Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje mbt opnieuw gebruiken XTC

Vraagje mbt opnieuw gebruiken XTC

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik bevond me toen wel in een ruimte met veel nieuwe mensen. De zaal waar ik toen een paniekaanval kreeg zat recht tegenover de ingang en er kwamen toen nog wel eens wat mensen ben meende ik (hoewel half 5) kan mij nog herinneren dat ik ergens rond die tijd een kwartje X heb genomen waar op een vriend zei 'is dat nu nog wel verstandig' Geen idee of dat wat hij zei invloed op mijn gevoel heeft gehad :smilingimp: Denk dat de setting en de stressvolle periode onbewust mij toen de das op hebben gedaan maar goed, ik ben weer terug en zonder paniekaanvallen :rock: Ik houd jullie op de hoogte van een tripreportje binnenkort (lees over 1/1,5 maand)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kort achter elkaar en vaak gebruik kan leiden tot angst, psychische problemen en paniekaanvallen. Als ik je bericht goed lees heb je dus al je keren xtc in 7 maanden geslikt. 7x in 7 maanden is veel en dan ook nog andere soorten drugs er tussen door. Je had een jaar niet genruikt na die ene x dus dan moet de rest allemaal tijdens de resterende 7 maanden ingenomen zijn. Dat zou best eens een oorzaak kunnen zijn.
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdlijn van mijn drugsverdelen (ik onthoud alle data's van feestjes dus ik weet het exact :rock: )

2013:

14 september
Kwart (of een halfje) paarse lamborghini gehad

28 september
3 kwart mortal kombat gehad (verdeeld over de avond) ik ben hierbij ''out' gegaan door de combinatie van te weinig eten en te lang dansen. Ik heb dus potentie om hypo's (lage suikerspiegel) te krijgen

5 november
een sleutelpuntje speed gehad..

23 november
3 kwart groene partyflocks (verdeeld over de avond gehad, begon met 1 halfje daarna nog een kwartje gehad)

30 november
3? 4? plakken spacecake gehad, ghehe dit was niet voor herhaling vatbaar :wink:

31 December
3 kwart blauwe nintendo of groene partyflocks gehad

14 of 21 februari..?
Lijn speed gehad in combinatie met 7 halve liters bier, hasj en wiet joints + lachgas :kots: erg dom, ik weet het.

1 maart 2014
Rode supermans gehad, 3 kwart

31 maart 2014
rode supermans gehad, 3 kwart

4 juli 2014
Magic Truffles mexicana gehad

hierna nog geblowd maar GEEN harddrugs meer gebruikt, nu ben ik al 6 maanden drugsvrij :wink:

Hopelijk schept dit duidelijkheid, een hele drugs tijd lijn! zie nu trouwens dat het 6 keer xtc is ipv 7!
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goedenavond iedereen,

