Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpileptische aanval na XTC-Gebruik

Epileptische aanval na XTC-Gebruik

21 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helenas zei:
De manier waarop je bent flauwgevallen komt me wel bekend voor maar niet drugsgerelateerd. maar denk dat het dus ook gewoon een vorm van flauwvallen is en niks om je verder zorgen over te maken.
Klik om te vergroten...

Ik ben er echt van overtuigd dat ik niet "gewoon" ben flauwgevallen. Het is bewezen dat ik zeer gevoelig ben voor stroboscopen. Drugs en alcohol versterken dat alleen maar. Gevolg is dat ik dan vrijwel niets meer kan verdragen. En van een beetje licht raak ik al half in de stuip. Ik moet daar dan ook altijd goed opletten.

Fool zei:
Ook wat Helenas zegt, flauwvallen kan héél goed komen door zouttekort. Als je alleen maar water drinkt, zul verdun je de zoutconcentratie in je bloed. Als je daarbij ook nog eens gaat zweten, dan zou je zomaar te weinig kunnen hebben en 'kortsluiting' krijgen. Zouten(ionen ervan) worden gebruikt om zenuwimpulsen over te sturen en zonder die gaan er dus dingen mis. :wink:
Klik om te vergroten...

Het is mij bekend dat teveel water drinken kan leiden tot een zouttekort. Daarom drink ik nooit teveel water en wissel ik dit af met fanta/cola/energy etc. Ook probeer ik altijd iets te eten tijdens een feestje. Vooraf zorg ik voor een goede bodem + vitamines. Een zouttekort lijkt me dan toch vrij onwaarschijnlijk.

Ik ben een aantal keren out gegaan tijdens evenementen. Dit werd altijd veroorzaakt door het knipperen van een stroboscoop. Enkele seconden is voor mij al genoeg om tegen de grond te gaan. Mensen van de EHBO hebben mij destijds verteld dat dit een toeval word genoemd. Verder niet iets om bang van te worden. Geadviseerd werd om er toch wel even naar te laten kijken.
Uiteindelijk ben ik nog onderzocht in een speciaal epilepsiecentrum. Daar is uitgekomen dat ik enige aanleg heb voor epilepsie en dat ik zeer gevoelig ben voor felle, knipperende lampen/stroboscopen. En het gebruik van bepaalde middelen moest ik ook zoveel mogelijk beperken. Aangezien dit voor mij nogal verkeerd uit zou kunnen pakken.
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken het, en het kan ook gebeuren door speed, alcohol, eigenlijk ook nuchter.. ligt aan de gevoeligheid en de snelheid van stroboscoop. In principe kan het geen kwaad maar ik zou echt uitkijken met XTC, een insult kan ook getriggerd worden door de grote hoeveelheid serotonine die vrijkomt wat ook een teken is van overdosering. Daarom zou ik hem adviseren een jaartje geen uppers meer te doen, anders is de kans wel aanwezig dat het vaker voorkomt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."