Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsexamens en ritalin

examens en ritalin

31 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
L
LensLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok, maar kun je het ook zonder voorschrift ergens krijgen....?
L
Luna22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re:

vode zei:
barry zei:
bij de apotheek je hebt er een voorschrift voor nodig.
hoeveel het kost weet ik niet maar ik betaal meestal 1 euro voor een pilletje
Klik om te vergroten...

Ik betaal 5 euro ongeveer voor een doosje van 20 pillen.
Klik om te vergroten...

Ik betaal er 10 euro voor
B
BADABOEMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Re:

wow das wel niet veel he ..... [modbreak: vragen naar ritalin is niet toegestaan!]
Luna22 zei:
vode zei:
barry zei:
bij de apotheek je hebt er een voorschrift voor nodig.
hoeveel het kost weet ik niet maar ik betaal meestal 1 euro voor een pilletje
Klik om te vergroten...

Ik betaal 5 euro ongeveer voor een doosje van 20 pillen.
Klik om te vergroten...

Ik betaal er 10 euro voor
Klik om te vergroten...
T
TropeLid
01-01-2024, 00:00
#4
BADABOEM zei:
[modbreak: vragen naar ritalin is niet toegestaan!]
Klik om te vergroten...
Idd.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb net een runescape account geruild voor 100 pillen ritalin :hearteyes:
En het wordt trouwens niet zomaar voorgeschreven. Eerst moet je naar neuroloog en dan psycholoog. De wachtlijsten zijn bijna eindeloos.
Als ik het wilde kopen betaalde ik 8 euro voor 20 pillen. Sterk spul, dat wel :rock:
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#6
***
s
supahgrassLid
01-01-2024, 00:00
#7
zonder dit spul had ik nooit m'n diploma gehaald, het werkt dus wel
L
LensLid
01-01-2024, 00:00
#8
MMMM, dat lijkt me toch te link.... Misschien smartshops?
T
TropeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks for the help.. XD
x
xrayLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb wel eens gehoord dat het gebruik van ritalin (een medicijn tegen ADHD) kan helpen met het studeren voor examens.

Wie heeft hier ervaring mee of weet hier iets over?
j
jopsa!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wel uns retalin gehad voor de lol en ik kan wel gelove dat je er heel goed van kan lere, je bent egt heel geconcentreed.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
daarom schrijven ze het nu ook vaak voor in combinatie met een AD
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
jopsa! zei:
Ik heb wel uns retalin gehad voor de lol en ik kan wel gelove dat je er heel goed van kan lere, je bent egt heel geconcentreed.
Klik om te vergroten...

Dat denk je ja :wink: Het beste voor je examens is op tijd beginnen met leren en voldoende slapen. Helaas hou ik me hier ook nooit aan :P
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#14
werkt zeer goed zelfs. ik kan me nooit langer dan een uur concentreren maar met dat spul kan ik werkelijk een halve non stop doorleren. wat me wel opvalt is dat je veel trager leert en dus ook meer gedetailleert (is bij toch zo).

maar ik heb eigenlijk ook een vraag
kan je het 3.5 week aan een stuk gebruiken want ik heb het telkens maar voor een examen of 2-3 gebruikt (dus telkens maar een periode van 3 dagen)
behoudt het zijn effect als je het 3.5 week gebruikt ?
ik ga me dit weekend wat pilletjes aanschaffen
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij helpt het ontzettend goed. Heb zelf ontzettend veel moeite met concentreren. Maar als ik ritalin neem kan ik dat juist erg goed en krijg ik een erg hoge spanningsboog.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#16
@barry: de meesten die rilatine gebruiken, nemen het dan ook elke dag.
Maar na een tijdje werkte het bij mij toch wel minder/anders dan in het begin.
Geconcentreerd ben je er echt wel van, maar na een tijdje werd ik er echt kankerdepressief door.
Moet het echt nooit meer hebben...
1
123spacerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoeveel gebruiken jullie er dan? (om te leren)
En doen jullie ze gewoon slikke of snuiven... vriende van me doen ooit snuive op feestjes voor de lol, is altijd wel lachen zegge ze.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb het wel een paar keer gebruikt en dan snoof ik ongeveer een half pilletje van 10mg per middag ofzo.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik slik het
werkt het langer en minder heftig denk ik
ik gebruik een pilletje van 10 mg om de 3-4 uur ongeveer
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik gebruik het nu al 2jaar telkens voor de examen periodes
ik snuif en slik het, meestal 5mg snuiven en 5mg nemen
soms alleen slikken (maar snuiven vind ik stiekem wel leuker :flushed: )
gemiddeld pak ik 3pilletjes per dag als ik in de examen periode zit, verschilt wel per examen.

ik moet er wel bijzeggen dat ik add heb en erg veel last met me te concentreren dus ik krijg het "terrecht" toegeschreven.
ik ben wel eens 10kg afgevallen op 2weken door relatine (mis/ge) bruik
echt onschuldig vind ik het ZEKER NIET!
maar het helpt me wel serieus :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."