Ik ben een meisje van 18 jaar, die nu ongeveer 1 jaar en 7 maanden met drugs experimenteerd. Drugs die ik heb gebruikt zijn o.a: 7 keer XTC, 2 keer speed, 1 x truffels, 3 x spacecake, 1 x MDMA, 1x lachgas en vele wiet-en hasj jointjes) echter is aan dat 'gezellige' geexperimenteer sinds vorig jaar maart abrupt een einde aan gekomen nadat ik een keer 'ouderwets' bad ging op XTC. Hele avond verliep redelijk chill, toen ik een 3e kwartje dropte (geloof superman pil) ging mijn hart ineens tekeer, begon ik enorm te zweten waarna ik in een angstige bui mijn vriend vastgreep met de woorden dat ik weg van het feestje wou omdat ik alle mensen zo eng vond :wave: dit was dus de 7e keer dat ik XTC gebruikte (detail: 3 weken daarvoor had ik ook een pilletje erin gegooid en 1 maand daarvoor 1 keer speed gesnoven, lachgas genomen en iets teveel wiet en hasj gerookt, dit is allemaal erg dom, I rest my case) enfin, na mijn paniekaanvalletje heb ik zeker 1 jaartje geen XTC meer aangeraakt omdat ik voor een halfjaar lang elke keer met paniekaanvallen zat opgescheept waardoor ik nuchter niet eens kon functioneren, laat staan onder invloed van druggies. Ik heb in mijn leven vrij veel meegemaakt waar ik eigenlijk geen last van heb maar zou dit onderbewust een rol hebben gespeeld in mijn paniekstoornis of komt dit puur door drugsmisbruik (teveel drugs in een korte tijd) of gewoon door de XTC zelf? Ik heb ten tijde van mijn paniekstoornis als dom experimentje magic truffles (mexicana) gedaan en wiet gerookt om te checken of ik er 'paranoide' van zou worden en er was dus helemaal niks aan de hand, lekker getript maar geen bad trip oid, terwijl ik de truffels toch een stuk heftiger vond dan dat ene XTC pilletje. Ik ben nu een jaartje XTC vrij en zeker 7 maanden wiet/truffels oid vrij en drink zo nu en dan weer een glaasje alcohol. Ik en een vriend willen graag toch wel weer een keer XTC gebruiken, zou dit mogelijk zijn met maatregelen of zou dit een gevalletje olie op het vuur gooien zijn? Ik heb al langere tijd geen last meer van paniekaanvallen.. Ik hoor graag jullie mening hierin!
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals je zelf gelukkig al een beetje zegt was je niet handig bezig met je xtc gebruik (3 weken pauze maar). Of het aan de pil ligt kunnen wij natuurlijk niks over zeggen aangezien wij de inhoud er niet van weten. Ik heb wek gelezen dat er gevaarlijke supermans in omloop waren in regio amsterdam dacht ik, met PMMA erin. Ik weet echter ook niet zeker of dit oorzaak is van je paniekaanvallen.

Je zegt zelf dat je veel hebt meegemaakt in het leven(mag ik vragen wat? Ik heb heel zelden ook wel is meegemaakt dat er gevoelens van vroeger naar boven kwamen en de overhand leken te nemen, gelukkig ging dit bij mij vaak weg als ik mijn verhaal bij iemand kon doen (mijn moeder overleed toen ik 6 was), dit kan wel degelijk naar boven komen in een trip en de overhand nemen.

Al met al denk ik dat het een combinatie van factoren is; te frequent xtc gebruik, hetgeen je hebt meegemaakt, en wellicht niet helemaal lekker in je vel zitten waardoor dat omhoog kan komen en paniek/angst veroorzaakt.

Goed van je.dat je hierna iig voldoende rust hebt genomen

Ik denk dat je het nu wel weer een keer kan proberen maar begin met een lage dosis en kijk hoe hij valt, zou ook niet al te snel weer bijvakken en zorg.dat je het alleen gebruikt als je echt goed in je vel zit. Als jij de pil dropt met angst voor weer een badtrip is het denk ik aannemelijker dat je deze ookkrijgt aangezien je daar mee bezig bent.

Gebruik dus alleen weer als je niet meer zo bezig bent met de paniekaanvallen
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor je reactie! Dat er gevaarlijke supermans destijds in de omloop waren ben ik me van bewust, echter waren deze getest, diverse batches waarschijnlijk. Om even inhoudelijk op alles wat ik mee heb gemaakt in te gaan: Seksueel misbruik, pesten, een auto-ongeluk behoren tot mijn rijtje waar ik nu een halfjaar durende paniek-stoornis aan kan toevoegen. Nooit last van deze probleempjes gehad maar wellicht dat die onbewust hebben meegespeeld. Echter heb ik nooit gehad dat gedachtes omtrent wat ik meegemaakt naar voren kwamen op het moment dat ik drugs gebruikte dus voor mij is het nog steeds een random dingetje. Bedankt in ieder geval! Ik zorg sowieso eerst dat ik in een huis ben ipv een feestje zodat ik aan een iemand kan wennen ipv 500 mensen :openmouth: en natuurlijk niet meer dan een kwartje op zak heb. Wellicht update ik dit nog even nadat ik weer eens oldschool XTC ga doen.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja lijkt mij misschien ook beter om het dan weer in een thuis situatie te doen, gewoon vertrouwde omgeving en mensen om je heen scheelt dan natuurlijk al en zal het eerder goed laten verlopen denk ik.
Dit is puur speculatief; maar ik denk dat zo iets als seksueel misbruik natuurlijk wel een groot onderdeel geweest kan zijn van het creëren van paniekaanvallen, wellicht onderbewust bang dat het weer gebeurt, of een reactie/terugblik op de angst die je wellicht toen ervoer. zoals ik al zei heb ik ook het een en ander meegemaakt, echter resulteerde dat nooit echt in angst tijdens een trip maar wel in verdriet enerzijds. (en soms angst om anderen dierbaren te verliezen, maar gelukkig ben ik altijd in staat geweest om mijn trip goed te sturen, maar dat kan niet iedereen)


