Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHalf jaar stoppen

Half jaar stoppen

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
h
haan33Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze oud en nieuw had ik een ziek feest.
Heb al een aardige tolerantie opgebouwd maar heb echt iets heel stoms gedaan..
ik heb in 4u tijd (weeg 92kg)7 pillen a 200mg geslikt(ik weet dat het superdom is, was ook totaal de weg kwijt)
ik ben best geschrokken en heb nu al bijna 48u niks gegeten en ben helemaal kapot.

ik hoef geen commentaar ik weet dat ik dom bezig ben, vandaar dat ik een half jaar wil stoppen.
Wat dus mijn vraag is: is je tolerantie na een half jaar afgebouwd?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien maar goed ook eigenlijk :wink: dan weet je tenminste waar de grens voor je lichaam ligt. En geef toe 7x 200mg mdma is gewoon veel en veel te veel.
Als de klachten aanhouden even naar de huisarts.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Over tolerantie zou ik me in eerste instantie niet zo druk maken. Zorg eerst maar eens dat lichamelijk herstelt van je actie. Half jaartje kan zeker geen kwaad.
h
haan33Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Is er buiten fruit en veel water een andere manier om goed te herstellen?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Veel water en gezond eten is op korte termijn het beste. Voor de lange termijn is er niet heel veel dat je kan doen naast gewoon gezond leven.
Vooral je hersenen hebben tijd nodig om de balans op te maken en dat duurt zeker bij frequent gebruik langer dan de reguliere drie maanden die worden geadviseerd. Goed dat je je voorneemt om een half jaar niet meer te gebruiken.
h
haan33Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Lig al sinds ik thuis ben in bed, zondagochtend 7u. Ik heb grote maagklachten en keelpijn, ga wel dood lijkt het
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Na je half jaar pauze(die waarschijnlijk wel helpt, maar echt niet alle tolerantie weghaalt) zul je tussen elke keer gebruiken sowieso drie maanden tijd moeten houden om tolerantie een beetje weg te laten. Als je vaker wat meer gebruikte ben ik echter bang dat je het echte gevoel nooit meer helemaal zult krijgen. Ik lees wel vaker dat mensen na een periode van misbruik en na een jaar pauze nooit meer alle tolerantie kwijtraken/het echte gevoel weer terugkrijgen.

Qua herstel zou ik een vast ritme aan gaan houden, slaap op vaste tijden en ga op vaste tijden uit bed, elke dag. Probeer, zodra het weer kan, ook veel te duursporten (enkele malen per week). Goed eten zal natuurlijk ook helpen, helaas leert ervaring dat zulke katers wel een tijdje duren. :wink:

Edit) Ik wil je nog eventjes verwijzen naar je vorige topics, lees daar de adviezen over gebruik nog eens door.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben nu ook gestopt met xtc al meer dan een maand en paar weken wat kan helpen is gezond eten, sporten. Je tolerantie zal waarschijnlijk niet helemaal weggaan want had ook een tijd dat ik 6 maand gestopt was en ik nam weer xtc en ik kon nog altijd even veel pillen pakken. Nu ik ook gestopt ben met pillen heb ik er zelf geen zin meer in echt de laatste tijd. Gewoon door het gedacht van ik denk het zal het toch weer niet goed werken en achter 1-2 uren zou ik al weer bijpakken. Ik had ook nog een vraagje hebben jullie hier ook last van gehad dat je veel gevoeliger bent met wenen want soms weet ik niet waarom heb ik rapper tranen in me ogen bijvoorbeeld zoals op school of andere plekken of als ik naar tv kijk moet me dan meestal inhouden heb dat nu wel niet meer zoveel.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
transformated zei:
Ik had ook nog een vraagje hebben jullie hier ook last van gehad dat je veel gevoeliger bent met wenen want soms weet ik niet waarom heb ik rapper tranen in me ogen bijvoorbeeld zoals op school of andere plekken of als ik naar tv kijk moet me dan meestal inhouden heb dat nu wel niet meer zoveel.
Klik om te vergroten...
Dat komt dus waarschijnlijk als je XTC misbruikt hebt, omdat je je serotonine-axonen in je hersenen 'gefrituurd' hebt. Kun je emotioneel wat onstabieler van worden. :wink:
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
transformated zei:
Ik had ook nog een vraagje hebben jullie hier ook last van gehad dat je veel gevoeliger bent met wenen want soms weet ik niet waarom heb ik rapper tranen in me ogen bijvoorbeeld zoals op school of andere plekken of als ik naar tv kijk moet me dan meestal inhouden heb dat nu wel niet meer zoveel.
Klik om te vergroten...
Dat komt dus waarschijnlijk als je XTC misbruikt hebt, omdat je je serotonine-axonen in je hersenen 'gefrituurd' hebt. Kun je emotioneel wat onstabieler van worden. :wink:
Klik om te vergroten...
Ahn ok best jammer dat ik het misbruikt hebt nu ga ik altijd voorzichtiger gaan met drugs. Me interesses liggen meer bij de psychedelia nu.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Fool zei:
transformated zei:
Ik had ook nog een vraagje hebben jullie hier ook last van gehad dat je veel gevoeliger bent met wenen want soms weet ik niet waarom heb ik rapper tranen in me ogen bijvoorbeeld zoals op school of andere plekken of als ik naar tv kijk moet me dan meestal inhouden heb dat nu wel niet meer zoveel.
Klik om te vergroten...
Dat komt dus waarschijnlijk als je XTC misbruikt hebt, omdat je je serotonine-axonen in je hersenen 'gefrituurd' hebt. Kun je emotioneel wat onstabieler van worden. :wink:
Klik om te vergroten...
Ahn ok best jammer dat ik het misbruikt hebt nu ga ik altijd voorzichtiger gaan met drugs. Me interesses liggen meer bij de psychedelia nu.
Klik om te vergroten...
Ach, zo leer je ervan hé. :wink:
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat komt dus waarschijnlijk als je XTC misbruikt hebt, omdat je je serotonine-axonen in je hersenen 'gefrituurd' hebt. Kun je emotioneel wat onstabieler van worden. :wink:[/quote]
Ahn ok best jammer dat ik het misbruikt hebt nu ga ik altijd voorzichtiger gaan met drugs. Me interesses liggen meer bij de psychedelia nu.[/quote]Ach, zo leer je ervan hé. :wink:[/quote]
Ja dat is waar. :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie echt dat je er een beetje spijt van hebt misschien zelfs wel heel veel spijt. Maar wat ik soms niet zo goed snap is dat mensen 7 pillen meenemen naar een feestje. Als ik meer dan 2 pillen mee heb dan denk ik dat ik ze misschien in mijn waas en euforie ook wel slik (al betwijfel ik dat)

