MusicIsLife zei:
Nooit van gehoord eerlijk gezegd...
Is laxeermiddel geen optie? Geen idee hoor, ik zeg maar wat.
Anders is het denk ik toch gewoon genoegen ermee nemen
Lijkt me niet de beste optie, beter de oorzaken aanpakken dan de symptomen bestrijden.
Het is meestal een opstapeling van verschillende oorzaken. Verstopping kan door allerlei dingen voorkomen maar bij XTC gebruik is het meestal een verwarde vochthuishouding, verpesten van het slaapritme en van het voedingspatroon.
Als je minder klachten wilt hebben na XTCgebruik moet je dus met de volgende dingen rekening houden:
Probeer je voedingspatroon zo vast mogelijk te houden. Het is vaak makkelijk om een dag niet te eten tijdens/na XTC gebruik, maar dit brengt je lichaam in de war. Probeer dus alsnog 3 maaltijden per dag te eten en het liefst rond dezelfde tijden. Het kan natuurlijk een lichte maaltijd zijn, maar eet dus wel voldoende.
Rust voldoende uit, ga dus niet dagenlang door en blijf niet te lang wakker.
Zorg dat je voldoende zouten binnenkrijgt. Gebrek aan zouten zorgt ervoor dat je al je vocht uitplast en dus niet alleen een vochtgebrek in je lichaam krijgt maar ook in je ontlasting.
Als je hier rekening mee houd zal het waarschijnlijk beter gaan. Uiteraard kunnen we niet garanderen dat het helemaal niet meer voorkomt, maar het scheelt waarschijnlijk een hoop.