Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan diazepam naar clonazepam

van diazepam naar clonazepam

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
disorderrLid
01-01-2024, 00:00
#1
yo mensen,

ff een snel vraagje. is het mogelijk om van de ene dag op de andere dag van dia naar clonazepam over te stappen? dus zonder eerst af te bouwen. ik gebruik nu ongeveer 6 weken diazepam maar ik ben hierdoor nogal suf de laatste tijd. veel moeite met opstaan, ongemotiveerd, moe etc..

opzich logisch side effects nauurlijk. maarja aangezien diazepam net als clonazepam op dezelfde neurotransmitter GABA werkt, lijkt (mij) dit in theorie geen probleem.

graag serieuse reacties van mensen met veel benzo ervaring, dus geen recreatief gebruik maar dagelijks.

ik hoor het wel ! :wave: groet !
d
disorderrLid
01-01-2024, 00:00
#2
goed om te horen dwaks. ik zit nu aan mijn 3e dag zonder diazepam met clona als vervanger. ik moet zeggen ik voel me een stuk minder moe overdag en ik heb niet het idee half stoned te zijn als bij diazepam (te slaperig).
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt verschillende gabareceptoren die je kan onderverdelen in groepen als het ware.
Het is niet zo dat dat alles op dezelfde gabareceptoren zouden werken.
Dus ik weet ook niet of clonazepam dan op die receptoren (gedeeltelijke?) werkt daar waar diazepam zijn ding doet of mischien wel kruistollerantie zal ontstaan.
Je kan het proberen,denk dat het sowieso de reboundverschijnselen toch wel wat zal onderdrukken van de diazepam ..

Ik vraag me af waarom overstappen ?
6 weken is al wat lang voor diazepam maar relatief makkelijk af te bouwen dus waarom niet 'benzovrij' zijn ?
Hoeveel valium neem je ?

Ik kijk er naaruit om van me verslaving af te zijn en bouw rustig af ..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom wil je inderdaad clonazepam nemen? Om wat anders te nemen of om de revialus te onderdrukken? Mocht je de nare bijverschijnselen willen ondrukken dan is clonazepam opzich een goeie tijdelijke oplossing ..... dan raad ik je niet meer dan 1x daags aan gedurende 1 week, dan een halve en derde week nul.
Als vervanger is clonazepam niet goed, je zal nog steeds rapegaar opstaan etc etc etc.
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon proberen, je zal er weinig van merken. Ik heb ook clonazepam van mijn arts. Je word er niet heel suf van en autorijden mag je gewoon. Het valt onder categorie 2 van medicijnen.

Diazepam valt onder cat. 3. Daarmee mag je 3 dagen geen voertuig besturen.
Clonazepam is voor mij ook de nummer 1 van medicijnen. Met andere middelen zoals antidepr. Voel ik me mezelf niet meer. Ben stukken van dagenlang kwijt geraakt uit mijn geheugen. Dat ik niet eens wist wat ik deed en waarom. Dacht dat ik gek werd.
Maarja de artsen willen vaak te snel een anti-depressiva voorschrijven, wat niet bij iedereen goed uitpakt.
d
disorderrLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik dacht zelf ook al aan kruis tolerantie. heb gister avond 1 mg clona genomen en vanochtend 0.5, is prima gegaan verder. De reden waarom ik clona wil nemen is omdat ik hppd heb, voornamelijk visual snow. diazepam werkt hier prima voor alleen je bouwt (net als bij alle andere benzo's natuurlijk) snel tollerantie op. ik zat op 5 mg dia, per ochtend, in het weekend neem ik zo goed als altijd meer. meestal toch wel 10 mg op vrijdag, zat en zondag. clona schijnt verder de nummer 1 drug te zijn tegen hppd en ik wil dit graag een periode testen (heb redelijk wat liggen hier, genoeg om af te bouwen etc). verder ben ik het duffe gevoel van dia zat, maar ik heb weinig zin daar nu van af te bouwen (wel zo slim natuurlijk) dus ik ben geneigd gelijk over te stappen op clona..

ik vraag mij trouwens af hoe je de halveringstijd moet zien als het gaat om verslaafd raken en afbouwen. je leest overal weer een ander verhaal op internet... (dan kan je bv ook denken aan xanax en lorazepam etc)

wat mij in theorie logisch lijkt is dat het moeilijker is van een benzo als diazepam af te kicken vanwege de lange halveringstijd (36 tot 100 uur volgens de wiki), dan van bv clonazepam met een veel minder lange halveringstijd. dit omdat diazepam bij de 3e of zelfs 4e dag nog actief kan zijn, dit zal je waarschijnlijk zo goed als niet merken maar het blijft enorm lang actief. dus stel dat je van het een of het andere moment zou stoppen dan zullen de 1e 2 dagen meevallen maar de 3e en 4e dag een stuk moeilijker zijn. waardoor je alsnog weer een dosering pakt (jaja verslavend dus).

naja dat is in ieder geval mijn idee over de halveringstijd. volgensmij wordt diazepam zwaar onderschat. het kan dat misschien de maatstaaf zijn voor alle soort gelijke benzo's maar na mijn idee zegt dit niks.

Ik besef btw dat clona veel heftiger is als dia vanwege de veel hoger gedoseerde tabletten, maar dit is volgensmij omdat clona bestemd is voor een lange behandeling en diazepam voor een korte.

verder verschilt het effect per drug natuuurlijk voor een gedeelte per persoon :mrgreen:

hoe denken jullie hierover?

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."