Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste maal MDMA geprobeerd, wat vraagjes

Eerste maal MDMA geprobeerd, wat vraagjes

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HardcoreshitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Gisteren heb ik voor de eerste keer MDMA geprobeerd. Een bruin-achtige poeder met cristallen in. Ik vroeg mij echter af of de manier waarop ik dit beleefde, zo bij iedereen ook is, of dat ik misschien te veel water gedronken heb of een te hoge dosis, waardoor er misschien andere effecten optreden die eigenlijk niet de bedoeling zijn en/of gevaarlijk kunnen zijn.

Ik heb ongeveer een pinkje en daarna een stukje cristal gebruikt, en na 2 / 3 uur nog een klein pinkje erbij, om het effect wat langer aan te houden. Voor de 5 uren dat ik het effect merkte, was meer dan 4 uur heel erg leuk. Muziek klonk leuker, ik bleef steeds praten met een vriend die ook genomen had en voelde me erg gelukkig, alsof er niets negatiefs kon gebeuren. Er was daarna wel een moment waarop die vriend stiller werd en zei dat hij zich wat raar voelde. De muziek begon hem te irriteren en hij wilde met rust gelaten worden, niet meer praten. Hierdoor kreeg ik wat schrik omdat hij dit zei (ik dacht ten eerste dat het mij ook zou overkomen, en ten tweede begon ik mij allerhande erge scenario's voor te stellen, moest de situatie verergeren). Toen was er dus 20 minuten een minder momentje voor ons beide. Toen zei hij dat hij zich terug beter voelde, waardoor ik erg opgelucht was. Toen keerde het blije gevoel van voorheen terug.

Komt dit omdat we te veel water gedronken hadden, omdat de dosis te hoog lag, of is het normaal dat er op de 'piek' ofzo zo'n moment komt? Weet iemand hier meer over, of heeft iemand dergelijke dingen reeds meegemaakt? Vandaag wilden we nog eens proberen, maar ik wou eerst toch zeker weten dat we veilig bezig waren. :)
J
JdoeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hardcoreshit zei:
Hey,

Gisteren heb ik voor de eerste keer MDMA geprobeerd. Een bruin-achtige poeder met cristallen in. Ik vroeg mij echter af of de manier waarop ik dit beleefde, zo bij iedereen ook is, of dat ik misschien te veel water gedronken heb of een te hoge dosis, waardoor er misschien andere effecten optreden die eigenlijk niet de bedoeling zijn en/of gevaarlijk kunnen zijn.

Ik heb ongeveer een pinkje en daarna een stukje cristal gebruikt, en na 2 / 3 uur nog een klein pinkje erbij, om het effect wat langer aan te houden. Voor de 5 uren dat ik het effect merkte, was meer dan 4 uur heel erg leuk. Muziek klonk leuker, ik bleef steeds praten met een vriend die ook genomen had en voelde me erg gelukkig, alsof er niets negatiefs kon gebeuren. Er was daarna wel een moment waarop die vriend stiller werd en zei dat hij zich wat raar voelde. De muziek begon hem te irriteren en hij wilde met rust gelaten worden, niet meer praten. Hierdoor kreeg ik wat schrik omdat hij dit zei (ik dacht ten eerste dat het mij ook zou overkomen, en ten tweede begon ik mij allerhande erge scenario's voor te stellen, moest de situatie verergeren). Toen was er dus 20 minuten een minder momentje voor ons beide. Toen zei hij dat hij zich terug beter voelde, waardoor ik erg opgelucht was. Toen keerde het blije gevoel van voorheen terug.

Komt dit omdat we te veel water gedronken hadden, omdat de dosis te hoog lag, of is het normaal dat er op de 'piek' ofzo zo'n moment komt? Weet iemand hier meer over, of heeft iemand dergelijke dingen reeds meegemaakt? Vandaag wilden we nog eens proberen, maar ik wou eerst toch zeker weten dat we veilig bezig waren. :)
Klik om te vergroten...

MDMA versterk je emoties enorm. Als er iets gebeurd dat normaal niet zo erg is (je vriend geeft aan dat hij zich even niet zo lekker voelt) dan kan dat onder invloed van MDMA heeeeel vervelend aanvoelen. Je kan dan het beste proberen gewoon even wat anders te doen en je gedachte te verzetten, dan gaat het wel weer over.

Om het effect van MDMA (en het functioneren van je hersenen :tearsofjoy: ) in stand te houden kan je het beste minimaal 3 maanden tussen ieder gebruik laten. Als je het vandaag weer gaat gebruiken zal het effect waarschijnlijk veel minder zijn. Je hersenen zijn nog lang niet hersteld van het vorige gebruik. De kans op een flinke dip neemt ook behoorlijk toe.
h
haan33Lid
01-01-2024, 00:00
#3
drugs bestaat uit set en setting
niet alleen de stof bepaald de trip maar ook de omgeving
als die maat van je zich kut voelt heeft dat invloed op de sfeer natuurlijk
hoeveel mg had je op?
H
HardcoreshitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de comments. Heb het nu met diezelfde vriend en 2 anderen nogmaals geprobeerd. Voor mij was het erg leuk, maar we merkten wel dat iedereen het blijkbaar erg anders ervaart. 2 van ons vonden het leuker om recht te staan, te bewegen en te praten. Een andere ging zitten en wilde niet meer bewegen, en wou steeds hetzelfde nummer horen, en dat iedereen op dezelfde plaats bleef, en dat dezelfde mensen bleven praten. Hij wilde m.a.w. geen veranderingen in de omgeving, dat vond ik wel best raar, maar hij zei wel dat dat een erg aangenaam gevoel was. Ik heb er wat over opgezocht, blijkbaar noemt men dit "flooring"?
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het effect van MDMA kan erg overweldigend zijn, sommige mensen moeten het even ´over zich heen laten komen´ als het effect maximaal is. Zelf ook vaak meegemaakt en soms word dat een kotsmomentje helaas :sunglasses: De hoeveelheid geluksstofjes die vrijkomen geven je hersens gewoon even een wtf gevoel, omdat het niet natuurlijk is. Vaak helpt het om die persoon ff een knuffel te geven en een zoet drankje :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een knuffel op dat punt is een soort hemels geschenk je voelt je bijna een klein kindje dat zijn moeder 2 weken is kwijt geweest en weer terug vind. Zoveel rust en heerlijkheid.

Lemon zei:
Vaak helpt het om die persoon ff een knuffel te geven en een zoet drankje :)
Klik om te vergroten...
h
haan33Lid
01-01-2024, 00:00
#7
en als hij zich goed voelt dan komt de goede sfeer ook terug natuurlijk.
veel plezier vanavond :xtc: :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."