Maar ik pak thuis de dingetjes die ik wil gebruiken ik neem altijd 125 procent mee zeg maar. Bijvoorbeeld ik ben van plan max 1,5 pil te pakken dan neem ik er 2 mee. Snap echt niet zo goed waarom je nuchter zou beslissen om er 7 mee te nemen van 200mg

Zie het als een tip meer niet hoor :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Omdat meneer in andere topics ook rustig zegt 5 pillen te slikken, met enige regelmaat. Dan roep je dit toch echt over jezelf af. :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
bobsacamano zei:
Ik zie echt dat je er een beetje spijt van hebt misschien zelfs wel heel veel spijt. Maar wat ik soms niet zo goed snap is dat mensen 7 pillen meenemen naar een feestje. Als ik meer dan 2 pillen mee heb dan denk ik dat ik ze misschien in mijn waas en euforie ook wel slik (al betwijfel ik dat)

Maar ik pak thuis de dingetjes die ik wil gebruiken ik neem altijd 125 procent mee zeg maar. Bijvoorbeeld ik ben van plan max 1,5 pil te pakken dan neem ik er 2 mee. Snap echt niet zo goed waarom je nuchter zou beslissen om er 7 mee te nemen van 200mg

Zie het als een tip meer niet hoor :)
Klik om te vergroten...

Sluit me hier volledig bij aan. Ikzelf snoep ook graag maar met mate. 2pill vind ik meer dan genoeg voor 1enkel persoon als die verstandig gebruikt.

De meeste snoepen op de markt draaien nu +- 200mg. Doe dat x7 en je mag eigenlijk blij zijn dat je hier nog rondloopt. Maar ok, je ziet jou fout in. Ik zou je aanraden es 6maanden niets te gebruiken, een jaar zou ook niet mis zijn. Ga intussen even nadenken over jou toekomstig drugsgebruik Haan.
10 jaar geleden kon je er mss nog 7/10 in je mik gooien omdat die dan 70/80mg waren, wat de dosis nog hooglegt. Als je zo omgaat met psychedelica? Moet er geen tekeningetje bij maken?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk eens je het door hebt dat je teveel neemt realiseer je het ook pas dan moet je gewoon een lange tijd stoppen voor hersteld te zijn want ik zelf heb er redelijk erge angstoornis voor het slapen heb levensechte nachtmerrries waardoor ik al totaal bijna niet meer slaap s'avonds. Ik geraak soms gewoon niet in slaap wat echt niet leuk is je bent dan heel de nacht gespannen, nerveus en overdag ook. Maar neem medicatie ervoor nu en dat helpt wel. Goed dat je gaat stoppen haan want moest je zo doorgaan denk ik gewoon mentaal dat je mentaal helemaal zou doorslaan denk ik.
h
haan33Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Door de tolerantie zit ik maar heel kort op dat heerlijke zweeflevel. Na een tijdje ben ik dan alleen maar afwezig en helemaal naar de klote. Dit gevoel is ook lekker maar je wilt toch meer :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."