Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumslichaam verstopt na XTC, eten zakt niet

lichaam verstopt na XTC, eten zakt niet

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ah sorry. Volg maar gewoon het advies van SmartieAndMe op, klopt waarschijnlijk wel :tongueout:
b
bpl25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik heb telkens ik wat XTC of pure mdma neem erg veel last van ontregelde darmen (zo voelt het). Tijdens de trip moet ik altijd vrij snel nadat iets inslaat al naar het toilet. Het voelt zeg maar alsof alles wat op dat moment in mijn lichaam zit er eerst uit moet. Dit hoor ik bij meer mensen terugkomen.

Mijn grootste probleem is echter als ik zaterdagnacht heb gebruikt, dat ik maandagochtend als ik wakker word een heel verstopt lichaam heb. Het voelt alsof mijn eten van de vorige avond nog tot helemaal bovenin mijn keel zit, het zakt niet naar beneden, maar ik hoef niet te braken ofzo. Veel drinken of bewegen helpt ook niet echt en het is meestal op dinsdag weer weg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of die er een oplossing voor zouden kunnen geven?

Alvast bedankt!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nooit van gehoord eerlijk gezegd...
Is laxeermiddel geen optie? Geen idee hoor, ik zeg maar wat.
Anders is het denk ik toch gewoon genoegen ermee nemen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
MusicIsLife zei:
Nooit van gehoord eerlijk gezegd...
Is laxeermiddel geen optie? Geen idee hoor, ik zeg maar wat.
Anders is het denk ik toch gewoon genoegen ermee nemen
Klik om te vergroten...

Lijkt me niet de beste optie, beter de oorzaken aanpakken dan de symptomen bestrijden.

Het is meestal een opstapeling van verschillende oorzaken. Verstopping kan door allerlei dingen voorkomen maar bij XTC gebruik is het meestal een verwarde vochthuishouding, verpesten van het slaapritme en van het voedingspatroon.

Als je minder klachten wilt hebben na XTCgebruik moet je dus met de volgende dingen rekening houden:

Probeer je voedingspatroon zo vast mogelijk te houden. Het is vaak makkelijk om een dag niet te eten tijdens/na XTC gebruik, maar dit brengt je lichaam in de war. Probeer dus alsnog 3 maaltijden per dag te eten en het liefst rond dezelfde tijden. Het kan natuurlijk een lichte maaltijd zijn, maar eet dus wel voldoende.

Rust voldoende uit, ga dus niet dagenlang door en blijf niet te lang wakker.

Zorg dat je voldoende zouten binnenkrijgt. Gebrek aan zouten zorgt ervoor dat je al je vocht uitplast en dus niet alleen een vochtgebrek in je lichaam krijgt maar ook in je ontlasting.

Als je hier rekening mee houd zal het waarschijnlijk beter gaan. Uiteraard kunnen we niet garanderen dat het helemaal niet meer voorkomt, maar het scheelt waarschijnlijk een hoop.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Smartie is dan ook het best ingelicht. :sunglasses:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
leipebaviaan zei:
Smartie is dan ook het best ingelicht. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Haha ja daarom, niet voor niks samen met fool dé moraalridder van dit forum hè :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MusicIsLife zei:
leipebaviaan zei:
Smartie is dan ook het best ingelicht. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Haha ja daarom, niet voor niks samen met fool dé moraalridder van dit forum hè :tongueout:
Klik om te vergroten...
Jaja nu weten we het wel :P Even on topic blijven, anders krijg je een waarschuwing :tearsofjoy: :tearsofjoy:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hahaha okee sorry :flushed:
Zal me inhouden de volgende keer :wink:
Was overigens alleen als compliment bedoeld hoor :rolleyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
haha en dat van mij als grapje hoor :wave: dankdank
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pfffoee gelukkig, kreeg t al even spaans benauwd :tearsofjoy: :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."