Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWel of geen designerdrugs

Wel of geen designerdrugs

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meh, er kunnen best prognoses gedaan worden. Een kleine verandering kan alleen wel veel neven-effecten met zich meebrengen. Als die verandering geen nieuwe isomeratie tot gevolg heeft, zullen de losse isomeren wel op elkaar kunnen lijken. (-)-4-fluor-amfetamine zal dus lijken op (-)-amfetamine en (+)-4-fluor-amfetamine op (+)-amfetamine. Dat is de gedachtegang erachter die niet altijd opgaat, maar soms wel enige informatie kan verschaffen.
L
LLcoolGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben een oude school genieter maar ben nooit zo gek geweest op die nieuwe dingen zoals 4fmp en 2cb 2ce en weet ik het wat voor afkortingen er nog meer zijn..

Wat zijn de langetermijn effecten van dit soort snuisterijen :kots:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tjsa dat is het probleem van de meeste Designer drugs, de lange termijn effecten zijn niet bekend omdat ze pas kort gebruikt worden. Er worden wel vermoedens uitgesproken omdat sommige middelen te vergelijken zijn met andere middelen, maar je weet het met designerdrugs nooit zeker..
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proefkonijn van jezelf dus, al schijnt bijvoorbeeld 4-FMP gebruik op termijn wel ongeveer dezelfde schade te berokkenen als speed. Deze stoffen hebben natuurlijk ook wel enige overeenkomsten. Bij beide middelen is insomina in ieder geval gegarandeerd. :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
al schijnt bijvoorbeeld 4-FMP gebruik op termijn wel ongeveer dezelfde schade te berokkenen als speed.
Klik om te vergroten...
Heb je hier ook een bron van? :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja volgens mij heb ik dat ergens bij het trimbo's gelezen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben de site kwijt waar ik dat heb gelezen, het was volgens mij wel een vrij formele, door overheid gereguleerde site. Ik zal binnenkort even onderzoeken of ik desbetreffende site kan vinden, ben er vrij zeker van dat ik het heb gelezen. Ik had trouwens laatst ook een link gekregen van iemand die stelselmatig teveel 4-FMP gebruikte om te constateren waartoe overdaad leidt. Was zeker interessant, als ik hem weer tegenkom zal ik die posten.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/r ... als/4-fmp/

Onderzoekers verwachten dat de negatieve gezondheidsrisico's vergelijkbaar zijn met die van speed
Klik om te vergroten...

Volgens mij was het deze site, maar als ik deze zin zo lees kan het dubbel worden opgevat. Het zou kunnen betekenen dat negatieve punten van speed op korte termijn overeenkomen met 4-FMP, maar het kan ook op de lange termijn duiden. Als je het over gezondsheids risico's hebt, moet je zowel aan de lange als korte termijn denken. Uit eigen ervaring weet ik dat kenmerken van de 2 middelen op kort termijn wel met elkaar overeenkomen, ik heb alleen het gevoel dat je van speed strakker staat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Onderzoekers denken dat zegt niet zoveel :P

Het blijkt ondertussen namelijk wel met je serotonine-vrijlatende-axonen te spelen en dat kan best significante schade berokkenen na langer misbruik. :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Onderzoekers denken dat zegt niet zoveel
Klik om te vergroten...

Wat ze denken zegt niet zoveel nee, maar in vergelijking met hen zijn wij maar een stelletje amateurs. Ik ben eerder geneigd hun opinie te volgen dan wat mensen op DF melden. Die mensen hebben ervoor geleerd en gestudeerd, weten meer van stofjes en dergelijke en zullen daarbij ook beter aan prognose's kunnen doen dan wij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze zullen best beter een prognose kunnen doen, maar waar denk je dat sommige mensen hier hun informatie vandaan halen? Prognoses van wetenschappers, gestudeerde chemisten en meer recente onderzoeken. :P "Experts denken" zegt niet zoveel, want er worden geen experts, noch quote/bron genoemd en is over het algemeen gewoon een uit de lucht gegrepen term om hun statement kracht bij te zetten.

4-FA heeft gewoon aantoonbaar meer affiniteit op serotonine, naast het dopamine/norepinefrine-profiel dat amfetamine al heeft en zal dus waarschijnlijk mede de lange-termijn effecten van amfetamine hebben, naast extra risico door de serotonerge werking.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugsinfoteam is een betrouwbare site, maar over designerdrugs kun je gewoon weinig zeggen. Er bestaat inderdaad het vermoeden dat het vergelijkbaar is met speed, maar ja... Hoe oud is 4-FA nou, 5 jaar ofzo?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze zullen best beter een prognose kunnen doen, maar waar denk je dat sommige mensen hier hun informatie vandaan halen? Prognoses van wetenschappers, gestudeerde chemisten en meer recente onderzoeken. :P "Experts denken" zegt niet zoveel, want er worden geen experts, noch quote/bron genoemd en is over het algemeen gewoon een uit de lucht gegrepen term om hun statement kracht bij te zetten.
Klik om te vergroten...

Ik zie inderdaad nergens een bronvermeldingstaan bij drugsinfoteam, maar als ik zie hoe ze andere stoffen beschrijven en beoordelen zou ik zo zeggen dat ze er enig verstand van hebben. Waar ze echter hun informatie vandaan halen blijft een raadsel. Daarnaast weten we al wel op welke stofjes 4-FMP inwerkt, ongeveer dezelfde als speed, dus alleen daarop zouden we al beetje een beeld kunnen vormen welke riscio's deze stof met zich meebrengt. Misschien is het zelfs nog wel schadelijker dan speed, want het neemt ook nog een deel van je serotonine, daar waar speed dat vrij weinig doet. Zijn ze inmiddels wel bezig met het onderzoek van deze designerdrug?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er staan best wat foutjes in de website van drugsinfoteam hoor, maar het grootste gros zal wel kloppen.

Ik ben niet op de hoogte van huidige onderzoeken en zou ook niet weten waar ik dit kan vinden. Ik durf echter te betwijfelen of ze er nu onderzoek naar doen, aangezien dat bakken met geld kost en dat geld wel ergens vandaan moet komen. :)
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drugsinfoteam schrijft het volgende:
Uit die chemische structuur valt vaak wel af te leiden of een Research Chemical vergelijkbare risico’s zou kunnen hebben als een bekende partydrug waar wel onderzoek naar is gedaan.
Klik om te vergroten...

Van isomeren valt juist helemaal niet te voorspellen hoe deze reageren in vergelijking tot elkaar. Want immers de kleinste verandering in een molecuul kan al zorgen voor totaal andere eigenschappen. De gelijkende molecuulstructuur hoeft dus niet te betekenen dat de eigenschappen ook ongeveer gelijk zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."