Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerhalende dejavu's

Herhalende dejavu's

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MeAlwayzRightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen, ik ben een jongen van 18 jaar en heb nu 5 keer XTC gebruikt, 2 keer daarvan in combinatie met 4FMP. Ik ben afgelopen zaterdag met een maatje naar een festival geweest, waar we beide een capsule 4FMP van 200mg rond half 8 hebben ingenomen. Alles ging gewoon lekker en we hebben ook nog een kwartje bijgepakt (Nespresso 250mg), waar ik uiteindelijk niet veel van voelde. We zouden uiteindelijk na het festival bij een vriend gaan afteren. Rond 1 uur, inmiddels bij die vriend aangekomen, heb ik nog een halfje gesnoept van diezelfde Nespresso. Na een half uur begonnen m'n ogen af en toe al te rollen maar ging alles nog goed. Ik werd een kwartier later wakker op een stoel in de woonkamer van mijn vriend. Ik was volgens mijn vrienden naar binnen gelopen omdat ik zei dat alles de hele tijd hetzelfde ging. Vanaf het moment dat ik binnen op die stoel zat kon ik m'n telefoon al niet meer lezen en ik had vreselijke hangogen. Een paar vrienden van me liepen achter me aan naar binnen en hebben even met me zitten praten en me daarna even een kwartiertje alleen gelaten om tot rust te komen. Althans, dat dachten ze, ik heb mezelf voor mijn gevoel uren bevonden in een soort cirkel die telkens weer opnieuw begon, mijn vrienden kwamen telkens opnieuw precies op dezelfde manier naar binnen gelopen, en ze zeiden precies dezelfde dingen elke keer weer opnieuw. Ik kon de werkelijkheid niet meer onderscheiden van de dingen die ik in mijn trip heb gezien en ik had continue het gevoel alsof ik alles wat ze zeiden al eens eerder had gehoord. Niemand begreep mij voor m'n gevoel op dat moment en ik begreep ook niemand. Uiteindelijk ben ik een potje FIFA met een vriend gaan spelen en was het inmiddels half 4 voor ik weer een beetje helder begon te worden. Ik ben uiteraard ook grote delen van de avond vergeten, omdat ik heel erg wazig was. Ik heb veel gezocht op het internet over herhalende dejavu's, maar ben niks of niemand tegengekomen die ook in een soort cirkel vast zat. Ik zou heel graag willen weten wat er met mijn lichaam gebeurd is waardoor dit ontstond, dus vandaar dat ik dit forum gebruik om die vraag te stellen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het klinkt als een vervelende ervaring. Wat er in je lijf of hersenen is gebeurd kan ik je niet vertellen. Wellicht zat je in een soort REM slaap / droom de je laatste ervaring (die best heftig was) steeds weer liet zien. Want je werd daarna een soort van wakker zeg je.

Wel is dit dus een duidelijk teken dat je niet ok bezig bent geweest. Waarom niet lekker de 4FA doen en er genoegen mee nemen. De neurotoxiteit schiet omhoog als je er ook XTC bij gebruikt. En zoals je al zegt merkte je niet veel van de XTC. Dus wat is het waard? Hoeveel heb je er aan? Waarschijnlijk ga je er hier ook niet achter komen wat er nou precies is gebeurd. HEt is stomweg een te complex probleem om even te verklaren.

Maar vraag jezelf even af wat voor een les je er uit kan halen. Ik ga niet zeggen dat je dom bezig was dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Maar denk er even over na hoe je het zou vinden als bepaalde drugs snel hun potentie verliezen bij jou omdat je er onverstandig mee om gaat. Dat over een jaar je pilletjes helemaal niet meer zo leuk zijn en je dips enorm gaan overheersen. Is dat het je waard?

En het was daarnaast ook geen gezonde ervaring. Let een beetje op jezelf :)
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
zijn er ook dejavu's die niet herhalend zijn?

klinkt als een vervelende ervaring. Misschien volgende keer minder nemen? of niet mixen met elkaar.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar het klinkt alsof je aan het ijlen was, mogelijk het gevolg van teveel drugs (icm andere fatoren?). Als dit geen ijlen was, maar echt mentale problemen zou ik sowieso drugs laten liggen, dat zou namelijk een indicatie kunnen zijn dat je vatbaar bent voor dit soort problemen.

Heb je er nu nog last van?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naja, niet helemaal hetzelfde maar dat vond ik er nog enigszins in buurt van komen.
M
MeAlwayzRightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja mensen ik weet dat dit niet mijn slimste actie was, maar ik ga ook zeker geen 4F mixen met XTC, ik hoopte op een andere uitkomst. Ik heb geen kater gehad en ben gewoon fit geweest. Maar ik heb hier zeker wel van geleerd :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
kokosmakroon900 zei:
zijn er ook dejavu's die niet herhalend zijn?
Klik om te vergroten...
Haha dat was ook mijn eerste gedachte.

Maargoed wat je hebt meegemaakt klinkt een beetje als een gedachten loop die mensen op psychedelica wel eens meemaken. Zoek maar eens op thought loops in Google.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeAlwayzRight zei:
Althans, dat dachten ze, ik heb mezelf voor mijn gevoel uren bevonden in een soort cirkel die telkens weer opnieuw begon, mijn vrienden kwamen telkens opnieuw precies op dezelfde manier naar binnen gelopen, en ze zeiden precies dezelfde dingen elke keer weer opnieuw. Ik kon de werkelijkheid niet meer onderscheiden van de dingen die ik in mijn trip heb gezien en ik had continue het gevoel alsof ik alles wat ze zeiden al eens eerder had gehoord. Niemand begreep mij voor m'n gevoel op dat moment en ik begreep ook niemand.
Klik om te vergroten...

Vind je, psychedelibee?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het heeft inderdaad best overeenkomsten, maar dit lijkt me wel anders van aard. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."