ik weet natuurlijk niet genoeg van de menselijke psyche om te kunnen zeggen dat het een de basis legt voor het ander, maar ik denk zeker dat het wel mee kan spelen.

Lees graag een report, of klein berichtje, als je besloten hebt om het weer te proberen hoe het gegaan is.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Timmie94 zei:
Al met al denk ik dat het een combinatie van factoren is; te frequent xtc gebruik, hetgeen je hebt meegemaakt, en wellicht niet helemaal lekker in je vel zitten waardoor dat omhoog kan komen en paniek/angst veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Dit. Je kan nooit met zekerheid zeggen 'wat het is geweest', maar ga er maar vanuit dat het de combinatie is die 't 'm doet.

Zorg er iig voor dat je alleen drugs neemt als je je echt goed voelt. Als je toch ongerust bent dat het mogelijk niet goed gaat, is de kans alleen maar groter dat het niet goed gaat. Hoe je drugs gaan vallen is heel gevoelig voor je emoties op dat moment, dus hou daar iig rekening mee. Als jij ervan overtuigd bent dat de paniek en angstproblemen al voldoende tijd achter je liggen, kun je het best eens in een thuissituatie proberen een klein beetje te nemen. Wel alleen als je je goed voelt, dus zorg ervoor dat de situatie en setting goed zijn!

Ik wil nog noemen dat ik het bijzonder vind dat je zoveel hebt meegemaakt en daar nooit 'last' van hebt gehad. De een verwerkt het op een andere manier dan de ander, maar uit eigen ervaring weet ik wel dat je uiteindelijk toch tegen jezelf gaat aanlopen. Ik heb zelf ook soms pas jaren later gemerkt dat ik ergens moeite mee had, terwijl ik dacht dat ik dat helemaal niet erg vond. Daarom zou ik erg blijven oppassen met de drugs. Voor hetzelfde geld neem je iets, en komt het er dan allemaal helemaal uit, en dan zit je met de gebakken peren en nog meer mentale problemen..
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ZERO- zei:
Ik heb zelf ook soms pas jaren later gemerkt dat ik ergens moeite mee had, terwijl ik dacht dat ik dat helemaal niet erg vond. Daarom zou ik erg blijven oppassen met de drugs.
Klik om te vergroten...

Dit is inderdaad ook zonder meer waar. Het kan zomaar opeens omhoog komen..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat er wel degelijk dingen spelen in het onderbewuste is wat ik denk dat centraal staat. Niet alleen voor jou specifiek, maar het staat centraal voor iedereen. En laten we eerlijk zijn, we leven hier in een zeer onbewuste maatschappij. Wat er dieper in ons speelt, voelen we het liefste niet. Iedereen loopt rond met zijn bagage, maar wanneer dit even de kop opsteekt dan willen we het meteen ontvluchten. Een moment van niets doen is voor de meeste van ons al ondraaglijk, dus graaien we die smartphone weer uit de broekzak. Dit niet willen voelen is zeer begrijpelijk in jouw geval omdat het om nogal heftige dingen gaat. Maar het gebeurd ook bij veel kleinere dingen op een enorme schaal. Dus leven we in het verleden, wat we vervolgens projecteren naar een toekomst waarin alles beter zal zijn, niet doorhebbend dat deze projectie slechts een gedachte is. Niemand wil hier en nu zijn, want we weten dat dan de leegte en pijn van je verleden opkomt.

