#1
Helenas zei:De manier waarop je bent flauwgevallen komt me wel bekend voor maar niet drugsgerelateerd. maar denk dat het dus ook gewoon een vorm van flauwvallen is en niks om je verder zorgen over te maken.
Ik ben er echt van overtuigd dat ik niet "gewoon" ben flauwgevallen. Het is bewezen dat ik zeer gevoelig ben voor stroboscopen. Drugs en alcohol versterken dat alleen maar. Gevolg is dat ik dan vrijwel niets meer kan verdragen. En van een beetje licht raak ik al half in de stuip. Ik moet daar dan ook altijd goed opletten.
Fool zei:Ook wat Helenas zegt, flauwvallen kan héél goed komen door zouttekort. Als je alleen maar water drinkt, zul verdun je de zoutconcentratie in je bloed. Als je daarbij ook nog eens gaat zweten, dan zou je zomaar te weinig kunnen hebben en 'kortsluiting' krijgen. Zouten(ionen ervan) worden gebruikt om zenuwimpulsen over te sturen en zonder die gaan er dus dingen mis.![]()
Het is mij bekend dat teveel water drinken kan leiden tot een zouttekort. Daarom drink ik nooit teveel water en wissel ik dit af met fanta/cola/energy etc. Ook probeer ik altijd iets te eten tijdens een feestje. Vooraf zorg ik voor een goede bodem + vitamines. Een zouttekort lijkt me dan toch vrij onwaarschijnlijk.
Ik ben een aantal keren out gegaan tijdens evenementen. Dit werd altijd veroorzaakt door het knipperen van een stroboscoop. Enkele seconden is voor mij al genoeg om tegen de grond te gaan. Mensen van de EHBO hebben mij destijds verteld dat dit een toeval word genoemd. Verder niet iets om bang van te worden. Geadviseerd werd om er toch wel even naar te laten kijken.
Uiteindelijk ben ik nog onderzocht in een speciaal epilepsiecentrum. Daar is uitgekomen dat ik enige aanleg heb voor epilepsie en dat ik zeer gevoelig ben voor felle, knipperende lampen/stroboscopen. En het gebruik van bepaalde middelen moest ik ook zoveel mogelijk beperken. Aangezien dit voor mij nogal verkeerd uit zou kunnen pakken.