Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbenzos werken niet zoals het hoort

benzos werken niet zoals het hoort

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
eerste keer oxazepam werd ik erg suf en moe van en een aantal uur op kunnen slapen.
(1 x 10mg).
daarna deed het niets meer bij me zelfs niet 80mg. helemaal geen effect.

toen van de psychiater diazepam gekregen omdat oxazepam niet meer deed.
(10 mg per stuk van het merk roche.)

ik moest 20mg nemen om te kijken of het wat deed maar het deed ook niets (totaal geen effect).

toen 2 weken niets gedaan en in 1 keer 80mg genomen. (had ook totaal GEEN effect.)

na bezoek van de psyciater zei die dat ik misschien er heel erg goed tegen kon en heeft me een nog zwaarder middel voorgeschreven genaamd rivotril van het merk roche.
2mg per stuk.
en na advies 4mg (hij zei dat dit gelijk stond aan 80mg diazepam) voor het slapen gaan.

ook dit had weer geen effect.

daarna een maand niets meer genomen en toen tog maar weer eens geprobeerd.
3 x 2mg rivotril (6mg) en 4 x 10mg diazepam (40mg)

maar ook helemaal geen effect.

daarna maar mee gestopt met nemen en heb nu dus nog een stuk of 100 rivotril 2 mg over waar ik niets aan heb.

toen een keer van een vriend 6 zolpidem gekregen 10mg per stuk.
1 genomen en ik viel als een blok in slaap.
een paar dagen erna een halve geprobeerd 5mg dus en ook dit werkte zeer goed!.

de psyc wil het alleen niet voorschrijven waarom weet ik ook niet.

iemand een verklaring waarom benzos niet werken (alleen de aller 1e keer oxazepam dus)
en zolpidem wel?.

alvast bedankt.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
anon22 zei:
...en heb nu dus nog een stuk of 100 rivotril 2 mg over waar ik niets aan heb.
..
Klik om te vergroten...

Ja, en?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stuur ze maar naar mij toe als je er niets aan hebt :beer:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je het al aan de huisarts/ psychiater gevraagd?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is zo een verhaal dat je waarschijnlijk zelf moet ervaren wil het logisch in de oren klinken.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik jou was, dan zou ik aikidolessen gaan volgen bij een sensei die elke sessie start met een heerlijk onspannen kwartiertje meditatie.

Bij mij hier verliest oxazepam ook snel zijn werking.
Gebruik het zelf ivm slaapproblemen tgv cocaine & PTST. Aanvankelijk lag ik met een halfje in no time te snurken, maar de volgende nacht werkt die truck niet meer. Dan moet ik een hele nemen...nacht daarop 2... uiteindelijk doen ze niks meer als je ze continu slikt en kan je niet meer slapen zonder die benzo's.
Gebruik ze zelf dus enkel nog maar incidenteel.

Kijk, als je ze bijv. voor angststoornis neemt, dan kan zou hetzelfde zich voor kunnen doen.
Dan wordt het tijd om de fobie of iets in die richting op een andere manier aan te pakken.

Weet niet waar jij mee te kampen hebt, maar neurotische aandoeningen & angststoornissen zijn effectief te behandelen ZONDER medicatie. Daar bestaan goede therapievormen tegen.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik herken dit verhaal wel een beetje, met dat verschil dat ik een hoge tollerantie had voor benzodiazepines in het algemeen. Maar zolpidem werkte dan weer wel.

Het verschil tussen die twee is dat zolpidem werkt op een andere groep van GABA receptoren, het werkt ook meer hypnoyisch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."