En laat dat nou net zijn wat bewustzijnverruimende drugs doen. Los van de schoonheid en de euforie van leven in het nu, is daar die bal aan opgekropte gevoelens. En iedereen heeft het, want het is dat wat reageert op mensen/situaties. Het is wat ook wel het ego genoemd wordt. Een aan de oppervlakte vrolijk persoon kan een heel zwaar ego met zich meedragen, omdat we meesters zijn geworden in de boel weg te stoppen onder een laag van vermaak en activiteiten. Allemaal niets mis met die dingen, maar het pakt je opgekropte gevoelens niet aan. Alleen die opgekropte gevoelens juist opzoeken en ze totaal voelen zal je ervan kunnen verlossen. Tripmiddelen kunnen daarbij helpen, maar het ding is dat ze daar vaak té goed bij helpen. De pijn van je verleden voelen is niet een comfortabel gevoel en dus verzetten we ons er tegen. Dat gevoel dat verzetten ons geeft kan intense angst opleveren en vervolgens kunnen we dit allemaal dan gaan interpreteren als een 'bad trip'. Niets is minder waar. De trip geeft je precies dat wat je nodig hebt en wil je graag helpen om dingen te verwerken, maar het niet mee kunnen laten voeren in een trip en het niet willen voelen van oncomfortabele gevoelens zorgt voor intense weerstand, wat snel een vicieuze cirkel kan vormen.

Ik hoop niet dat ik hier teveel als een wijsneus in overkom. Het is mijn eigen ervaring met bewustzijnverruimende middelen (maar ook meditatie) en met mijn eigen onderdrukte gevoelens en het opzoeken en voelen daarvan. Imo is dit zelfs een cultureel probleem dat de kern vormt van alle problemen. Niet iets om te onderschatten imo.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi gesproken mindless :wink:
c
candymonsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dankjewel voor je reactie @mindless en anderen :) erg verhelderend. Zoals ik het nu zie ga ik het (zoals ik al zei) in een lage dosis proberen, maar voorlopig nog wel even wat laten rusten. Kom net uit een verbroken relatie dus om nu weer gelijk met drugs te gaan klooien, dat wordt hem niet :) Ik gok dat het een maandje nog wel duurt en dan zal er vast een trip-reportje uit komen.. Dankjewel!
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan het dat je paniekaanval ook deels gelinkt is aan het feit dat je je in een ruimte bevond met veel en veelal onbekende mensen? Ik ben zelf depressief geweest en kreeg destijds angstaanvallen in grote ruimtes met veel mensen die ik niet kende. Feesten was toen geen optie. Nu ik eruit ben vind ik dat juist het leuke, praatjes maken met mensen die ik niet ken. Ongeacht of ik drugs heb gebruikt.

Ik kan me goed vinden in de adviezen hierboven. Wanneer je zo ver bent, probeer het dan eens in een thuissituatie of andere vertrouwde omgeving, met enkel mensen waar jij je op je gemak bij voelt zoals de vriend die je noemt. Met z'n tweeën kan ook heel gezellig zijn trouwens! Ik merk persoonlijk dat ik in zo'n setting liever mdma gebruik (mits van goede kwaliteit) dan xtc, op mdma blijf je meestal iets rustiger. Ik zou zeker rustig doseren want je hartslag gaat er van omhoog en daar kan je je ook onrustig en angstig van gaan voelen, het werkt twee kanten op. Zet een lekker rustig muziekje op, dat helpt ook. En als de vriendschap goed is kan je misschien ook fijn over dingen praten en kan je het zelfs naar je hand zetten. Ik ken meerdere mensen die het therapeutisch gebruiken (Maar ga nu niet denken dat het de drugs zijn je problemen oplossen he! :wink: Maar als ik je schrijven zo lees ben je daar slim genoeg voor).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."