Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlijvende schokjes in mijn hoofd van XTC

Blijvende schokjes in mijn hoofd van XTC

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hhaan94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

De afgelopen 2 maanden heb ik XTC eigenlijk misbruikt, elke zaterdag avond / nacht een hardstyle/hardcore feest.
Op zulke feesten gingen er wel maximaal 2 pillen in van rond de 220mg, wel elke keer met halfjes en geen alcohol.

Maar nu merk ik dat ik de laatste 2/3 weken in het dagelijkse leven aantal keer op een dag een schok door mijn hoofd gaat, heb ook vaker last van hoofdpijn. en ook bij het opstaan dat het helemaal zwart voor mijn ogen word. weet niet of dat komt door hoogstwaarschijnlijk een lage bloeddruk of door de xtc.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? en is het ook schadelijk op bijvoorbeeld, pep 4fmp of 3mmc te gaan gebruiken ipv xtc?
Of gewoon helemaal niks?

Ik baal hier zelf ook van en schaam dat ik mij zo heb gedragen, had veel leuker kunnen worden.. :(

graag hoor ik wat meer info hierover!

Greeetzz,
F
FieseremieseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry dat ik dit moet zeggen, maar ik denk dat je voorlopig echt even niks moet gaan gebruiken. Je hebt ne hersenen (en je lichaam) behoorlijk op de proef gesteld met zo'n enorme dosis MDMA. Als ik jou was zou ik zeker een paar maanden uittrekken om jezelf weer volledig op te lade en je serotonine balans weer op peil te brengen. Ik hoop dat je door deze na-effecten ook zelf wel de behoefte hebt om voorlopig even niets te gebruiken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit zijn bekende klachten na XTC misbruik. Ik raad je zeker aan om minimaal 6 maanden even helemaal niets meer te gebruiken, en als je daarna weer besluit te gaan gebruiken doe het dan met de richtlijnen zoals ze overal geadviseerd worden (www.unity.nl/mdma).

Als je de klachten blijft houden, neem dan even contact op met het Medisch Spreekuur Partydrugs. Zij zijn bekend met deze klachten en hier zitten specialisten op het gebied van Partydrugs.

http://www.drugsinfoteam.nl/tips-hulp/m ... spreekuur/

Take care!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou die 6 maanden van SmartieandMe heel ruim nemen, een jaar zal ook wel geen overbodige luxe zijn. Je hebt letterlijk gigantisch veel zenuwuiteinden(axonen) van bepaalde hersencellen kapot gemaakt. Dit herstellen zal waarschijnlijk niet volledig gebeuren, maar een groot deel zal wel recht getrokken kunnen worden. Blijf ten alle tijden van 4-FA en 3-MMC af, deze hebben ook een serotonerge werking en zullen je herstel verslechteren.

Pep zou ik de eerste periode ook laten liggen, deze heeft weliswaar een mindere affiniteit voor serotonine, maar niet in zijn geheel verwaarloosbaar.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals hierboven staat beschreven, neem een enorm lange pauze van enkele maanden. Bij wekelijks gebruik van XTC gaat iedereen kapot, niet alleen lichamelijk (die schokken) maar ook geestelijk (depressieve gevoelens) doordat serotonine ontbreekt. Dit fenomeen heeft ook een aparte medische naam, ik ben hem alleen even kwijt. Volgens mij hoort het na verloop van tijd (na handhaving van onthouding) weg te trekken. Wat je lichaam nu eigenlijk aangeeft is dat het niet langer zo door kan, er is dus maar één oplossing: stoppen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Serotonine depletie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."