dat dat wat weinig klinkt, maar zoals SmartieAndMe al zegt, MDMA is noot 100% puur maximaal is rond de 80% dan heb je het rechtstreeks uit het lab :P

Zou een halfje nemen en afwachten, vermoed dat je daar al zoet mee zal zijn.

Enjoy!
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neophyte16 zei:
Komende zaterdag ga ik voor het eerst xtc doen Ben een jonge van 16 1.85 69 kilo hoeveel mdma zou ik maximaal over een avond mogen nemen pillen zijn 240mg.
Klik om te vergroten...
Als je nog maar 16 bent kun je beter een paar jaar wachten. :wink:
Maargoed, dat ga je denk ik toch niet doen. Je kunt het beste doen wat 25tolife zegt. Al zou ik aanraden om nog iets minder in te nemen, ongeveer 1/3. 120mg is ook al best veel om mee te beginnen. 80mg komt meer in de buurt van 1g/kg.
N
Neophyte16Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor het advies iedereen ik denk dat ik toch met kwartjes ga kijken En ik snap dat het nog niet heel verstandig is het nu te gebruiken maar het kan niet zoveel erger zijn als een weekend zwaar drinken
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind wat Deamon vindt. En ik zou de eerste keer niet bijdoseren na de begindosis. Gewoon 2-3 uurtjes lekker gaan op 1/3 pilletje en daarbij laten. Het wordt ook veel schadelijker voor je als je bijdoseert, dus het is sowieso het beste om dat niet te doen, maar toch zeker niet vanwege je leeftijd, op je 16e is het ook risicovoller om xtc te nemen.

Verwacht niet te veel van het effect met 1/3 pil, het is zeker fijn, maar niet overweldigend ofzo, meer doseren zorgt wel voor meer overweldiging, maar ook voor meer negatieve bijwerkingen. Eigenlijk is zo'n 1 tot 1,5 x je lichaams gewicht in miligrammen de meest fijne dosis, lekker los, lekker love gevoel, maar niet helemaal van de wereld en nog redelijk helder van geest.

Veel plezier!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mocht je besluiten te gaan nemen, neem dan één of twee keer een kwartje. De regel die hierboven genoemd wordt is opgesteld voor mensen met een volgroeid brein. Jouw hersenen zijn nu nog volop in de groei en je kunt er vanuit gaan dat elk XTC gebruik een risico voor de ontwikkeling is. Je hersenen zijn nu extra vatbaar voor beschadigingen en als je pech hebt draag je die de rest van je leven mee.

Het best is om in ieder geval nog twee jaar te wachten en het liefst nog iets langer. Je wilt niet later de dupe zijn van de keuzes die je nu maakt.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neophyte16 zei:
maar het kan niet zoveel erger zijn als een weekend zwaar drinken
Klik om te vergroten...

Dat kan het wel. Bij onverantwoord gebruik kan je hersenschade oplopen. Je serotonerge systeem is behoorlijk kwetsbaar, vooral als je nog volop in de ontwikkeling bent. Je moet het zelf weten, maar goedpraten door te zeggen dat alcohol minstens zo erg is brengt je niet ver.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een weekend zwaar drinken kan je hersenen ook beschadigen en is ook absoluut een risico op jonge leeftijd. Daarom is de regel verhoogd naar 18, dat gebeurt gerust niet omdat ze je willen pesten maar puur omdat de risico's en de schade te hoog zijn. Nu lijkt het nog onzin in jouw ogen maar als je ouder wordt en je ervaart er wel klachten van, dan baal je...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."